Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

reina

reina

28-02-2009 om 16:00

De tuin in!

Gewoon even een posting omdat ik blij ben dat ik eindelijk weer eens uren in de tuin gewerkt heb! Veel dood materiaal is weg, een van de rozenbogen (de gemakkelijkste ) is gesnoeid en er zijn opeens heel veel sneeuwklokjes, aconietjes en krokusjes te zien en wat zit er al veel in de knop! Het wordt lente!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Niny

Niny

28-02-2009 om 16:25

Ook hier in de tuin

Heerlijk hè, ik heb vanochtend even in het zonnetje staan genieten van alle voorjaarsbloeiers, de geur van de winterkamperfoelie (ken je die? geweldige heester, bloeit van november tot maart met heerlijk geurende bloemen). Ninyzoon wiedde zijn eigen tuintje en ontdekte onder het blad paarse krokusjes. De lente is mijn favoriete seizoen!

Niny

matriarch

matriarch

28-02-2009 om 16:40

Jahaa reina!

Hier ook volop sneeuwklokjes. Er komen allerlei bollen boven, mijn tuin is nieuw ik weet niet meer waar ik wat heb gezet, dus dat wordt een verrassing wat nu waar opkomt. En ik heb twee Camelia's gekocht die zo mooi waren, dat de mijnheer van de fietsenstalling (hij zat in mijn fietstas) er acuut ook 1 ging halen op de markt. En de tweede kocht ik bij de Lidl (of all places) en de dame achter mij informeerde of dit een binnen of een buitenplant was. "Buiten", zeg ik en hupla, dame zet ook een Camelia op de band ('t zijn rode).
Volgens mij hebben meer mensen de lente in hun bol. Er komen trouwens ook blauwe klokjes boven, ik ben vergeten hoe die ook alweer heten. Iemand?

Polly Shearman

Polly Shearman

28-02-2009 om 17:08

Het word lente

toen ik dinsdagnacht na mijn laatste carnaval avond naar huis fietste hoorde ik vogeltjes fluiten, van die hele gezellige voorjaarsvogeltjes... wel om 1 uur snachts??!?!?!? maar goed ik hoorde ze...
Carnaval is voorbij en nu mag de lente komen !!!

Nou echt nog niet

ga pas de tuin in en daar wat doen als de zon schijnt. Met dit grauwe weer trekt het me niet om iets in de tuin te gaan doen

Maar... heb idd wel ook al krokusjes gezien. Nu nog de zon en dan kan van mij de lente beginnen!

gula

reina

reina

28-02-2009 om 17:38

Matriarch

Misschien scilla's of sneeuwroem?

Bastet

Bastet

28-02-2009 om 18:21

Gula!

Het wordt morgen 12 graden,hup,de tuin in joh!
Ik ga morgen aan de slag,heerlijk.
Bastet

Lidwientje (ot)

Wat een slim beest moet dat zijn, dat hij juist bij jou op de stoep terecht gekomen is. Ik had niet geweten wat ik er mee aan moest.

Bastet

Bastet

01-03-2009 om 09:18

Delice(ot)

Mijn zoon van bijna 12 is een virtuoos in het vinden van gewonde vogels.We hebben ook twee katten,dus een gewonde vogel uitgebreid laten herstellen is hier geen optie.Dus daarvoor bellen wij de dierenambulance.Je begrijpt,daar kennen ze mij al..)
Groetjes,Bastet

Lidwientje

wat goed van jou zeg! Hoop dat het beessie snel opknapt en weer van de buitenlucht kan genieten.

gula

Bastet

Temp is wel oke voor de tuin maar ik wacht nog op de zon LOL.

Nee hoor, we gaan vandaag de natuur in, op edelhertenjacht bij de oostvaardersplassen. Donderdag n paar gezien, geweldig gezicht en nu wil zoonlief ze ook zien... dus geen tuin vandaag. Wie weet van de week.

gula

Guinevere

Guinevere

01-03-2009 om 14:00

Ik zag een bij

Tijdens mijn rozensnoeiwerkzaamheden hoorde ik daarnet opeens "bzzzzzzzzz". En ja hoor, de eerste bij van dit jaar! Ik word altijd zo blij van die beesten!

Nanna

Nanna

01-03-2009 om 14:08

Ravage

De tuin is onbegonnen werk. En ik zie niks gezelligs of leuks of wauw maar wel de eerste zevenblad-uitlopers, bah. Maar: de was hangt buiten. Hoop dat 't een beetje wil drogen.

matriarch

matriarch

01-03-2009 om 18:07

Dank reina

1 van die twee moet het zijn. Ik kan nog niet zien welke, zitten nog in de knop. Wel dezelfde kleur blauw.

