Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

De kwijte sleutels

Iemand hier in huis is immer en altijd de sleutels kwijt. Nee, niet een wazige puber, nèt-tiener of 50+ echtgenoot, maar uhm...ik dus. Huisgenoten worden gek van mijn eeuwig gezoek naar mijn sleutelbos, en inmiddels word ik ook al gek van mezelf. Ik snap natuurlijk wel dat een vaste plek de oplossing is. Maarrr, dán kom ik door de voordeur, dán door de achterdeur. Of ik sta met de sleutels in mijn hand, en is er al iemand thuis, dus verdwijnt de sleutel weer ergens. Of ik heb de garagedeur van binnenuit open gedaan met sleutelbos er nog in. Stop hem in mijn jaszak/broekzak of toch in rugtasje. Vanochtend vond ik hem uiteindelijk in mijn werktas. AAARRRCCH, wie heeft de ultieme oplossing?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

22-04-2010 om 17:05

Sleutelrekje bij de kapstok

Hoi,

Of je nou door de voor of achterdeur komt, je jas hang je neem ik aan altijd aan de kapstok? Dus de sleutels in je handen houden en meteen bij het jas ophangen aan het sleutelrekje hangen. Natuurlijk is dit even wennen, maar hopelijk denk je er vaak genoeg aan en geniet je van het feit dat je sleutel altijd snel te vinden is.

Maxime

Zakje

hoi
ik heb altijd mijn tas bij me: met portemonnee, agenda enzovoort. Daarop zit 1 zakje, aan de voorkant, en die is alleen voor mijn sleutels, en niets anders. Altijd zitten die sleutels daarin. dat was even aanwennen maar nu werkt het goed....tenzij ik door de voordeur thuiskom want dan hangen de sleutels aan het haakje, vaste plek. Een andere plek voor mijn sleutels is er niet. Mag ook niet, want dat had ik vroeger en toen was ik mijn sleutels ook zo vaak kwijt

Anonix

Anonix

22-04-2010 om 18:02

In het midden

Wij hebben een sleutelrekje in het midden van de kamer (naast de trap). Het is zo'n magnetische strip van Ikea, eigenlijk bedoeld voor messen... maar werkt ook prima voor sleutels! Ben nooit meer 'n sleutel kwijt. Oja, ik heb een knalgroen keycord eraan hangen, dat helpt ook! (ook omdat ik vaak kleding aan heb zonder zakken).

reina

reina

22-04-2010 om 18:52

Hier

Er staat een kastje in het halletje bij de voordeur, in het laatje daarvan staat een mandje, daarin leggen we onze sleutels, huissleutels, fietssleutels etc (tenzij ze een vaste plek hebben, ik heb bijv mijn schoolsleutels, incl een huissleutel, altijd in mijn schooltas, dus die gaat uiteraard niet in het mandje.)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-04-2010 om 21:07

In het slot

Ik doe mijn sleutels altijd bij binnenkomst aan de binnekant in het slot, en 's avonds doe ik de deur op slot en leg ik ze op het aanrecht. Maar ik kom dan ook altijd door de voordeur naar binnen...

Inge M

Inge M

22-04-2010 om 22:05

Hier ook magnetische strip voor messen

Iedereen die thuis komt, plakt daar zijn sleutels aan. Werkt perfect.

Kiki

Kiki

22-04-2010 om 22:16

Herkenbaar,

mijn sleutels, mijn telefoon en de oplader van mijn telefoon en/of laptop

Ik loop als een kip zonder kop door het huis.

Ik heb als oplossing veel reservesleutels en mezelf bellen en een tweede oplader op kantoor
Ik ben een chaoot

Nasha 1st

Nasha 1st

22-04-2010 om 23:02

Huissleutel

zit in mijn rechterbroekzak. altijd. Haal ik er alleen uit als ik ga slapen en dan gaan ze op mijn nachtkastje, zodat ik ze 's ochtends meteen weer in mijn broekzak kan doen.

autosleutel zit altijd in rechterjaszak.

enige moment wanneer ik deze spullen kwijt ben is, als man er aan gezeten heeft!!!! die legt de zijne namelijk al overal te vondeling....dus ik heb dan ook liever niet dat hij er aan zit! (as we speek is hij zijn sleutel al weer kwijt.....ik bedoel maar)

Jaszak

Ik heb 2 sleutelbossen: eentje met o.a. de voordeursleutel + autosleutel, en eentje met o.a. de achterdeur- en schuursleutel. Die met de voordeursleutel zit standaard in mijn rechterjaszak, de andere in mijn linkerjaszak. Mijn jas gaat (bijna) altijd mee dus ik ben ze echt zelden of nooit kwijt. Ja, als manlief eraan gezeten heeft
(Wat ik ook nog steeds niet snap: dat hij ALTIJD vraagt waar mijn sleutel is, als hij die nodig heeft. Het antwoord is ook ALTIJD hetzelfde namelijk )

In mijn tas doe ik niet. Bij mijn schoonmoeder werd een keer de tas uit haar fietsmandje gerukt onder het fietsen, en daar zaten ook de sleutels in. Krijg je weer dat gedoe met sloten vervangen en zo. Ik haal de sleutels alleen even uit mijn jas als ik die ergens ophang (bv. in een restaurant) waar ik er zelf niet de hele tijd toezicht op heb.

margje van dijk

margje van dijk

23-04-2010 om 17:01

Ook la

Bij ons ook, een la in een kastje dat middenin de kamer staat. Echtgenoot heeft het er bij mij ingeramd, intussen. Ik ben uit mezelf net als jij en dus ook alles kwijt. Maar nu niet meer. Want mijn sleutels liggen altijd in de la. (Behalve soms).

