Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

De fruitvliegjes zijn er weer

En ik word er langzaam gek van.
Elke dag nieuwe vaatdoek. Ruim telkens al het servies op de afwasmachine in. Maak steeds de prullenbakjes (in kastje) schoon. Ze zitten overal. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Heb een plantje bieslook op de vensterbank staan en daar zitten ze ook al in. Zelfs onder de glasplaat van het fornuis (gas maar hebben wij overdag 2 glasplaten overheen liggen als extra werkruimte). Kan poetsen wat ik wil, ze blijven gewoon en vermeerderen zich helaas maar iets te hard naar mijn mening.
Wie heeft de GOUDEN tip.
Gr, Rymcke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

19-06-2009 om 14:41

Kruidnagels

Of kruidnagelen...hihi...ik ben het weer even vergeten. Hier en daar wat bakjes neer zetten. Werkte hier als een tierelier!

Pandia: niet doen!

Zeker geen vleesetende plant kopen! Die plant doet namelijk zijn best om zo veel mogelijk vliegen te lokken en maakt daarom lokstoffen aan die vliegen aantrekken. Daarmee krijg je dus niet minder vliegen in je huis, maar juist meer!
Misschien moet je een vleesetende plant aan de buren geven

Yvon Meijer

Yvon Meijer

19-06-2009 om 17:10

Stofzuigen

Opzuigen met de stofzuiger. Tot ze op zijn, dan kunnen ze zich ook niet voortplanten. Groetjes, Yvon.

*Rymcke*

*Rymcke*

19-06-2009 om 19:30 Topicstarter

Geprobeerd

Maar die dingen vlogen alle kanten op.
Heb de hele keuken doorgerend met de stofzuigerslang.
Nee is denk ik niet de oplossing. Ik was moeër als die stomme vliegjes. Morgen dan maar kruidnagelen kopen, heb ik niet meer in huis. Dacht nog te weten iets met azijn (vorig jaar ??) maar helpt zeker niet afdoende. Zitten ook in de mand met de aardappelen. Brutale dingen. Bah vind het vies. Had soep gekookt, deksel erop en wachten tot het koud genoeg was voor de koeling. Bah, een hele bevolking op de deksel. BLEHHHH, erin konden ze niet gelukkig. Maar toch. Ik wil die beesten kwijt!!!! Poets mij helemaal lam daar.
GR. Rymcke

Yvon Meijer

Yvon Meijer

19-06-2009 om 20:08

Niet achterna rennen

Maar ik zie het helemaal voor me; met zo'n grote stofzuiger achter zo'n klein vliegje aan en dan nog niet te pakken krijgen, hihi, sorry.. Je moet gewoon rustig bij hun favoriete hang-out gaan staan wachten, zitten ze, woem doe je de stofzuiger aan, pak je zo veel mogelijk. Dan stofzuiger uit en rustig wachten, gaan ze weer zitten, woem stofzuiger aan. Ze gaan meestal op dezelfde plaats zitten, en op hoeken van kastjes enzo. Misschien die pan soep even laten staan en daar een slagveld maken? Succes, Yvon.

Monique D*

Monique D*

21-06-2009 om 15:31

Insectenspray

Insectenspray helpt wel. Ze komen dan wel weer terug, maar niet in grote zwermen.
Het zijn smerige brutale kleine beestjes die overal op willen zitten. Ze hebben vooral een voorkeur voor brood.
Ik zal die kruidnagelen eens proberen.

Puck2

Puck2

22-06-2009 om 16:11

Insektenspray in de keuken

Fruitvliegjes zitten bij mij toch vooral in de keuken en dat lijkt me nu niet de plek om met insektenspray rond te gaan lopen spuiten. Wat hier het beste werkt is wachten tot ze stil zitten en dan besluipen met de stofzuiger. Als je dat een paar dagen een paar keer per dag doet dan zijn ze weg. En verder niets laten staan op het aanrecht: geen bakje met GFT/koffiepads, geen fruit, brood, etc.

groene specht

groene specht

23-06-2009 om 10:24

Droog is het woord

Houd de keuken zo droog mogelijk. Geen vaatdoekje binnen, aanrecht kukdroog, geen sappige appeltjes zonder een klamboetje eromheen. Geen gebruikt theezakje of glas water laten slingeren.
Fruitvliegjes kunnen niet zonder vocht, alleen kunnen ze helaas met maar heel weinig vocht toe.

*Rymcke*

*Rymcke*

25-06-2009 om 10:04 Topicstarter

Kruidnagels helpen niets

kreun, het worden we meer, lijkt het. Poets mij het apelazerus in de keuken. Kinderen drinken en ik loop al meteen bekers te spoelen en hup in de vaatwasser. Deurtje open en hups zaten ze ook al (huh gisteren gedraaid en beest leeft nog hmmm).
Zijn er nog meer tips, idd insektenspray in de keuken vind ik niet zo'n super idee.
Hoe komen we nu van die plaag af (al mijn vriendinnen hebben het wel hoor)
Gr. Rymcke

Allesreiniger

In een schaaltje met een klein beetje water. Daar komen ze met zijn allen op af want dat ruikt zo lekker zoetig (wel iets van bloemenfestijn kopen dan) en ze verdrinken in het zeep. Grrrrrrr dat zal ze leren! Ik zet gewoon een poosje elke dag een vers kommetje in de vensterbank.
Ben benieuwd of het helpt!

Bastet

Bastet

26-06-2009 om 07:38

Senseo?

Haal je de pads gelijk uit de senseo?Daar zijn ze ook dol op.Sinds ik die gelijk in de prullebak mik,heb ik veel minder last van vliegjes.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.