Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brianna F

Brianna F

28-09-2010 om 09:33

De was Hoe lang drogen aan de lijn.

In het kader van brandende vragen. Hoelang duurt het bij jullie voordat een handdoekenwas droog is. Ik heb ze eergisterenochtend opgehangen en ze zijn nog niet droog.
Dit is de eerste keer dat ik de was aan de lijn droog, dus ik heb geen idee of dit normaal is. Het rek staat buiten, onder een afdak.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat hangt af van het weer

Ik hang de was eigenlijk alleen maar buiten als ik zie dat de was binnen een dag droog zal zijn (heb geen overkapping of afdak). Ik weet dus niet hoe lang jouw handdoeken erover gaan doen.

De afgelopen dagen waren korte vochtige herfstdagen. Zelfs als de zon dan wel even doorbreekt merk ik dat de droogkracht al behoorlijk laag is.

Dus zon, wind, warmte - die maken uit hoe lang het duurt.

Maxime.M

Maxime.M

28-09-2010 om 09:43

Binnen zetten

hmm, met dit weer zou ik mijn handdoeken niet buiten laten drogen. Het is veel te vochtig buiten. Ik kan alleen over binnen drogen spreken en bijvoorbeeld de dikke joggingbroek van mijn dochter is in een nachtje wel droog.

Bastet

Bastet

28-09-2010 om 10:27

Niet buiten

Het buitenhangseizoen is nu wel zo'n beetje voorbij,het is nu erg vochtig buiten.Droog weer en een windje,met liefst wat zon,dat zijn de beste dagen..
Bastet

krin

krin

28-09-2010 om 11:26

Wapperweer

dat heb je nodig voor buitendrogen. Dat afdakje is eigenlijk al niet 'buiten' genoeg, daar staat de lucht te stil. Vrij aan de lijn en wapperen maar.

Brianna F

Brianna F

28-09-2010 om 12:35

Krin

Nou dat zal ik maar niet doen, het miezert. En binnen drogen is geen optie, vanwege plaatsgebrek. Dus dan maar weer in de droger, jammer, dacht ook eens mijn bijdrage te leveren aan het milieu.

Maxime.M

Maxime.M

28-09-2010 om 13:08

Handdoeken

Goh, juist handdoeken worden zo lekker in de droger! Dan zou ik eerder wat anders kiezen als je in het kader van het milieu de droger minder wilt gebruiken.

Brianna F

Brianna F

28-09-2010 om 13:31

Nou ja

Handdoeken waren maar een voorbeeld, er hangen ook truien en broeken bij, zelfde verhaal.
Ik meende trouwens dat handdoeken beter drogen als ze niet in de droger zijn geweest?

Ooit eens gehoord

Als je wilt weten of het zin heeft de was buiten te hangen, kijk dan even naar de stoep: wordt de stoep niet droog, dan wordt je was het ook niet.

Zit wat in.

Brianna, ik zou het milieu sparen als het droog weer is en minstens windkracht 4, of anders maar weer wachten tot het voorjaar...

Groeten,

Temet

Buiten was drogen

dat lukt niet met dit vochtige weer! Gauw je rekje binnen halen dan is het zo in orde.

Margriet*

Margriet*

28-09-2010 om 17:19

Ben wel benieuwd

waarom je dan de herfst kiest om te starten met de was buiten te drogen. Zou toch meer aan het voorjaar denken. Vindt het altijd heerlijk om de was weer buiten te kunnen hangen. Hier trouwens altijd een combi van de droger en rek, voor de zaken die niet in de droger kunnen. Maar als het lekker weer is gaat alles buiten.

Tirza G.

Tirza G.

28-09-2010 om 22:58

Temet

Die is van mij Ik heb voor een "plaatsje" waar de droogmolen staat. Tegels droog: dan gaat de was naar buiten.
Brianna, als het naast het afdakje regent is de luchtvochtigheid gewoon best hoog. Dan wordt was niet droog.

Tirza (buitendrogert to the max)

Brianna F

Brianna F

29-09-2010 om 11:05

Margriet

Dat kwam toevallig zo uit, buiten het feit dat ik aan de eindafrekening van Essent zag dat ons elektriciteitsgebruik best wel omlaag kan en een droger is 1 van de grootste energieslurpers. (Dus niet alleen maar milieubewust ben ik bang

Brianna; zonnetje schijnt!

Als je vandaag gewassen had en dan meteen in de zon hangen ... dan maak je een kans.

Moet je wel om negen uur uiterlijk de boel ophangen. In de herfst heb je de hele daglengte nodig.

In de zomer daarentegen kan de boel met een uur of twee kurkdroog zijn.

Warme lucht kan veel meer vocht opnemen dan koude lucht.

Brianna F

Brianna F

29-09-2010 om 12:39

Rode beuk

Was hangt buiten!

Dan moet je straks

..nog even laten weten of het nu lukt.

Bij mij viel het heel erg tegen de laatste weken, de lucht is toch al een stuk kouder.

Maar als het dan eenmaal eindelijk droog is (na een dag in de zon bedoel ik) dan ruikt het wel heerlijk!

