Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

03-02-2009 om 22:22

De man van een kennisje van mij is jarig

Ik heb de goede man misschien een handjevol keren gezien.
Kennisje natuurlijk vaker, want hun dochtertje is net zo oud als mijn zoontje.
Maar goed, ik ben uitgenodigd. Dus ik ga met zoontje, zijn leuke mensen absoluut. Dus wordt een leuke avond!

Alleen wat te geven. Ik ken die man niet. Ik weet dat hij koken leuk vindt, maar of hij een beginnend kok is of een gevorderd kok, of dat hij liever bakt of braadt. Ik zou het werkelijk niet weten.
Kennisje is geen hulp. 'ach Kiek, ik vind het al super dat je komt' en zijn dochter ook niet.
'Nee Kiki, ik weet ook niets voor mijn vader'

Dus wat geef je een man die je niet goed kent, wiens hobby koken is, maar je weet niet hoe goed/slecht

Ik heb dat kennisje voor haar verjaardag al een dinerbon gegeven.
Ik ben momenteel een beetje onzeker met betrekking met cadeautjes, want mijn man was gisteren jarig en vond mijn cadeau niet leuk. snifsnif

poeh, al die verjaardagen in februari. Ik raak er acuut van in de stress en ik moet nog zoveel verjaardagen af

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cecile_s

cecile_s

03-02-2009 om 22:34

Kooktijdschrift?

Kiki,

Het gaat om een aardigheidje nietwaar?
Misschien een kooktijdschrift? Leuk voor beginner en gevorderden. Mijn schoonmoeder (vrij culinair aangelegd) vond het in elk geval leuk laatst...

Geen gestress. Niet iedereen reageert ondankbaar i.g.v. een (goedbedoeld) cadeau . En niet aantrekken, je doet je best, meer dan dat kan je niet doen!

Succes ermee.

Cecile

Inge M

Inge M

03-02-2009 om 22:37

Delicatessewinkel

en koop daar hele goede olijfolie en basalmico azijn. Volgens mij voor elke kok goed.

Kook-gadget

Er zijn van die mooie kookwinkels waar ze voor niet teveel geld hele gekke kookgadgets hebben.Een julienne-dunschiller oid.Kost niet veel maar wel erg leuk.Maar een kooktijdschrift is makkelijker en ook leuk.

Prulletje

Prulletje

03-02-2009 om 23:42

Olie of wijn

Ja, een echt goede fles olijfolie kan iedere kok waarderen. Of een goede fles wijn?
Maar even o.t. Je schreef in een ander draadje ook al over het kado voor je man. Ik ben nieuwsgierig, al is het alleen al omdat de mijne ook bijna jarig is. Wat heb je hem gegeven?

Prulletje

Geen gadget

Je weet niet wat zo'n man al heeft en hij kan moeilijk zeggen dat hij het fijn vindt om twee champignonborsteltjes of aspergedunschillers te hebben. Ik zou gaan voor iets eetbaars c.q. drinkbaars. Een fles wijn met een mooi glas (Xenos) lijkt me altijd goed.

Ben ik weer

vergeet ik nog mijn eeuwige manenkookcadeautip: koop bij de HEMA een kookschort en schrijf er met textielstift op:
Licence to grill !

Kiki

Kiki

04-02-2009 om 09:01

Prulletje, ik had het idee ook hier opgedaan

Iemand, volgens mij Reina, had het over een slipcursus cadeau geven. Vond ik wel een leuk idee.

Dus ik had een slipcursus gegeven, met daarna een etentje gereserveerd.
Maar de slipcursus vond hij niet leuk.

groetjes
Kiki

angel3

angel3

04-02-2009 om 10:09

Tijdschrift

Je hebt een tijdschrift/boekwerkje Delicious heet het volgens mij, ik weet niet zeker. Daar staan allerhande leuke, bijzondere restaurantjes en winkels in in diverse steden. Laatst ook aan mannelijke kennis gegeven die van lekker eten houdt en vond het erg leuk.

