Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

16-08-2009 om 23:35

De op-kamers-doos

Ik heb hem ooit langs zien komen, maar toen was het nog niet aan de orde. Nu wel! Wie weet nog wat er in zat, of wie wil helpen samenstellen? Een gloeilamp, knijpers, een bolletje touw, punaises........zoiets toch?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik herinner me

volgens mij ook uit die draad: een ongedateerd treinkaartje naar huis. Voor noodgevallen, of wat-dan-ook. Ik vond het erg lief.

Een .........

Ooit kreeg ik er ook 1 van mijn moeder. Even denken: Een blikopener, een schaar, een pen, potlood en gum+ zo'n memo-schrijfblokje, een kruidenmolentje, een stop (maar lijkt me nu niet meer nodig) een telfoonkaart voor de publieke telefooncel (misschien ook niet meer nodig..)een paar foto's van 'thuis' (ik had o.a. een foto van mijn slaapkamer+ de voorkant van 't huis, wij als gezin in de tuin etc. heb het veel gebruikt om aan nieuwe vriendinnen uit te leggen waar ik woonde en wie wie was, ook erg handig bij heimweemomenten). Een klein telefoonboekje met nummers+adressen van je opa en oma, je tantes/ooms en je vriendinnnen, een rugzak voor de was die ik naar huis bracht, plakband, lijm, bandeplaksetje, broodtrommel, kaasschaaf,ook waslijn,afwaskwast, afwasmiddel,theedoek,keukendoek,vaatdoek (-en), studentenhaver en wat etenswaren evt. voor de eerste dagen (wel houdbare). Dit alles verpakt in een plastic opbergdoos die je erna alsnog kon gebruiken als tafeltje/kastje.
Ik heb volgens mijn m'n hele studententijd de doos orgineel gelaten qua inhoud. Vondt het leuk/lief, op moeilijke momenten (die ik natuurlijk nóóóit had...) rommelde ik erdoor. Lampje op, nieuw lampje erin. Al m'n medestudenten wisten ook dat je bij mij kon aankloppen voor een nieuw-lampje als je omhoog zat. 'T was dus niet alleen een doos voor mij, maar voor het hele studentenhuis!
groeten albana

reina

reina

17-08-2009 om 09:28

Leuk!

Wat ik zoon altijd meegeef: postertje met allerlei fotootjes van thuis en zo'n kabeltje met magneetjes voor foto's en kaarten. En ik zou er ook pennen en pleisters indoen ( en een zakje snoep )

Leuk idee

a.s zondag vertrekt hier ook een kind op kamers,ik ga zo,n doos maken,wat een leuk idee.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

17-08-2009 om 11:10

Gereedschap

Een hamer, wat basic schroevedraaiers en een combinatietang. Heel handig.

En een simpel naaisetje: 4 kleuren draad, een paar naalden en spelden en wat losse knoopjes.

Rembrand

Rembrand

17-08-2009 om 11:59

Ff verzinnen....

Paracetamol, pleisters ,doosje tampons of maandverband,condooms, veiligheidsspelden, dubbelzijdig tape , doosje lucifers en een kaars of waxinelichtje, batterijen , knijpkat , ......( ik ga nog verder verzinnen, maar nu weet ik even niets meer ).

Kookschrift

ik mis in het rijtje nog het schrift met de favoriete recepten.

Ik heb het mijne nog steeds; mijn appeltaart komt ahw uit de 'op kamers doos'.

Groeten,

Temet

Rembrand

Rembrand

17-08-2009 om 15:59

Eerste hulp bij kookblunders.

En dan gelijk ook de handigste tips om vaak voorkomende kookblunders op te lossen ( geschifte sausjes etc ).
M.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

17-08-2009 om 16:31

Nooddoos of gezellige frutselsdoos

Met alles wat ik voorbij zie komen wordt dat meer een kast vol dan een doosje.
Misschien handig om een doel te bepalen: is het een praktische doos voor noodgevallen (gloeilamp, gereedschap, strippenkaart) of een gezelligheidsdoos met recepten en foto's?
Ik vind het namelijk qua koken redelijk hoopvol om een startende kamerbewoner tips aan de hand te doen voor schiftende sausjes .

