Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

De allermooiste kleurpotloden?

Dochter van 9 houdt nog steeds erg van kleuren. Ik heb voor de vakantie voor haar een heel mooi 'grotekinderenkleurboek' gekocht, met echt hele mooie platen. Ze wil er een echt kunstwerk vsn maken, en ik heb haar nieuw kleurgerei beloofd. Ik zat er eigenlijk over te dubben ipv stiften eens echt mooie potloden te scoren. Vooral omdat je die ook in dozen hebt met meer dan de standaard 20 viltstiftkleuren. Wie weet wat mooie/goede potloden zijn? Liefst met mooie diepe kleuren, niet van dat fletse. het mag best wat kosten. Moet ik bv Caran d' Ache kopen? maar er zijn zoveel soorten...is er hier een kenner? Want ik ga ze dan wsch op internet bestellen, ik geloof niet dat onze lokale kantoorboekhandel zo breed gesorteerd is...

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet te duur

Ik heb ooit ook goede/mooie kleurpotloden gekocht voor dochter. Gekocht bij een vakhandel (een verfzaak, daar hebben ze vaak ook kleurtjes en dat soort spul). Weet even niet hoe ze heten maar ik vond de kleurtjes zelf tegenvallen omdat het een bepaalde soort was die je blijkbaar kon uitwrijven ofzo. Een keer met je hand er langs en het gekleurde zag er niet meer uit.
En wat me nog meer tegenviel: ze waren best duur wat op zich niet erg was, maar kleurtjes hebben de neiging om af en toe op de grond te vallen. Ik zat dus constant op te letten of dochter er wel voorzichtig mee omging. Achteraf niet handig die aanschaf dus

Henriette123

Henriette123

25-07-2011 om 13:10

Grote pakken stiften

Bruynzeel heeft ook pakken met wel rond de vijftig verschilllende kleuren stiften. Zou je niet eerst aan je dochter vragen of ze kleurpotloden of stiften wil?
(misschien heb je dat wel gedaan, amar dat begrijp ik neit uit je posting)

Yaron

Yaron

25-07-2011 om 13:22

Caran d ache of bruynzeel

Ik zou haar denk ik de grootste doos aquarelpotloden van Caran dache kopen. Ook de Bruynzeel design serie is erg mooi.

Clowntje

Clowntje

25-07-2011 om 13:48

Lyra

Kleurpotloden en stiften van lyra vind ik erg mooi. Mooie kleuren, kleuren fijn (hard drukken niet nodig) en vziw ook onbreekbaar.

Rieke

Rieke

25-07-2011 om 13:54

Stabilo

wij hebben hier kleurpotloden van stabilo, het is een kleurpotlood, waskrijt en aquarel in 1.
Mooie diepe kleuren, ik gebruik ze zelf ook wel om te tekenen en kleuren.

Ook lyra

Ik heb een paar jaar geleden ook Lyra potloden gekocht voor onze kinderen op aanraden OO-ers hier. Nog geen moment spijt van gehad.

Zeker dure

En dan gewoon voorzichtig zijn.
Lyra heeft de beste kleurkracht, Caran d'ache is wat handzamer kwa formaat.

Aarghh.. niets ergers dan slechte kleurpotloden.

IngridT

IngridT

25-07-2011 om 15:58 Topicstarter

Lokale kantoorboekhandel/tekenzaak

...was toch beter gesorteerd dan ik dacht. We hebben even proefgekleurd met de 'van Gogh' potloden...wat een mooie kleuren!! en echt 'dekkend' als je maar matig hard drukte. Echt geen vergelijk met 'normale' potloden. Dochter helemaal gelukkig... Heb even drie keer geslikt & toen een doos met 60 verschillende kleuren besteld! Eind vd week kan ze los!

Ingrid

Hee, wat heerlijk

zo'n doos geurige kleurige potloden. Ik krijg er op slag zin in! mandala's tekenen/kleuren is heel rustgevend toch, echt iets voor deze regenachtige zomer

Mamvantwee

Mamvantwee

26-07-2011 om 00:15

Mengen

Goede kleurpotloden laten zich ook goed mengen: leer je dochter daar gebruik van te maken, dan gaat er een tekenwereld voor haar open. Ik heb steeds minder behoefte aan duizend tinten (al heb ik ook zo'n doos met 120 kleuren), omdat ik met mengen mooiere, diepere en echtere kleuren kan maken. Maar daar zitten wat jaartjes ervaring in.

Groet, Mamvantwee

Valkyre

Valkyre

26-07-2011 om 00:44

Ja, mengen

Als je met een lichtere kleur over een donkere kleur gaat, kun je een prachtig diepe kleur bereiken. Bijvoorbeeld voor een bloem de nerven van de bloemblaadjes met donkerrood (matig druk geven), dan de hele bloem met zachte druk achtereenvolgens met rood, oranje en (iets meer druk) knalgeel. Dan knallen de kleuren pas echt! Je kunt zo ook de kleuren in elkaar over laten lopen. Heerlijk, lekker kleuren!

Valkyre (die een blauwe maandag aan de kunstacademie heeft gestudeerd).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dochter had een keer

hier van die metallic kleuren ter afwisseling, dat was ook erg mooi! Kleurden ook erg fijn moet ik zeggen, heel licht en toch diep van kleur.

Tink

Tink

31-07-2011 om 23:21

Lyra inderdaad

Mooie intense kleuren en de potloden breken niet als ze vallen, groot voordeel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.