Fles

Tenzij je zeker weet dat de man in kwestie niet drinkt kun je je geen buil vallen aan een fles van het een of ander. Wijn, cognac oid (als je meer budget hebt) en anders is sjieke olijfolie ofzo inderdaad ook een goed idee.

En wat die wijn betreft: als hij het niet lust (en zijn vrouw ook niet) dan geeft hij het bij een volgende verjaardag wel weer door. Beter inzetbaar dan een kookgadget inderdaad.

Groeten,

Temet

meg

meg

04-02-2009 om 12:19

Ik ga ook voor de olijfolie

en misschien wat van die leuke potjes antipasti: gedroogde tomaten, dat soort spul. In cellofaan verpakken, altijd leuk. Ik gaf laatst een boekenbon, met bonbon's. Très bon

Ellen Wouters

Ellen Wouters

04-02-2009 om 12:56

Maar dan niet met dingetjes erin

Je hebt van die fraaie flessen olie en azijn met allemaal dingetjes erin. Pepertjes, of fruit, of kruiden. Ziet er prachtig uit om ergens neer te zetten, maar lekker is het meestal niet.
Dus als je een fles olijfolie koopt (vind ik een goed idee), vraag dan naar goede olie om echt te gebruiken.
Groet, Ellen

Prulletje

Prulletje

04-02-2009 om 12:59

Meg

Als hij echt van koken houdt dan maakt hij die gedroogde tomaten en andere antipasti liever zelf... Persoonlijk vind ik dat soort dingen uit de winkel, vooral pesto uit een potje, niet meer te eten.
En jammer van die slipcursus Kiki! Ik zou denken dat iedereen dat leuk of in elk geval nuttig zou vinden.

Prulletje

Polly Shearman

Polly Shearman

04-02-2009 om 14:46

Ot vraag kennisje?

wanneer is iemand een kennis, en wanneer een vriend? Een vriend vind je aardig een kennis hoef je dus niet aardig te vinden.
Mijn ouders hadden vroeger kennisen, maar daarna heb ik dat woord eigenlijk nooit meer gehoord.

Vic

Vic

04-02-2009 om 15:10

Wijn

Kennissen zijn volgens mij mensen die je hooguit 3x per jaar spreekt of waar je stelselmatig op de verjaardag wordt uitgenodigd terwijl je ze verder nooit spreekt. Een fles wijn lijkt me een prima idee. Als hij zelf geen wijn drinkt kan hij hem altijd doorgeven of op een feestje schenken.

Kiki

Kiki

04-02-2009 om 19:24

Ik vind ze aardig hoor polly (ook ot)

anders zou ik niet naar de verjaardag gaan. Maar ken haar van zwangerschapsgym en haar jongste dochter is dus even oud als mijn zoontje. We drinken eens in de drie weken koffie met elkaar en dan 'spelen' onze kindjes. Is altijd erg gezellig, maar niet heel diep. Allemaal wat oppervlakkig. Snap je wat ik bedoel?

Voor mij is een vriend(in) iemand waarbij ik mijn hart kan uitstorten en die haar hart bij mij uitstort, indien nodig.
Met mijn vrienden ga ik uit, of ze komen eten en kunnen we een hele avond kletsen over niets. Ik ken de ouders en zij kennen mij en mijn ouders ook. En bij mijn vrienden en hun partners weet ik wat ze leuk vinden en hoef ik niet jullie supertips te vragen.
Hoewel ik haar superaardig vind, storten we niet ons hart bij elkaar uit.
Ik heb dus heel veel vrienden en heel veel kennissen.

Kiki

Kiki

04-02-2009 om 19:29

Iedereen bedankt weer, jullie zijn geweldig!

De fles wijn of port gaat het worden en bij de delicatessenzaak wat lekkere kaasjes voor erbij

Inderdaad in leuk cellofaan verpakken en hopen dat hij het leuk/lekker vindt. Anders kan hij de fles wijn inderdaad mooi doorgeven.

Nou nog tijd vinden een deli te vinden en het cadeautje te kopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.