Ja!

Ik ben enorm aan het snoeien geweest (tot schrik van echtgenoot die vreest dat niks meer aanslaat), maar onhandig genoeg ben ik vorige week vergeten de groenconatiner aan de straat te zetten. Gelukkig hebben we wel wat ruimte om de takkenbossen weg te stoppen en ze dan gefaseerd alsnog in de groencontainer af te voeren. Ik en mijn snoeischaar, een gewéldig combinatie
Zodra de vorst uit de grond is, rommel ik wat in de tuin. Beetje vegen, dood blad weghalen enzo. Lekker buiten bezig zijn.
Overigens die ik het voorjaar overal: ik heb gisteren een wulp gezien, vluchten kieviten, lammetjes en groepen scholeksters. O, en een groep van 15 roze pelikanen in het veluwemeer (hoewel dat dan weer weinig met de lente te maken heeft, maar bijzonder is het wel)

marie

marie

02-03-2009 om 15:49

Graszoden / rolletjesgras

Hallo
Nu we het toch over tuinen hebben, heb ik nog een vraag.
In onze tuin moeten nog graszoden/rolletjesgras. Weten jullie wanneer we dat kunnen gaan leggen? Kan dat nu al of is het nog te koud? We willen het huis te koop zetten en dan is het wel zo mooi als de tuin dan helemaal 'af' is.
Alvast bedankt.
groetjes

Hele jaar door

Graszoden kun je het hele jaar leggen, tenzij het vriest of extreem heet is. Maart lijkt mij geen verkeerde tijd eerlijk gezegd. Google er maar eens op, het vergt best wel wat voorbereiding om de grond geschikt te maken voordat je de zoden kunt aanbrengen.

Succes!

Chris

Violen?

vandaag was ik het zat,die kale saaie wintertuin.
ben naar het tuincentrum gegaan en heb dozen vol violen gekocht,deze verdeelt over twaalf manden en potten en hier de tuin mee opgeleukt,staat geweldig moet ik zeggen.
maar.......nu vraag ik me af,moeten de potten s,avonds naar binnen? vanwege de kou?
of zijn violen sterk genoeg om hier tegen te kunnen?

Bastet

Bastet

04-03-2009 om 19:45

Geen probleem

Nee hoor,die violen kunnen wel wat hebben.
Leuk hoor,zoveel potten vol!
Groetjes,Bastet

Bastet

Bedankt,ik was al bang dat ik te vroeg enthousiast was geweest,en ja ,ik ben helemaal vrolijk geworden door al die kleurige violen in mijn tuin

Bastet

Bastet

05-03-2009 om 07:40

Hihi

Dat vroege enthousiasme herken ik wel,ja..)
Bastet

Rafelkap

Rafelkap

05-03-2009 om 10:48

Anna

hoi Anna
Wat voor violen heb je? Die wil ik ook? (bosviooltjes of grote?)

Primula's

En mag ik dan hierbij even de primula's aanbevelen? Die ordinaire die voor een paar duppies worden verkocht? Ik heb er staan die nu geloof ik al voor het vierde jaar knoppen dragen. Wel in een Amsterdamse stadstuin, die zijn nooit zo heel koud, maar toch: voor iets dat als een simpele Paasversiering wordt verkocht vind ik dit toch bepaald niet slecht. En ik vind dat geel altijd wel vrolijk, zo vroeg in het voorjaar.
(daarnaast heeft zich spontaan een Maarts viooltje gezaaid, de combinatie is geweldig. Da's nou mazzel.)

Groeten,

Temet

ishtar

ishtar

06-03-2009 om 09:44

Temet

mijn moeder heeft een hele rij 'verzameld' langs het voortuinpad. In allerlei kleuren. Staat heel gezellig en staat er al minstens 15 jaar. En heeft al behoorlijke kou overleefd, dus ik verwacht dat jouw primula's het ook wel zullen blijven overleven.
Helaas hou ik er niet van. Viooltjes vind ik wel leuk, de kleintjes dan.

Anna?

violen in de grond bloeien steeds opnieuw begrijp ik,maar die van mij staan in potten,meestal zijn de half mei echt uitgebloeid en dan gaan ze weg,of zou ik ze kunnen laten staan en gaan ze dan opnieuw bloeien?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.