Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

28-02-2011 om 13:59

De bekende 3-kinder-autovraag

Daar is ie weer eens. Man probeert ons richting het volkswagenbusje te redeneren, maar volgens mij moet het gewoon mogelijk zijn om een stationcar (oid) te vinden die breed genoeg is voor drie stoeltjes op de achterbank. We hebben nu ook een stationcar, en dat bevalt goed qua verdeling zit- en laadruimte, en de bescheiden hoogte incl. dakbox. Maar jammer genoeg past er echt geen derde stoel op de achterbank, alleen een slanke volwassene kan zich daar met een 10 minuten in beslag nemende logistiek tussen de stoeltjes wringen en het er op korte afstand zo'n beetje uithouden.
Is er iemand die ook in zoiets rijdt met 3 kinderen? Qua stoelen zou het gaan om een zitverhoger, een stoel voor een kleuter en een maxicosi.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

28-02-2011 om 14:32

Opel meriva

Wij hebben met drie kinderen een Opel Meriva gebruikt. Ging prima op de achterbank met twee zitjes en een maxi cosi.

Je hebt alleen wel een HBO opleiding logistiek nodig om die zitjes erin te krijgen maar het lukt wel.

Van belang is dat je kijkt of de achterbank recht is. Zodra de stoelen voorgevormd zijn, lukt het je nooit om er drie stoeltjes in te krijgen. Ze schuiven dan steeds naar elkaar toe en ze moeten staan waar jij ze neer wilt zetten. Daarom paste er geen drie stoeltjes in de veel duurdere BMW 3 serie van manlief terwijl er wel drie stoeltjes in mijn Meriva paste.

Fiat doblo

Ik zou er zelf geen dakbox op doen (heb je een trapje nodig om erbij te kunnen), maar verder ideaal. Schuifdeuren achter (dus veel makkelijker die maxicosi op de achterbank te krijgen - je wilt echt niet meer anders als je eenmaal schuifdeuren hebt gehad), genoeg ruimte voor 3 kinderzitjes, en achterin voldoende laadruimte.
En dan ook nog het veel prettiger zitten achter het stuur: wat hoger dus je hebt meer overzicht. Ik moet elatijd enorm wennen als ik eens bij iemand in een gewone, lage auto voorin zit.
Alternatieven als Peugeot Partner / Citroën Berlingo en Renault Kangoo hebben ook deze voordelen.

Hanne.

Hanne.

28-02-2011 om 15:17

Touran

Hier is het een volkswagen touran geworden.

2 zitverhogers (met rugleuning) links en rechts, de maxicosi in het midden, en een ouder op de voorstoel. Bij korte stukjes de maxicosi voor en de ouder achterin.

Past prima, maar het helpt als de kinderen met hun kleine kinderhandjes zelf hun gordel dicht kunnen doen.

Inmiddels zijn het twee stoelverhogers en een kinderstoel geworden en dat gaat net makkelijker omdat de stoel blijft zitten.

evelien1

evelien1

28-02-2011 om 15:44

Ford focus station

ford focus stationwagon hebben we nu. renault megane break hadden we hiervoor, dat ging ook (deze is als zodanig niet meer leverbaar, alleen 2e hands)dit was aan de krappe kant, maar het ging.

ishtar

ishtar

28-02-2011 om 17:25

Peugeot 406

station hebben wij, en dat past(e) prima met 3 kinderen in diverse stoeltjes op de achterbank.

Lietje

Lietje

28-02-2011 om 17:33

Dacia

Bekijk ook eens de Dacia Logan eens, een grote auto voor niet veel geld. Er is geloof ik al eens een draadje over geweest. Wij hebben net de Dacia Sandero gekocht. Genoeg ruimte voor 5 (volwassen) personen en nog een redelijke kofferbak. En ja het zal zeker tegenvallen qua ruimte en comfort in vergelijking met onze oude Fiat Multipla, maar ja, die wordt te oud en de volwassen kinderen hebben hun eigen leven en OV kaart.
Lietje

dc

dc

28-02-2011 om 17:37

Wij hebben een Citroen Xsara Picasso, en daar passen 2 stoeltjes met rugleuning en een maxicosi goed in.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-02-2011 om 17:47

Dacia sandero (ot)

Ik kan het niet helpen, als ik "Dacia Sandero" hoor of lees, denk ik meteen aan Top Gear en de eindeloze reeks grappen over de Dacia. Ik heb trouwens verder geen autotip, want wij hebben een Fiat Panda en daar passen geen drie kinderen in (op de achterbank).
Groetjes
Massi

Aatje77

Aatje77

28-02-2011 om 19:29

Peugeot 307 station...

...hebben we nu en daar passen 3 zitjes naast elkaar. Hiervoor hadden we een ford focus station en ook daar lukt het om 3 zitjes naast elkaar te zetten, Iets beter zelfs nog dan nu in de peugeot.