Tonny

een heel origineel idee van je,hoe is de doos ontvangen destijds bij jouw kinderen?

Nood of frutsel?

Nou ik weet niet hoor, maar als er niet veel veranderd is dan zul je de meeste frutsels toch moeten scharen onder 'nood'. Tenminste in mijn tijd was er niet 1 student die een lampje op voorraad had, of bandenplakspul of een fatsoenlijke kaasschaaf....De meesten trokken in zonder zelfs maar een blikopener...dat deed je gewoon met een bot mes of schaar en dan sla je erop met iets zwaars (broodplank ofzo), net zoals de dopjes van flesjes (bierflesjes b.v.) geen opener te vinden in huis...dus deden we dat met het gat waar de deur in valt (hoe heet dat ook alweer?). Heel veel 'frutsels' zijn als student zonder geld en zonder veel animo om dat beetje geld te investeren in huishoudelijke dingen toch wel erg noodzakelijk.
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

19-08-2009 om 12:57

Oooooooo

Dit is wel helemaal geweldig. Ik kom dozen te kort Het wordt echt een nooddoos, een daar-grijp-je-altijd-naast-doos, een dat-ligt-bij-me-moeder-in-de-meterkast-doos

Morgen sleutel halen en de kamer voor het eerst zien. In het vorige draadje van Tonny stond een posting van Kaaskopje over een soort meubel/kist-geval, dat leek me ook wel superhandig.

Wordt vervolgd

Tirza

Ellen Wouters

Ellen Wouters

19-08-2009 om 16:55

Inventaris

Albana,

nou ja, dat bedoel ik ook zo'n beetje: heel veel dingen vallen gewoon onder je inventaris, die hoor je te hebben als zelfstandig wonende.
Maar als je die allemaal in de nooddoos opneemt, dan heb je het dus eigenlijk over het samenstellen van een compleet minihuishouden. Want een schone theedoek, onderbroek, een paar kaarsen, wat lucifers, een pen, een schaar, en nog zo 100 andere dingetjes, daar kun je vreselijk om verlegen zitten als je ze niet hebt.

Die kist

Heb ik van Ikea... heeft bij mijn in huis al gefunctioneerd, als dekenkist, boekenkist, troepopslag, plekje om de dvd speler op te zetten, extra stoel aan tafel, bankje, opstapje om lampje in te schroeven.

Ik vond hem duur toen ik hem gekocht maar erg functioneel, niet kapot te krijgen.

Mariel (nog niet zo lang student - af, en had ook een nooddoos, helemaal uit Ned naar Eng)

tonny

tonny

20-08-2009 om 21:48

Aaahhh, mijn uithuisdoos!

Wat leuk dat-ie hier weer boven water komt Sweet memories...

Ik had er ook nog een blusdeken in, en een rookmelder; hebben jullie die al genoemd?

Nou, ze hebben geregeld spullen uit die doos gebruikt hoor. Ik zal eens vragen hoe het er nu mee is (het is alweer drie jaar geleden en inmiddels hebben ze een heel huis, ipv die studentenkamers van toen)

Tonny

Eten

Mijn ouders hadden er vooral etenswaren in gestopt, een pak rijst, een pak koffie, doos thee, enz, en wat drogisterij artikelen die ook handig zijn om mee te starten, zoals tandpasta en shampoo. Ik vond het erg leuk en ga zeker over 12 jaar of zo, ook zo'n doos maken (he wat duurt dat nog lekker lang)...

Oja

En ik zou die rookmelder beslist ook doen! En als er een wasmachine is, zou ik wasmiddel kopen. Is best duur, lekker om dat voorlopig niet te hoeven kopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.