Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dekbed lostrappen

Hoi, zoonlief van bijna 16 en bijna 2 meter trapt iedere nacht zijn dekbed los. Omdat hij een beperking heeft kan hij die niet zelf weer terug in stoppen. Heeft iemand een goede tip om dat dekbed vast te zetten zonder dat alles kapot scheurt ?

Alvast bedankt!
Petra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tip

een dekbed kopen van 220 lang. Een rits zetten in het overtrek?

Marie

Marie

24-10-2010 om 20:33

Bretels er aan

Hallo
Begin inderdaad met een dekbed van 220 cm lang (is voor jezelf ook lekker).
Verder heb ik laatst bij de Jysk een soort van "bretels" gekocht voor het vastzetten van dekbedden.
Eigenlijk zijn het bretelsluitingen met een lang elastiek ertussen. Die kun je ook gewoon zelf maken.
De bretelsluitingen maak je dan vlakbij het voeteneind aan het dekbed vast en dat doe je onder het matras door. Op die manier blijven de dekbedden hier nu wel prima liggen.
Succes

amk

amk

24-10-2010 om 23:00

Andere vraag

ligt hij verder dan bloot of niet, want er zijn heel veel mensen die het gewoon heel fijn vinden om met een los dekbed te liggen. Ik moet er niet aan denken dat dat ding ergens ingestopt is behalve in de hoes zelf. Misschien heeft jou zoon dat ook wel.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

25-10-2010 om 08:51

Tipje

misschien nog een tipje
mijn zoon slaapt in een slaapzak zodat hij omdat hij ook op de slaapzak ligt zichzelf niet kan bloottrappen, het is maar een ideetje, en als je er niets aan mocht hebben dan misschien andere ouders met blootwoelende kinderen wel...

Petra vanB

Petra vanB

29-10-2010 om 21:51 Topicstarter

Bedankt! - marie, vraagje

Marie- Wat is de Jysk ? Ik zou die bretels wel willen proberen. Ik heb wel bretelletjes om het dekbed zelf binnen in de hoes vast te zetten en die werken prima.
Zoonlief zou het niet fijn vinden om in een slaapzak te slapen, maar dank voor die tip.
En of hij het fijn vindt om juist blootgewoeld te liggen, dat denk ik niet. Hij is echt gewoon van de onhandige met dat soort dingen. Als hij bijv. na het plassen terug in bed stapt, kan het zijn dat zijn dekbed half op de grond ligt en hij kan hem niet zelf weer terugleggen, over hem heen. Vaak slaap ik toch heel licht en help ik hem even en dat vindt hij wel fijn.
Het zou voor mij wat fijner zijn om niet uit bed te hoeven daarvoor.. vandaar mijn zoektocht!
Dank voor de tips en ik hoop dat Marie nog even wil laten weten of en waar ik ook een Jysk (of iets dergelijks) kan vinden.
Petra

Jysk

ik heet gee Marie,maar hier kun je de jysk winkels vinden:
jysk.nl

brano

brano

31-10-2010 om 01:13

Elastiek

Hoi,

Ik zou een stuk elastiek aan de hoes naaien, schuin van de lengte zijde naar de korte zijde op een cm. of 25 van de hoek (snap je hem nog?). Het elastiek doe je om het matras en vast ligt het dekbed.

Succes ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.