Clowntje

Clowntje

28-02-2011 om 19:46

Volvo v70

Hebben wij en 3 kinderen in stoelen op de achterbank. Oudste in zo'n 3e stoel (zitverhoger met leuning) in het midden, aan de ene kant maxicosi ernaast, die we er nooit uithalen, is zo'n gesjouw, draag liever kind, en aan de andere kant zo'n 2e stoel (met 5punt gordel).
Het past precies omdat we de stoelen laten staan en oudste klimt zelf onder de gordel door (die zit dus altijd vast) want de gordel vast maken tussen de 2 stoelen is een drama, kost je je handen.
Jongste moet nu over naar een andere stoel, wordt nu te groot voor de maxicosi en volgens mij past het dan beter.
We hebben ook nog de maxicosi in het midden gehad maar dat was niet zo handig (bovendien vond middelste het veel te leuk om jongste te aaien etc, kon ze niet vanaf blijven.

We hebben dit ook nog in een volkswagen passat station gehad, paste ook maar de Volvo past beter.
Busje is volgens mij niet nodig!

Succes!!

Margriet*

Margriet*

28-02-2011 om 20:09

Renault espace

Maar hiervoor hadden we een Citroen Xantia, ging net. De truc was om eerst de maxicosi heel schuin omhoog te zetten (met de voeten iets naar boven) en dan weer terugduwen als de gordel vast zit. Ik schat dat een Citroen C5 ook moet lukken, ongeveer hetzelfde model.
In onze Espace zitten drie losse stoelen, ideaal. Ik zou niet meer anders willen. In een Renault scenix/megane vind ik de stoelen op de achterbank zo smal, niet geschikt voor een volwassene. Bij ons past dit goed.

Asa Torell

Asa Torell

28-02-2011 om 20:41

Dank allemaal

Aan Ford, Citroen of Volvo zaten we zelf ook al te denken. Goed om te lezen dat daar inderdaad 3 stoeltjes in passen!

Chippie

Chippie

28-02-2011 om 20:57

Volvo v70

Hier een Volvo V70. Twee zitverhogers-met-rugleuning en 1 kinderstoel vanaf 9 maanden. Maxicosi past ook. Geen probleem. Fijn is ook dat er een berg boodschappen (5 grote tassen plus grote zak aardappels plus nog wat losse flessen fris is hier geen uitzondering) makkelijk achterin passen.

Ik wil niet meer anders dan een Volvo, bevalt ons beter dan Volkswagen, Peugeot of Renault.

Kiki

Kiki

28-02-2011 om 21:19

Wij rijden een ford s max

hij kan zevenpersoons of 5 persoons dan heb je een gigantische achterbak.

Daar kunnen makkelijk drie stoeltjes naast elkaar en hij rijdt nog lekker ook

Biene M.

Biene M.

28-02-2011 om 21:37

Citroen c4 grand picasso

Tot vandaag hadden we een ford mondeo, een enorme wagen maar door de voorgevormde zittingen op de achterbank niet geschikt voor drie kinderen. Mijn oudste, die niet meer in een zitje hoeft, zat enorm krap, ongeacht waar we de maxicosi van de baby en het stoeltje van de peuter zetten.

Sinds vandaag hebben we de citroen c4 grand picasso (kan dat niet korter?) en die heeft drie losse stoelen achterin die allemaal even breed zijn. Volgens mij is deze auto even breed als de vorige, maar door handiger indeling (bijv. minder loze ruimte tussen bank en portier) is de achterbank breder. We hebben er nog niet in gereden met de volledige kinderschare achterin, maar volgens mij moet het goed passen.

Jesse_1

Jesse_1

28-02-2011 om 21:55

Nog een peugeot 307 sw

Fijne auto!

NaShA

NaShA

28-02-2011 om 22:53

Espace hier

bijna een VW busje Maar wel lekker ruim. Zo'n 307sw is ook mooi en leuk, maar in het midden bij de middelste plek achter zit zo'n hobbel bij de voeten. Da's niet zo erg als je kinderen nog wat klein zijn, maar naarmate ze groter zijn wordt dat toch vervelend...

Sascha2

Sascha2

28-02-2011 om 23:24

Touran

Tot de geboorte van onze jongste reden we in een Touran. Daar pasten een stoelverhoger-kinderstoel-maxicosie in en later ook twee stoelverhogers en maxicosie in. Voordeel is de flinke laadruimte zodat je makkelijk een kinderwagen tassen mee kunt nemen.

Ford focus wagon

Hier ook de Focus wagon. Na lang en breed en uitgebreid meten en passen (verplicht een nieuwe lease-auto, vorig jaar) in allerlei merken en types zijn wij uiteindelijk bij de keus tussen twee alternatieven uitgekomen: de Astra en de Focus (beiden de station/wagon). Na uitgebreide proefritten mét drie stoeltjes op de achterbank vonden wij de Focus ruimschoots prettiger rijden. Overigens: het hangt een beetje van je soort stoeltjes af of het wel of niet past. Wij hebben één zitje vervangen door een smaller exemplaar, toen konden de gordels en deuren nét iets gemakkelijker dicht.

