Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Deel 2 van ons poezenbeest

Paar weken geleden al een draadje gestart of onze lieve kater. Het werd steeds erger. Hij ging ook steeds minder eten, werd heel suf. Met plassen ging het ook niet beter, slechter zelfs. Gisteren met veel pijn en moeite urine verzameld (rare kleur) en weggebracht. Uitslag heel slecht. Vanmorgen naar dierenarts terug geweest. Bloed geprikt. Hij is pas 9 maanden. Maar uitslag is heel erg slecht. Hij heeft een obstructie van de galblaas. Hij is heel ziek, is helemaal geel. Is helemaal volgespoten met antibiotica en prednison en heeft speciale voeding. Morgen en overmorgen opnieuw antibiotica, zolang hij niets eet. Wel een vorm die geneesbaar is maar toch. Arm beest. Eigenlijk achteraf te lang aangekeken. Maar tja een paar dagen minder eten kan altijd. Afwachten of hij beter wordt. Weten niet of dit al langer speelt of aangeboren is. Eind november tijdens castratie is niets op gevallen. Zei de dierenarts ook.
Duimen jullie mee voor hem.
Gr. Rymcke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

05-01-2011 om 11:42

Och jeetje rymcke

Wat naar....ik duim met je mee dat het goed gaat komen...zoals je in een paar draadjes hierboven hebt kunnen lezen hebben wij gister onze poes van 16 jaar moeten laten inslapen, dus ik hoop dat dit jullie bespaard kan blijven, zeker met zo'n jong beestje!

Wat een poezenellende

Sneu zeg, ik hoop inderdaad ook dat het weer goedkomt. Zo'n jong schatje nog!

Gr. Poezie.

Fiorucci

Fiorucci

05-01-2011 om 12:29

He bah

Wat naar, hij is nog zo jong! Sterkte!

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2011 om 22:53

Wat sneu

Wat een ellende Rymke. Ik duim met je mee.

*Rymcke*

*Rymcke*

06-01-2011 om 10:15 Topicstarter

Updatje

Vanmorgen terug geweest naar de DA. Momenteel zit ik alweer te janken. Gisteren wilde hij steeds bij mij liggen. De bank op was een groot probleem. Viel er bijna af. Heeft gisteren middag heel klein beetje gegeten en heel klein beetje gedronken. 's Middags begon hij te zwalken door de kamer als hij liep. Vanmorgen ging het nog slechter. Als hij liep zakte hij zo weg, viel hij naar één kant, heel eng om te zien. Bij de dierenarts liet hij een joekel van een plas lopen. Bij elke beweging mauwde hij en bij lopen viel hij. Bijna onmenselijk. Wij hadden er al voorzichtig rekening mee gehouden en er over gehad wat te doen als de behandeling niet aanslaat. DA zei dat we het ook wel een kans moeten geven, medicijnen echter pas 1 dag. Maar wel als het morgen nog zo is of slechter dan moeten we de stap maken. Pijnlijden is voor ons niet fijn maar voor hem ook niet. Heel moeilijk .....
Loop om het minste geringste te janken, ben niets waard nu, gelukkig dat ik niet hoef te werken.
DA heeft hem nu weer 3 spuiten gezet. En een halve liter vocht gegeven. Hij drinkt zo weinig dat hij tegen uitdrogen aan zat. Nu dus afwachten.
Ik vecht voor hem, nu hij zelf nog.
Gr. Rymcke

Minet

Minet

06-01-2011 om 12:04

Sterkte!

Pfff, wat een drama kunnen huisdieren toch veroorzaken he. Sterkte!

Guinevere

Guinevere

06-01-2011 om 21:17

Duimen

Ik duim in elk geval voor hem. Sterkte ermee.

*Rymcke*

*Rymcke*

07-01-2011 om 00:39 Topicstarter

Helaas

Vanavond (gisteren avond ondertussen) is onze poes thuis om half 7 overleden. Ik zat er met de jongens naast. Heel eng toen hij opeens naar lucht begon te happen. Een uur later hadden wij een afspraak met de DA. Maar nu is hij thuis ingeslapen. Volgens DA was het waarschijnlijk een virus FeIV. Katten aids of leukemie. Symptomen kloppen. Is een sluimerend virus. Een kat heeft het of niet. Zo ja dan heeft een volwassen kat nog 10-20 % om het te krijgen. Kittens iets hoger. Of hij het al had vanuit het nest is onbekend.
Siem mocht maar 9 maanden worden
Gr. Rymcke

Minet

Minet

07-01-2011 om 08:39

Sterkte

Wat jammer

Fiorucci

Fiorucci

07-01-2011 om 11:45

Sterkte

Wat naar, een kat van ons overleed ook thuis, is heel naar inderdaad, veel sterkte voor de komende tijd!

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

07-01-2011 om 20:49

He nee....

ik had zo gehoopt dat het jullie bespaard werd nu....wat erg.....ik voel met je mee Rymcke....

dikke knuf van hier....

Ah nee hè

Jeetje zit ik de hele dag zowat op dit forum, heb ik helemaal jouw berichtje gemist!
Jeetje, wat naar.

Gr. Poezie.

Rosase

Rosase

07-01-2011 om 23:42

Ach nee, wat naar

Daar is mijn eerste kat (toen ik nog thuis woonde) ook aan overleden. Wat een rotziekte is dat.

Veel sterkte ermee.

*Rymcke*

*Rymcke*

11-01-2011 om 10:34 Topicstarter

Hier

Alle rust een beetje wederkeert.
Het weekend is erg onrustig verlopen. Ik moest steeds janken. Emotionele doos dat ik er ben.
Weekend gezocht naar nieuwe kitten.
Gisteren opgehaald.
EEn nieuwsgierige maine coon kitten van 4½ maand. Maar o zo fijn om weer iets in huis te hebben.
Gr. rymcke

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

11-01-2011 om 15:42

Oh rymcke...

en ik durfde het nog niet echt te zeggen, want ik vond het zo snel....maar wij hebben hier ook al weer een poes rondlopen....via de dierenbescherming....eerst op proef 2 weken, ook om te kijken hoe het met die kater van ons gaat....Ze is zwart en ongeveer 4 maanden en een dotje....

Fiorucci

Fiorucci

11-01-2011 om 18:27

Geniet

Wat fijn voor jullie, geniet er maar van!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.