Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

reina

reina

14-06-2009 om 12:26

Dagje-weg-ideetje?

Een paar keer per jaar ga ik met een vriendin een dagke op stap, vooral nom bij te praten. Aanvankelijk zochten we vooral de toeristische plekken op waar je als Nederlander zelf niet zo snel komt , maar het wordt steeds moelijker iets te bedenken, we zijn al op zoveel plekjes geweest. Maar wie weet heet iemand een gouden tip voor a.s. vrijdag ( het lijkt er op dat het mooi weer wordt). We zoeken iets waar we een dagje een beetje kunnen wandelen, iets bekijken, terrasjes bezoeken en bij water zou leuk zijn. We willen níet winkelen! Wie heeft er een niet-zo-voor-de-hand-liggende suggestie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

14-06-2009 om 13:07

Rondje vreeland

Begin in Loenen aan de Vecht en loop langs de Vecht richting Vreeland. Dan bij Vreeland de brug over en aan de andere kant weer terug naar Loenen. Of van Loenen langs het jaagpad naar Nieuwersluis en dan weer terug langs de Mijndensedijk. Je komt langs prachtige zeventiende- en achttiende-eeuwse buitenverblijven, tuinen, boerderijen, als je richting Nieuwersluis gaat kom je ook langs het sluisje, waar altijd iets te zien is. In Loenen kun je gezellig een terrasje pikken, of je kunt een picknick meenemen om langs het water op te eten. Alernatief: aan de Horndijk bij Oud-Loosdrecht kun je een roeiboot of kano huren, daarmee de Plassen of het natuurgebied bij Kortenhoef in. Ook schitterend.
Groetjes
Massi (raad eens waar ik ben opgegroeid, haha)

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2009 om 13:17

Den bosch

Een rondvaart daar schijnt een belevenis te zijn en het is gewoon een leuke stad.

reina

reina

14-06-2009 om 14:03

Massi

Weet je wat ik vaag in m'n hoofd heb? Jouw roeitip Lang lopen kan ik helaas niet.
Weet je wat mijn koosnaampje is....?

Bastet

Bastet

14-06-2009 om 18:23

Theetuin

Google eens op theetuin,er zijn zoveel leuke!En den Bosch is een aanrader!
Groetjes,bastet

Massi Nissa

Massi Nissa

14-06-2009 om 20:29

Reina

Vertel, vertel (koosnaampje). Roeien is echt geweldig, ik had in mijn jeugd zelf een kajak (we woonden aan de Vecht). Als ik mijn ogen dicht doe, kan ik het water nog horen, voelen en ruiken. Ook heel erg mooi volgens mijn moeder: dat natuurgebied vlakbij Steenwijk, de Weerribben. Je kunt daar met een elektrisch bootje rondvaren. Mijn moeder was enorm onder de induk, en er schijnt ook een gezellig terras in de buurt te zijn.
Groetjes
Massi

Den bosch en daarna heusden?

in het oude centrum rondwandelen? Er is een leuke wandeling langs de oude stadswal, er zijn 13 galerieen, en een heemtuin.(allemaal net op de website gelezen ) Het ligt vlak bij elkaar dus zou wel kunnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2009 om 23:19

Koosnaam o.t.

Haha, Reina, ik weet 'm denk ik.

reina

reina

15-06-2009 om 09:15

Massi

Als ik m'n koosnaampje verklap is m'n echte naam te herkenbaar , al er zijn er hier zat die 'm kennen ( via hyve bijv. )

Giethoorn misschien?

Vond ik erg leuk om een keer te zien. Net Venetie in het klein....... En je kunt er ook een leuke rondvaart maken met van die elektrische bootjes.

Massi Nissa

Massi Nissa

16-06-2009 om 08:29

O reina

Jammer! Je mag 'm ook wel op mijn hyve kwijt hoor, als je zoekt bij leden op Marieke en Amersfoort, moet je ff alle foto's langs tot je bij een foto komt van een klein meisje met een rood vest dat uit het raam van een speelgoedhuisje hangt.
Groetjes
Massi

reina

reina

23-06-2009 om 20:54

En het werd

We wilden gaan roeien, maar het weer leek niet best te worden + veel wind. We zijn toen naar A'dam gegaan, open grachtentuinen bekijken, erg leuk en het weer viel achteraf erg mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.