Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

De gestreepte boekjes

Gisteren kreeg zoontje een folder mee van de gestreepte boekjes. Boektoppers en leesleeuw ken ik wel, maar de gestreepte boekjes niet........ iemand ervaring ermee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

07-09-2010 om 10:30

Gestreepte boekjes

Zijn dat niet de boekjes van Borre? Hier hebben we er vier van en ze zijn een groot succes bij drie- en vierjarigen. Onze zoons kregen aan het begin van groep 1 en 2 zo'n boekje als reclame. Ik heb er niet meer van besteld, omdat we al veel boeken hebben en we lid zijn van de bieb.

loontje76

loontje76

07-09-2010 om 12:19 Topicstarter

Oke

Ja, het is inderdaad van borre. Ze groeien mee met de leeftijd van je kids en ze kunnen er langzaamaan zelf een beetje in mee gaan lezen. Ze stimuleren de leesontwikkeling.

Mamvantwee

Mamvantwee

07-09-2010 om 12:32

Overbodig hier

Tja, ze zijn bedoeld om voor te lezen en dan zo'n woord dat onderaan de vladzijde staat, door je kind te laten ontcijferen. Bij ons thuis leest zoon (4) het boekje zelf aan mij voor, dus ook hier hebben we maar geen boekjes besteld.

groet, Mamvantwee

Julia64

Julia64

07-09-2010 om 12:43

Hier

Hier heeft mijn zoon ze ongeveer 1,5 schooljaar gehad, in groep 4 t/m half groep 5 (geloof ik, uit mijn hoofd).
Ik vond het wel leuk, zoon moest toch wel elke dag lezen en dit was een goede stok achter de deur. Als het boekje uit is, kan je kind op de site van Borre een quizje doen met 3 vragen, om het begrijpend lezen te testen.
Maar ik vond het best duur, 10 euro per maand voor 2 boekjes die je één keer leest en daarna nooit meer inkijkt. Dan kun je beter naar de bieb gaan.
Ik was alleen (weer eens) te laks met opzeggen, dus hebben we ze langer gekregen dan ik eigenlijk wilde (en dat terwijl het opzeggen heel makkelijk was, één emailtje en klaar).
Maar goed, je kunt het altijd voor een maandje of wat proberen natuurlijk.

grt
Julia

Jesse_1

Jesse_1

07-09-2010 om 13:35

Leuk

We hebben hier de gestreepte boekjes 2 jaar of zo gehad. De jongens vonden het erg leuk (en ik zelf ook). Toen ik merkte dat de nieuwe boekjes niet meer meteen gelezen werden heb ik ze opgezegd. We hebben ze gehad in groep 1 en 2. Voordeel vond ik dat ze makkelijk te lezen zijn, dus zodra ze zelf kunnen lezen, kunnen ze het boek ook zelf lezen. En zo duur vond ik het niet, het zijn mooie boekjes - losse boekjes nabestellen is wel vrij prijzig.
Je kunt het gewoon proberen. Opzeggen en zo gaat heel makkelijk. (Ik heb een jaar later nog 2 maanden gehad voor de jongste om de ontbrekende maanden aan te vullen zodat we de serie compleet hadden).
O, we hebben de boeken echt vaak gelezen. Het was hier een succes. Alleen de niet-borre boekjes vielen niet allemaal helemaal in de smaak.
Jesse

loontje76

loontje76

07-09-2010 om 13:41 Topicstarter

Hmm

Het leuke is natuurlijk wel dat oudste (bijna 5), die al redelijk woorden kan ontcijferen, ze dan zelf een beetje kan lezen....... hmmm. Misschien inderdaad maar eens gaan proberen dan. Hier worden boeken ook heel vaak gelezen, dus ik denk niet dat ze na 1 keer in de kast verdwijnen. En mooie boeken voor 5 euro per stuk is absoluut niet duur..... Twijfel, twijfel..... waarom ben ik toch zo gek op boeken. Ik kan dit soort dingen zo slecht afslaan. Terwijl we al heel veel boeken hebben staan.....

Julia64

Julia64

07-09-2010 om 14:17

Nou, mooie boeken...?

Ik ben best bereid om voor een mooi boek wat geld uit te geven, maar die Borreboekjes zijn misschien, wat is het, 20 bladzijden dik ofzo? Mijn zoon had ze in elk geval in een paar dagen uit en hij vond ze ook niet leuk genoeg om te herlezen.
Dus zelf zou ik liever die 10 euro per maand opsparen voor af en toe een écht mooi boek, maar goed, wie weet vindt jouw kind ze wel heel leuk..?

Massi Nissa

Massi Nissa

07-09-2010 om 17:17

Beetje simpel

Die Borreboekjes heb ik hier al een paar jaar in huis (nichten die wat ouder zijn dan dochter). Ze vond ze erg leuk als voorleesboek - tot voor kort. En ze is nog geen vier. De verhaaltjes zijn toch wel wat simpel voor kleuters, vind ik.
Groetjes
Massi

Tink

Tink

08-09-2010 om 00:34

Ik heb er ook 3

... ter overname, ze staan op http://www.mijnalbum.nl/Album=HGA6KXRZ (bijna onderaan, foto 352). Ze zijn nog in nieuwstaat, hier vonden ze er weinig aan.
tinkerbelletjes apestaart gmail punt com

loontje76

loontje76

08-09-2010 om 10:52 Topicstarter

Hmmm

Bedankt voor het aanbod!!
Ik heb op peuterspeelzaal even nagevraagd en ze hadden er toevallig een paar liggen. Die heb ik even ingekeken, maar het is niet helemaal mijn soort boekjes jammer genoeg. Ik vond het wel een leuk aanbod )
Ik ga dit jaar toch maar weer voor de boektoppers en de leesleeuw, die vind ik toch leuker!! En verder natuurlijk de bieb... die is erg geduldig!! En heel belangrijk.... het huis wordt er niet zo vol van
Mensen bedankt voor jullie input!!

Tink

Tink

09-09-2010 om 17:02

Grinnik loontje

Ik snap helemaal wat je bedoelt . Leesleeuw etc. zijn inderdaad veel leuker. Maar ik koop eigenlijk niks meer, wij gaan ook altijd naar de bieb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.