Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dekbed 2.20m?

We hebben een paar maanden een nieuw bed en ons matras is zo hoog dat het niet goed lukt de meest gangbare dekbedhoezen (2.00m lang) aan het voeteneinde in te stoppen. Nu heb ik langere hoezen gekocht (2.20 en 2.40m) en nu gaat het prima. Maar nu zakken onze dekbedden steeds naar beneden en hebben we zo'n leeg stuk hoes bovenaan. (Is dit te volgen?)
We overwegen nu ook nieuwe dekbedden te komen die langer zijn en dus beter in de hoezen passen. Herkend iemand van jullie dit en helpt dit ook? Of liggen we straks nog steeds met koude schouders?
En nu zijn we dus op zoek naar een dekbed van 2.20m; bij de Hema zag ik een zijden dekbed. Wel aan de prijs (vind ik) dus ben ik wel benieuwd; heeft iemand een zijden dekbed? Hoe bevalt dat? Is dat niet heel licht? En het lijkt me ook wat koud in de winter; hoe is dat? Moet je er echt een warmbloed voor zijn?
Alvast dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joep

joep

21-02-2011 om 20:59

Ik vind het erg koud en glibberig

Ik denk dat een langer dekbed inderdaad beter blijft zitten.
Ik heb een zijden dekbed, maar gebruik het nooit, inderdaad koud, maar ook leg je het niet lekker strak onder je kin (of oksel, of waar je het hebben wil), dat blijft gewoon niet zitten. Ik vind zo glad ook niet knus aanvoelen.
Misschien zijn er wel mensen heel enthousiast over, maar ik vind het niks.

Margriet*

Margriet*

21-02-2011 om 21:48

De duurste

van V&D ik meen een van Cinderella. Het is een donzen dekbed en ik heb nog nooit zo een lekker dekbed gehad. Ik heb hem bij het Prijzencircus 100 euro goedkoper gekocht. Ik vind dat iets dat je elke nacht gebruikt goed moet zijn. Daar bezuinig ik niet op.
Hiervoor hadden we een dekbed van de Ikea, maar na 12 jaar was dat helemaal op. Ikea heeft trouwens ook geen dons maar een groot deel eendenveren.
Ik heb gekeken naar wol omdat ik dons eigenlijk qua dierenleed tweede keus vond maar ik kon niet iets vinden naar tevredenheid. Synthetisch wilde ik niet.

Hanny61

Hanny61

21-02-2011 om 22:34

Nog een tip

Je zou de hoes aan de zijkanten een stukje in kunnen naaien ter hoogte waar de onderkant van het dekbed zit (snap je het nog?. Het dekbed kan dan niet meer schuiven. Ik bedoel dus: als het dekbed 2 meter lang is en je hoes 2.20 m, dan naai je een stukje, een centimeter of 10 in, aan de beide zijkanten van de hoes, 20 cm boven de zoom.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-02-2011 om 22:35

Is dat de oplossing?

Wij hebben een passend dekbed in onze dekbedhoezen (of passende hoezen bij het dekbed...) en bij ons zakt het dekbed bij bepaalde hoezen ook steeds naar beneden. Ik weet dus niet of het aan de maat ligt...

Marie

Marie

21-02-2011 om 22:55

240 x 220 katoen

Hallo
Wij slapen al jaren onder een dekbed van 2,40 x 2,20 m. Heerlijk!
Eerst een vierseizoenen synthetisch en sinds een paar jaar onder katoenen dekbedden. Een dunne voor de zomer en een dikke voor de winter. Katoen zweet veel minder dan synthetisch.
Het zomerdekbed komt bij Linolux vandaan http://www.linolux.nl en het winterdekbed ooit eens bij de Otto (of was het Neckermann?) besteld, maar ik ben er al achter dat die ze niet meer in het assortiment hebben.
Wij hebben trouwens nooit last van glijdende dekbedden. Misschien omdat wij katoenen hoezen gebruiken? Die zijn denk ik wat "stroever" dan bijvoorbeeld satijn. En ook de tijk van de dekbedden zijn niet zo glad.
Voordeel van zo'n groot dekbed is dat je er zo lekker onder kunt kruipen en geen last van blote schouders enzo hebt en ook de breedte is heerlijk.
O, ja de reden voor katoen is dat wij allergisch zijn voor wol en dons.
Groetjes

Zijde slaapt heerlijk

Ik heb een dekbed met ruwe zijde als vulling. Dat slaapt heerlijk (OK nog niet zo lekker als mijn echt Duitse Ballonbett wat ik ook heb, maar toch).
Het glibbert niet omdat het gewoon een katoenen tijk heeft.

Ik had vroeger ook schuivende dekbedden. Heb ik opgelost met drukknoopjes in de hoeken. Innaaien aan de onderkant lijkt me ook een goede oplossing, dan heb je gewoon een langere instopstrook.

Al moet ik eerlijk zeggen, ik snap zelf die instopstroken aan Hollandse dekbedhoezen niet zo, ik vind het voordeel van een dekbed nou juist dat je je lijf bedekt en je voeten vrij kunt houden. Je draait ook moeilijker om toch, als je dekbed vast zit?

Fiorucci

Fiorucci

22-02-2011 om 07:15

Dirksmama

Daarom heb ik als kleintje gewoon een lang dekbed, dan heb je ruimte om om te draaien..

Puck

Puck

22-02-2011 om 10:32

Andere oplossing

Misschien kun je iets van klittenband of drukknopen aan de bovenkant van je dekbed maken met de "tegengestelde zijde" in je hoezen. Dan kun je ze aan elkaar vastmaken en zakken ze ook niet uit.
Ik herken namelijk wat Tijgeroog zegt: wij hebben een 2.20 x 2.40 dekbed en ook bij ons zakt in sommige hoezen het dekbed naar beneden. Heeft ook wel te maken met hoe je het dekbed optrekt: daarmee moet je goed opletten dat je niet alleen de hoes pakt, ook het dekbed goed meetrekken.

heli

heli

26-02-2011 om 22:19 Topicstarter

Dank jullie

voor het meedenken. Wat anders aan ons hoofd de afgelopen dus een beetje trage reactie. Sorry.
Ik denk dat ik inderdaad maar es met drukknoopjes of strikjes in de weer ga. Ik vind het ook zo wat om meteen nieuwe dekbedden te kopen. Overigens herken ik het ook; bij sommige dekbedhoezen zakken de dekbedden sneller 'naar beneden' dan bij andere. Misschien ligt het aan de stof ofzo...
Overigens hebben wij twee aparte dekbedden. Ook al is een dekbed 2.40 breed; in de zomer misschien nog een idee, maar in de winter weet ik zeker, uit ervaring, dat ik het heel koud ga krijgen. Ergens in de loop van de nacht wordt ik dan wakker zonder iets over me heen. Heeft manlief alles gejat. De helft ligt dan naast hem op de grond en onder de rest ligt hij.

En Dirksmama, ik vind dekbedden zonder instopstroken dus helemaal niks (Ikea). Ik wil nl. warme voeten, in de winter dan. Bij het omdraaien draait het dekbed met me mee als het ding niet zit ingestopt. (Ook al ben ik ook niet zo groot

Nogmaals dank!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.