Trix

Trix

01-03-2011 om 13:56

Volvo!

Hier een Volvo V70, passen alle combinaties stoeltjes, maxi cosi's en stoelverhogers in. Wij hebben er één met een achterbank met ingebouwde stoelverhogers, nog handiger! Maar ook hebben wij goede ervaringen met de 'oude' Opel Vectra, het model vanaf 2004 geloof ik. Maar elke andere soort grote station kan, denk ik als ik kijk naar de gezinnen om mij heen met 3 kinderen. Ford Mondeo, VW Passat, etc.

Tirza G.

Tirza G.

01-03-2011 om 16:24

Is dit niet wat?

http://www.stuurmanclassiccars.nl/index.php?id=2&uid_voorraad_details=1496&sorteer_op=&merk=

Weinig kilometers en geen wegenbelasting! 9 zitplaatsen en de kinderen vinden het ongetwijfeld geweldig.

Tirza

angelina ballerina

angelina ballerina

01-03-2011 om 21:20

Peugot 5008

Wij zijn heel blij met onze peugot 5008.
Er passen 3 stoeltjes naast elkaar en achter heb je veel kofferruimte of 2 extra stoelen. Erg handig vind ik vooral omdat regelmatig vriendjes of vriendinnetjes mee gaan.

Asa Torell

Asa Torell

01-03-2011 om 22:05

Tirza

Wow .

Asa Torell

Asa Torell

01-03-2011 om 22:06

Allen

nogmaals dank, zo te lezen hoeft het echt niet zo moeilijk te zijn, fijn om te weten.

Asa

Wet 1 van de moederschapscanon: alles is tijdelijk!

Ik heb nu allemaal vriendinnen die merken dat al na een half jaar geworstel met de riempjes oudste eigenlijk alleen nog een zitverhoger of zelfs die niet meer nodig heeft. Eentje heeft haar autostoel even hier neergezet; 'even' duurt nu al drie maanden!

Het lijkt of in je hoofd die kinderen altijd klein blijven, maar het groeit als kool!

Asa Torell

Asa Torell

02-03-2011 om 09:23

Nou die van mij niet hoor

zitten op de -1 SD, dus zo hard gaat dat niet. Ja die kleine straks misschien, als ie meer van mijn familie heeft wat dit betreft. Man heeft ook een heel erg lang 'klein broertje' dus dat zou dan wel in stijl zijn.
Maar goed, we hadden net al wel bedacht dat we om te beginnen een heel klein stoelverhogertje kopen en zoon in het midden proppen in onze huidige auto, en dus niet al van te voren iets nieuws kopen. Ik weet nu in elk geval dankzij dit draadje dat iets nieuws (enfin, 2ehands) vinden niet zo moeilijk zal zijn, er is blijkbaar ruime keus.

Chippie

Chippie

02-03-2011 om 11:09

Rode beuk

`Ik heb nu allemaal vriendinnen die merken dat al na een half jaar geworstel met de riempjes oudste eigenlijk alleen nog een zitverhoger of zelfs die niet meer nodig heeft´

Kinderen moeten op een zitverhoger totdat ze 1.30 of 1.35 groot zijn. Hier een bijna 9/jarige die die lengte nog lang niet heeft bereikt. Een zitverhoger is niet smaller dan andere kinderstoelen of een Maxi Cosi. Juist bij een zitverhoger heb je iets ruimte nodig om het dicht te kunnen klikken. En na de zitverhoger zijn worden de benen zo lang dat iets meer ruimte achterin voorwaarde nr 1 blijft bij aanschaf van auto.

En dat de kinderen van jouw vriendinnen niet meer in een kinderstoel of zitverhoger ´hoeven´, zegt mijn niets. Ik zie teveel kinderen van nog geen 1.10 die zonder zitverhoger worden vervoerd.

Chippie

..had ik erbij gezegd hoe oud die kinderen van die vriendinnen waren, of hoe lang?

Ze zijn idd rond de 1.30 en een jaar of negen.

Dit voor de volledigheid. Hoeft allemaal niet zo serieus en compleet, toch? of wel?

Nou...

Dat was bij ons ook wel een aandachtspunt: ook onze kinderen zijn tamelijk klein van stuk. Dus ook hier hebben we een aantal jaren met drie zitjes op de achterbank gereden. De vorige was overigens ook een Focus Wagon, maar dan een diesel (*heeft heimwee...*).

Iemand al

de nieuwste lexus gezien toevallig? Die hybride? Wij mogen binnenkort een andere leaseauto uitzoeken en hebben er één nodig die achterin voldoende beenruimte biedt voor 3 personen (met idioot lange benen) en het liefst zo zuinig mogelijk. Op basis van ruimte komen we vooralsnog uit op de vw touran of citroen c4 picasso.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.