Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zonnetje

zonnetje

11-06-2018 om 15:11

dakkapel laten schilderen; wat te doen met zonnepanelen

Wij hebben sinds een jaar of 5 zonnepanelen, tot volle tevredenheid. Alleen moet nu de dakkapel geschilderd worden en daarvoor moet een steiger geplaatst worden, die deels op het dak valt. En daarmee dus op de zonnepanelen terecht zou komen. De schilder wil uiteraard dat de zonnepanelen worden verwijderd en ik ga ervan uit dat ze inderdaad niet bedoeld zijn om op te staan of om een stellage op te laten rusten. Maar de installateur, die ze destijds heeft geplaatst, beweert nog nooit eerder deze vraag gehad te hebben en ook niet echt ingericht te zijn op het tijdelijk verwijderen en weer terugplaatsen. Zelf verwijderen en terugplaatsen vind ik nou niet zo'n jofel idee.
Heeft iemand een tip hoe dit aan te pakken?

Fransien

Fransien

11-06-2018 om 15:33

Even heel bot

Zoek een andere schilder!
Er is veel mogelijk, ook met steigers, een schilder die niet mee wil denken is niet handig. Vraag een andere schilder eens of die dat wel eens gedaan heeft en hoe die dat zou aanpakken (en wat zijn prijs is)

zonnetje

zonnetje

11-06-2018 om 16:24

fransien

dank voor je reactie; we hebben twee schilders laten komen en beiden geven aan dat de panelen verwijderd moeten worden. Beide schilders bieden ook aan, dat de zonnepanelenman van hun steiger gebruik kan maken om de panelen eraf te halen en erop te zetten, dus ze denken wel een beetje mee. Maar goed, misschien zijn er inderdaad ook schilders die een heel andere oplossing hebben dan zo'n constructie half op het dak. Mocht iemand een schilder in regio Utrecht weten, die kan schilderen zonder zo'n constructie, dan hou ik me aanbevolen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.