Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marieke

Marieke

18-10-2010 om 19:39

De kat krabt zichzelf

Gezocht: kattenkenners op OOL.
Mijn kat zit zich steeds te krabben en heeft allemaal kleine korstjes op haar rug en op haar kop. Zij heeft geen vlooien en ze heeft een mooie glanzende vacht. Wat kan het zijn en kan ik er wat aan doen.
Marieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Niny

Niny

18-10-2010 om 21:02

Onze kat

Hoi Marieke,

Weet je zeker dat hij geen vlooien heeft? Onze kat deed hetzelfde, echt heel zielig. We zijn naar de dierenarts geweest en die zei dat onze kat allergisch was voor vlooien, vandaar het gekrab. Sindsdien behandelen we hem eens per maand met een supersonisch antivlooienmiddel (Stronghold, hij kon ook niet goed tegen Frontline namelijk) en hij heeft geen last meer.
Niny

Bastet

Bastet

18-10-2010 om 21:06

Hier een kenner

Hup,naar de dierenarts,kan van alles zijn,van vlooienallergie,vodselallergie,schimmeltje,noem maar op.
Bastet

Merel

Merel

19-10-2010 om 09:31

Hier ook zo

Onze kat heeft waarschijnlijk een voedingsallergie, we zijn het nog aan het uitpluizen. Vlooien kan je zelf ook nog checken door de kat te kammen en te kijken of er zwarte vlekjes (net zandkorreltjes) in de vacht zitten. Als je die op keukenpapier doet (met pluk haar, maakt niet uit) en je vouwt het dubbel en maakt het een beetje nat, kan je na een paar tellen zien of het vlooienpoepjes zijn, die lopen rood/bruinig uit. Zandkorrels doen dat uiteraard niet
Maar het kan dus ook van voeding komen, naar de dierenarts is het beste lijkt mij, want het wordt van kwaad tot erger zo hoor.

Nieren?

Bij onze kat waren het krabben en de korstjes een symptoom van gebrekkig functionerende nieren. Omdat afvalstoffen niet goed afgevoerd worden kan er een reactie via de huid zijn. Dat gaat niet altijd op, want onze andere katten hadden dezelfde kwaal (nieren) maar niet de huiduitslag. Er was niets aan te doen. Met medicatie hebben de nieren het nog een tijdje volgehouden, maar uiteindelijk was er geen redden meer aan.
Ik zou de dierenarts er even naar laten kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.