Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sita

sita

07-06-2010 om 21:34

De skottelbraai, wat zijn juliie favoriete recepten, en welke plaat meest favoriet?

Wij nemen geen kooktoestel meer mee, alleen de skottelbraai met alle platen. Nu vinden wij de grillplaat tot nu toe het meest ideaal. Het bbq rooster weten we nog niet, spiesjes werden niet gaar.
Het verwisslen van de platen tussendoor vinden we onhandig, hoe doen julie dat?
De wok is wel handig maar alleen voor eenpansgerechten en die lijken vaak zo op elkaar vind ik.
Wat maken jullie zoal?
Sita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

07-06-2010 om 22:45

Wok

Wij hebben in de vakantie meestal de wok (=skottelbraai) erop staan (thuis de grillplaat als bbq) en inderdaad eenpansgerechten. Overigens hebben wij ook zo'n klein campinggaspitje bij ons, om rijst of macaroni op te kunnen koken.
Er zijn op internet best veel verschillende recepten voor te vinden. Zelf heb ik een aantal recepten van http://www.kokenopdecamping.nl uitgeprint, die gaan elk jaar weer mee op vakantie.

Alleen de wok

Wij hebben alleen de standaard wok erbij . Al zolang als de skottelbraai bestaat en we doen er alles mee . Inderdaad eenpansgerechten maar ook aardappeltjes bakken en dan een biefstukje aan de rand grillen. Nassi maken en de sate ook weer langs de rand. Broodjes hamburger. De broodjes lekker langs de rand roosteren, uienringen, eitje, natuurlijk de burger zelf en alles wat je verder gebakken wil hebben op je broodje er om heen leggen . Pannekoeken, echt ideaal . Zou niet meer zonder op vakantie willen . En dan hebben wij dus een vouwwagen met bermkeuken die nog nooit gebruikt is.

Niet de wok

wij hebben onze wokplaat nog nooit gebruikt, wel de paella-pan met antiaanbaklaag. Ben nogal een kluns en met de hoge rand gooi ik niet de helft op de grond.

groetjes

reina

reina

08-06-2010 om 18:00

Groentje?

Maar als je nassi maakt zul je toch gare rijst moeten hebben en die maak ik niet op de skottelbraai, maar gewoon in een pannetje op het vuur

Sorry

Ik heb bij vakantie ook op een draadje gereageerd en ben hier inderdaad vergeten te vermelden dat we een snel coocker( geen idee of dat echt zo heet ) hebben voor inderdaad, pindasaus,rijst of pasta. Ik bedoel zo'n ding wat op van die spuitbusjes gas werkt. We hebben aan 1 zo'n busje voldoende voor 3 weken Italie .

Carla

Carla

08-06-2010 om 20:54

Rijst

Op de camping gebruikten wij vaak van die kant en klare rijst volgens mij van die potjes voor de magnetron. Ook ideaal voor op de camping voor macaronie, knakworstjes e.d. de serveerwonder van tupperware. Kokend water erin macaroni erin even laten staan en klaar. Zo super makkelijk!
En verder vind ik juist de eenpans dingen heerlijk op de skottelbraai. Met aardappeltjes, macaroni, rijst je kunt er erg veel mee combineren vind ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.