Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dekbedhoezen in de droger

Ik zie geen kans het probleem in een handige onderwerpsregel samen te vatten, maar ik zit met het volgende: als ik beddengoed in de droger gooi dan gaan er regelmatig kussenslopen etc in de dekbedhoezen zitten. En dan wordt de boel dus niet goed droog. Een poging om de opening van de dekbedhoes te sluiten met een veiligheidsspeld resulteerde in de vermissing van die veiligheidsspeld (die zwerft dus nog ergens rond ).

Hier moet toch iemand op het forum de ultieme oplossing voor hebben? Ik kan natuurlijk klittenband in alle dekbedhoezen gaan naaien, maar daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Heeft iemand een makkelijker idee? Of moet ik gewoon een grotere veiligheidsspeld gebruiken?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessica O

Jessica O

31-10-2010 om 13:44

Ehm

mijn moeder doet er altijd een elastiek omheen, tot alles bijna droog is.

Ik doe altijd alleen het overtrek erin, en later alleen de slopen+hoeslaken.

Jessica

Rekje

Ik heb een klein rekje boven de droger. Daar hangen de bh's, bloesjes die niet in de droger kunnen én de sokken, of slopen die klam uit de droger komen omdat ze in een dekbedhoes verstopt waren geraakt.
Ik vind het geen probleem. Ik geloof eigenlijk dat dat de beste oplossing is: het gewoon geen probleem vinden
Groet,
Miriam Lavell

Minet

Minet

31-10-2010 om 14:42

Hoezen apart

ik doe gewoon een machine met alleen hoezen, kan dat kleine spul er ook niet in terecht komen

Margriet*

Margriet*

31-10-2010 om 19:57

Minet methode of de miriamhouding

Als ik zin heb doe ik het apart, of droog ik ze buiten bij mooi weer. En anders zie ik wel hoe het verstrikt raakt en hang ik de dingen nog even uit over een deur of verwarming. Maar ik kan me er niet aan ergeren dus..

Julia64

Julia64

31-10-2010 om 21:38

Opvouwen

Ik las laatst ergens, dat je dit euvel kunt voorkomen door de dekbedhoes, alvorens hij in de droger gaat, op te vouwen op dezelfde manier waarop je hem opvouwt als hij droog is.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, was deze tip alweer vergeten tot ik dit draadje tegenkwam. Maar wie weet klopt het, zou mooi zijn.

Marie

Marie

01-11-2010 om 08:54

Niet droog en kreukels

hallo
Ik doe eigenlijk nooit dekbedhoezen in de droogtrommel. Die van ons eigen bed = 240 x 220 cm in elk geval niet.
Het wordt dan 1 grote "bal" die van binnen nog niet droog is en alles is één grote kreukel. Dus dat was een eenmalige actie.
De 1-persoons hoezen doe ik heel soms in de droger, want ook dan gaan ze vreselijk kreuken en dat vind ik vervelend.
Dus ik hang ze eigenlijk altijd over een rekje te drogen en zoveel mogelijk buiten aan de droogmolen. Binnen aan het rekje vouw ik ze wel een paar keer dubbel en dan knijper ik de onderkant en de bovenkant van de hoes aan het rekje (snappen jullie het nog?).
Zo drogen ze prima met minimaal kreukels.
Groetjes

Groot waszakje eromheen?

zie titel, ik heb waszakken in allerlei groottes, ik zou me voor kunnen stellen dat je daar je dekbedhoes in doet (sluit met een ritsje of een trekkoordje )

margje van dijk

margje van dijk

01-11-2010 om 12:34

Ook waszakje (wasmachine)

Ik heb geen droger dus gebruik hem ook nooit, maar ik heb dit ook wel eens in de wasmachine. Ik heb ook van die waszakken, net als Mien, en als ik er aan denk doe ik ze daar in.

Maar qua drogen (ook Marie), nog even een ongevraagd advies: heb je een trapgat? Als je een rekje boven het trapgat hangt, kun je in één lengte je dekbedhoes daar ophangen. Eénpersoonsdekbedden hang ik er in de lengte dubbel aan, wordt prima droog. Onze eigen lits-jumeaux gaat in drie-en. Voordeel: het droogt heel mooi strak op (niet te veel centrifugeren natuurlijk!) en je hébt het al bijna opgevouwen daarna. Enkel nadeel: dat het boven de trap hangt. Maar dat gaat hier heel goed.

Margje

Hier trapgat

bijna alles gaat in de droger behalve beddengoed, ik heb een rekje boven aan de zoldertrap en daar hangt het dan leuk aan.

Marie

Marie

01-11-2010 om 14:53

Trapgat

Hoi,
In ons vorige huis had ik wel een trapgat met hekje waar ik het droogrekje aan kon hangen en konden de dekbedhoezen inderdaad in de lentge "vrij" hangen.
In dit huis is de constructie anders en kan het niet meer, maar hier heb ik wel een aparte ruimte voor de wasmachine en droger, waar ik genoeg ruimte heb voor rekjes aan de wand.
Groetjes

Temet

Temet

01-11-2010 om 19:53 Topicstarter

Dank

Dank voor de suggesties. Ophangen gaat niet, ik vind het geen probleem maar partner doet nogal paranoïde over kookluchtjes dus dan moeten alle deuren dicht dus dan kan er geen rekje aan de deur. Nou ja, ik kan de kleinere spullen wel ophangen op zo'n uitklaprekje.

En ik ga eens kijken of ik ergens een grote waszak zie.

Wel denk ik dat hier toch een gaatje in de markt moet zijn voor handige plastic klemmetjes waar je die opening mee dicht kan maken. Dat moet toch te regelen zijn lijkt me. Maar niet door mij

Groeten,

Temet

Ook een vraagje.....

Sorry Temet dat ik je topic even kaap, maar ik lees dat mensen elastiek om de dekbedovertrek doen, maar smelt dat elastiek dan niet in de wasdroger?!?!
Ik doe nu de hoeslaken en kussenslopen samen in de wasdroger en als dat droog is gaat het dekbedovertrekding er pas in. Dan raakt het ook niet meer in de knoop. Oke het duurt dan wel weer langer voor alles de kast weer in kan.

Vera*

Vera*

04-11-2010 om 12:04

Kast of bed

Normaal gesproken hang ik de dekbedovertrekken en lakens te drogen aan het rekje. Het droogt dan mooi 'strak' op en dan kan het zo de kast in. Als ze, na droging, direct weer het bed op gaan, doe ik de hoezen in de droger. Dan maakt het niet uit hoe ze er uit zien.

Vera

Maxime.M

Maxime.M

04-11-2010 om 15:33

Heel soms

och heel soms zit er dan iets in zo'n hoes wat dan nog klam is, dat hang ik dan even over de deur of over een stoel en dat is dan na een tijdje ook wel droog. Ik vind het niet zo'n punt, zo vaak gebeurt dat nu ook weer i=niet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.