In de zomer hang ik vaak de fijne was druipnat op, en dan is het soms al voor de middag droog.

Brianna F

Brianna F

29-09-2010 om 20:01

Niet

De was was nog klam, dus nog een kwartiertje in de droger.
Het is vanmorgen wel tot 11 uur mistig geweest, daarna brak de zon door en heb ik het pas kunnen ophangen buiten.

In de mist hangen helpt niks

mist is vocht.

Hier een wasje fraai gedroogd buiten. Om elf uur opgehangen, om vijf uur binnengehaald.

Het is trouwens wel van belang dat je goed ( hoog toerental) centrifugeert, maar dat snap je wel natuurlijk.

Goed van je dat je het drogerverbruik beperkt. Ik snap nooit dat mensen niet in de gaten hebben hoe enorm veel energie zo'n ding verbruikt voor een activiteit die ook kosteloos mogelijk is.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2010 om 12:22

Een (ruime) dag

Als ik ze 's avonds ophang zijn ze de volgende avond meestal wel droog, soms duurt het iets langer. Ik heb de was (heel ongezellig) in de huiskamer en daar is het het warmste. Misschien scheelt dat.

Margriet*

Margriet*

01-10-2010 om 22:22

Nou

vandaag wapperde mijn was heerlijk in wind en zon. Snel droog!

Dag en nacht

Gisteren sprak ik er nog met buuv'over; als mijn was niet droog is, laat ik het lekker hagen 's nachts. Dan is het de volgende dag tegen de middag wel droog. Soms valt er een regenbui overheen en als er dan weer een droge periode komt, laat ik het ook lekker hangen.

Ik heb geen droger meer en ik vind de lucht van buiten zo heerlijk ruiken aan mijn was. Maar mijn buurvrouw moet er weer niet aan denken de hele boel 's nachts te laten hangen! Ik zie wel meer wasjes buiten bengelen die ik al een paar dagen zie.

Brianna F

Brianna F

08-10-2010 om 11:03

Peenvogel

Als mijn was zou nat regenen, was ik het opnieuw. Het is niet bepaald het schoon water wat uit de lucht valt.

Bastet

Bastet

08-10-2010 om 11:53

Nacht

De nachten zijn nu zo enorm vochtig,ik laat het nu niet buiten hangen in de nacht.

Arawen

Arawen

08-10-2010 om 13:51

Stinkende droge was

Ik hang mijn bonte was zomer's altijd buiten. Ruikt ook zo lekker als je 'm af haalt... Maar het buiten-droog seizoen is vermoedelijk echt voorbij. Dus hangt de was weer binnen op een rek.
En dan duurt het minstens 24 uur voordat ie droog is.. want de verwarming staat nog niet aan. Dat is al balen, maar nog erger vind ik dat het niet meer fris ruikt. Soms zelfs ronduit muf/vies. En dat terwijl de natte was, die ik op hang, wel fris ruikt.
Hoe kan dat nou? Kan ik daar iets aan doen?

groetjes Arawen

Arawen

Als je was, nadat-ie gedroogd is, naar vieze vaatdoekjes ruikt dan heeft het drogen te lang geduurd. Wat daartegen helpt is sneller drogen (duh), dus of op een hoger toerental centrifugeren, of op een warmere plek in huis hangen oid.

Dit seizoen is wat dat betreft lastig, vind ik, omdat vaak de kachel nog niet aan is (of maar heel kort). Als in de winter de kachel brandt gaat het sneller.

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

08-10-2010 om 17:04

Trapgat

Als het kan, is het trapgat de ideale wasdroogplaats, vooral in dit seizoen waar je de kachel nog niet aan hebt, maar waar het wel heel vochtig is. In een trapgat heb je altijd "trek" en dat helpt bij het drogen

Tirza

Bastet

Bastet

08-10-2010 om 17:18

Ja,trapgat

Daarom is mijn zoon zo dol op winters,zalig natte lakens in zijn gezicht als hij van zijn kamer op zolder naar beneden loopt,hahaha!

Tirza G.

Tirza G.

08-10-2010 om 20:35

Mijn vader

had er ook zo'n pesthekel aan. Is het weer Loofhuttenfeest - riep hij dan. Mijn moeder had van de uitrollijntjes op de overloop

Tirza

Bastet

Bastet

08-10-2010 om 20:38

Wahaha

Een soort zweethut-cultuur..

Rembrand

Rembrand

08-10-2010 om 23:07

Mijn vader

had er ook een gruwelijke hekel aan. Daarom had mijn moeder ruim dertig jaar geleden al een onvervalste Miele droger !
M.

reina

reina

09-10-2010 om 08:24

Luxe

We hebben net een aanbouw aan het huis gemaakt. Daarin staat alles wat met wassen te maken heeft, dus naast de droger ook een groot wasrek. Geen drogende was meer in de badkamer en aan een slaapkamerdeur, voelt echt heel luxe! Hoe lang het gaat duren voor het er droog is weet ik nog niet, gisteravond heb ik er voor het eerst was pgehangen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.