Margje

Silone

Silone

23-04-2010 om 19:14 Topicstarter

Zal het even laten bezinken

Ik ben al behoorlijk bewustzijnverhogend bezig, want ik heb vandaag mijn sleutels nog niet hoeven zoeken...behalve dan mijn fietssleutel die ik zomaar in mijn tasje had gestopt terwijl ik zeker wist dat ie in mijn jaszak moest zitten.
Mischien dat een magnetisch mandje wat is? Ik ga er serieus over denken wat voor mij de beste oplossing is, want dit kan écht niet meer.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

24-04-2010 om 09:31

Wij.....

zijn voor ons nieuw gebouwde huis op zoek naar een slot met vingerafdruk zodat degene die zijn vingerafdruk erin opgeslagen hebben zonder sleutel naar binnen kunnen en de rest dus gewoon netjes buiten moet blijven, werd ook helemaal gek van de sleutels die hier in de loop van de jaren door de kids zijn kwijtgeraakt...

maar je zou misschien ook een lang elastiek met een robijnhaak en daaraan je sleutel kunnen maken, haak doe je bij het weggaan aan je broek, of jas o.i.d. en sleutel in je zak als je de deur dan openmaakt kom je niet voorbij de deur omdat je vast zit aan het elastiekmet de sleutel , zo kun je volgens mij je sleutel niet kwijtraken...

Bij elkaar

Ik heb alle sleutels bij elkaar. En niet dat ik ze dan nooit kwijtraak...maar ik weet dan in ieder geval wáár ik moet zoeken! Want als ik thuis ben zijn de sleutels daar ook en als ik op het werk ben zijn ze daar. Zonder die bos kan ik namelijk niet in huis, niet in kantoor en niet met de auto etc.De enige uitzondering is de fietsleutel, maar die is opklapbaar en past dus zo in mijn b.h, broekzak etc. en die ben ik dus zelden kwijt omdat ie zo klein is. Die grote bos heb ik gewoonweg altijd nodig en als ie weg is zit ik mooi in de rats...want ik kan nergens meer in en zou errug veel moeite moeten doen (op werk en autogarage én bij sleutelmaker) om die weer compleet te krijgen.
Juist omdat ik niet zonder kan....vindt ik 'm altijd weer terug. En omdat ik altijd weet op welke plek dat is (thuis of op werk) beperkt dat de zoekmogelijkheden al behoorlijk.Ik merk het ook meteen als ik 'm vergeet of kwijt ben. B.v.ik ga op de fiets naar het werk...deur hoeft niet dicht want dochter nog thuis...kom op het werk en kan kantoor niet in of kast niet in....pfff kan ik weer terug dus.Of ik wil met de auto en man is nog thuis...stap in en zit...oepsie sleutels niet bij me (kan niet rijden dus).Of ik ben op werk, sluit af en teut nog wat met collega na in personeelskamer en laat de sleutels daar liggen, loop naar auto...ojee m'n sleutels! Of fiets naar huis en kan er dan niet in.
Ik ga dan ook gewoon retour...eigen schuld dikke bult.
Wij hebben ook zo'n magnetisch rekje...daar hangt jongste altijd de sleutels aan (bij kapstok), eigenlijk was ie ooit voor mij bedoeld maar het werkt voor mij niet. Oudste heeft 'm altijd in de jaszak en ook de sleutels, inclusief fietssleutel bij elkaar aan 1 bos. En man heeft ze in een la.
Mijn sleutels zwerven ook altijd overal. Dat komt ook wel omdat ik afhankelijk van de situatie voorin/achterin, soms met boodschappen, soms met de fiets en soms met de auto kom. Soms heb ik haast, dek hoep,hoep de tafel want kinderen komen zo thuis eten. Andere keren ben ik de laatste en staat alles al klaar, andere keren haal ik eerst de brievenbus leeg. Nu het beter weer wordt kom ik soms niet eens binnen, dan is de tafel buiten gedekt en als ik meteen weer weg moet ga ik niet eens naar binnen. Soms moet ik nodig plassen en liggen ze op het toilet of op de badkamer ( als ik ongesteld ben b.v.).
Eigenlijk 'horen' mijn sleutels in een la in de kast (bij die van man) maar daar liggen ze alleen 's nachts want ik kan niet goed slapen als ik niet weet dat ik mijn sleutels zó kan pakken en ik doe de deuren op slot 's avonds.
Maar tóch...ik heb wel enigzins 'vaste' neersmijtplekken om het zo maar 's te zeggen.Ze liggen op het aanrecht, op de eettafel, in de fruitschaal, in de kast, op het kastje bij de kapstok, in het fonteintje bij het toilet of in de wasbak op de badkamer.
Onderweg zitten ze in de auto, in mijn jaszak of in mijn tas.
Op het werk liggen ze op mijn bureau, in de kast of op tafel in de personeelskamer.
Dus het zoeken beperkt zich wel tot een bepaalde plek (omdat ik dan zeker weet dat ze daar moeten zijn) en dan het aantal 'vaste neersmijtplekken' aflopen.
Dus al met al ben ik ze eigenlijk dagelijks kwijt, maar niemand heeft er écht last van...want ik vind ze altijd redelijk snel terug.
Dus ben je écht hopeloos dan helpt alleen álles bijelkaar houden,dan moét je 'm wel terug vinden.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.