Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dekbed: dons, synthetisch?

Hebben een nieuwe bed gekocht (eindelijk na jaren roepen dat er een nieuw bed moest komen). Hebben nu een breed bed (slapen nu nog in een twijfelaar) en nu moeten we dus ook nieuwe dekbedden en dekbedovertrekken.
Ik heg naar dekbedden zitten zoeken, maar wat is nu fijn: een donzen dekbed, een synthetisch dekbed, vierseizoenen....?
Ik weet het even niet. Het is vrij prijzig dus jullie tips zijn welkom.

liefs,
Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
soepstengel

soepstengel

30-12-2010 om 19:54

Zo groot mogelijk

zeg ik en ik vind zelf een 4 seizoenen dekbed erg fijn omdat je dan een deel eraf kan laten.
Ik heb een synthetisch omdat ik dons niet fijn vind, dit is wel veel lichter in gewicht.

cqcq

cqcq

30-12-2010 om 21:53

Katoen

Hier komt nooit meer iets anders dan 100% katoen binnen (zowel vulling als tijk). Slaapt heerlijk, wel vier seizoenen. Zomers lekker luchtig, 's winters beide stukken en dan warm genoeg.

Het is niet zo licht als dons of syntetisch, en niet zo zwaar als wol. Voor mij echt ideaal.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2010 om 22:54

Aparte dekbedden

heerlijk....

Ook apart

en synethisch ivm allergien.

Ook de zwaarte van het dekbed vind ik belangrijk. Dons oid vind ik te zwaar en te warm.

En apart omdat ik me dan lekker in mijn eigen dekbed kan hullen, zonder dat mijn wederhelft er met het dekbed vandoor gaat.

wij hebben een dubbele versie (seizoenen), twee dekbedden die je in de winter met drukkers aan elkaar drukt zodat je meer warmte hebt. Erg handig, want zo heb je in de zomer extra dekbedden voor in de caravan

Marie

Marie

30-12-2010 om 23:52

240 x 220 katoen

hallo
Ook wij hebben een katoenen dekbedden (een zomer en een winterdekbed) van 240 x 220 cm.
Heerlijk!
Niet "zweterig" zoals we hiervoor met ons synthetische dekbed hadden. Wol en dons kan niet vanwege allergieën.
Aparte dekbeden vinden wij in elk geval verschrikkelijk!
Groetjes

Lynna

Lynna

31-12-2010 om 08:05

240x220

Heerlijk hoor, zo'n groot dekbed! Heb ik sinds een maand of 2. Ik zou niet anders meer willen. Ik heb er nog niet met een ander onder geslapen, maar volgens mij is het met z'n tweeen ook heel prettig Ik heb een donzen dekbed, 4 seizoenen, heerlijk qua temperatuur. Ik vind hem op de een of andere manier wel kraken.....

Lou

Lou

01-01-2011 om 19:34

Wat heb je nu?

Juulia, de meningen over dekbedden lopen enorm uiteen. Ik heb bijvoorbeeld heel gelukkig met mijn twee aparte dekbedden van Texelse wol, variant vier seizoenen. Wol is vrij zwaar, dat vind ik juist fijn maar anderen vinden het niet lekker. Wat heb je nu, wat vind je daarvan en wat zou je anders willen (afgezien van het formaat)?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.