Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dagje groningen

Beste allemaal,
A.s. zaterdag ga ik met mijn moeder (die al aardig op leeftijd, maar gelukkig nog wel goed ter been is) een dagje naar Groningen. We zijn allebei nog nooit in Groningen geweest. We komen met de trein. Wie heeft er leuke 'inside' tips voor ons (b.v. waar we gezellig kunnen koffiedrinken en wat we beslist moeten zien/doen)? Alvast bedankt!
groet, Michelle

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

23-09-2010 om 11:03

ik was afgelopen zaterdag voor het eerst in Groningen, gelukkig ga je met de trein want parkeren was zoo duur, ik schrok ervan, we hadden even tijd voor een basketballwedstrijd en voro 1u15min betaalden we 4 euro !!!!
Zelf ken ik Groningen niet maar we zijn richting markt gelopen en vond die heel gezellig en ook mooie winkels!

Wat adressen

leuke winkels: Folkingestraat en Zwaanstraat achter de Vismarkt. Vismarkt zelf ook zuidzijde. Herenstraat zijn meer ketens.

Leuk om te zien: Hoge en Lage der A.

Grote Markt en Martinitoren horen ook natuurlijk, en dan is er een rustig kerkhof/parkje achter de Martinitoren als je even moet bijkomen.

Michelle01

Michelle01

23-09-2010 om 12:28 Topicstarter

Reactie

Nou, ilsepilse, we komen uit Amsterdam, dus zijn wel iets gewend op het gebied van parkeertarieven, haha! Maar de trein is ook gewoon lekker relaxed. Kunnen we weer eens helemaal bijpraten, dat komt er in het gewone drukke dagelijkse leven soms te weinig van.

Rodebeuk, bedankt voor je tips! De Martinitoren beklimmen is misschien iets te ambitieus (en niet alleen voor mijn moeder < grijns>. Maar de rest hou ik zeker in gedachten.

Meer tips zijn natuurlijk nog steeds welkom!

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2010 om 12:32

In de zomer geweest

Wij waren er in de zomer en hebben een rondvaart gedaan die ik erg leuk vond. Daardoor of door iets anders was mijn man vervolgens wel heel erg misselijk geworden waardoor de rest van de dag (ook letterlijk door de regen) in het water viel. We zijn verder de stad niet ingegaan en hebben de trein terug genomen. Man kon er niets aan doen, maar ik baalde er wel van. Nu weet hij nóg niet dat Groningen echt een leuke stad is

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2010 om 12:34

Nog even

Dit was dus niet bedoeld als antireclame voor de rondvaart hè! Ik was niet misselijk en de rest zag er ook nog redelijk gezond uit

Museum

als je op het station staat, dan ligt aan de overkant het groninger museum, altijd leuk te bezoeken!

Als je recht oversteekt, (museum rechts)over de wandelbrug, en alsmaar rechtdoor wandelt, dan kom je vanzelf op de vismarkt uit.

Als het terrasjes weer is dan zit je wel mooi bij het goudkantoortje, maar er zijn ook veel terrasjes rond de grote markt

Goudkantoortje is wat authentiek, het nieuwscafe meer modern..

Een rondvaart heb ik zelf nog nooit gemaakt (dat komt ervan als je in de stad zelf woont )

Veel plezier in elk geval, ikzelf vind Groningen een erg gezellige stad! (niet geheel onbevooroordeeld, natuurlijk )

Cafe

Als je op de vismarkt komt en naar links loopt heb je daar op het hoekje Huis de Beurs. Daar kun je heel gezellig koffie drinken.

veel plezier

Martinitoren

onder aan de martinitoren heb je een erg leuk restaurantje om te lunchen

Michelle01

Michelle01

23-09-2010 om 15:39 Topicstarter

Kaaskopje

Nu word ik toch wel erg benieuwd WAAR jullie dan hebben gegeten. Want dan gaan we daar alvast niet heen!

Maar een rondvaart lijkt me erg leuk. Weet je misschien nog waar jullie zijn opgestapt?

Michelle01

Michelle01

23-09-2010 om 15:40 Topicstarter

Bedankt!

Iedereen die heeft gereageerd, heel erg bedankt.

We zullen niet omkomen van honger en dorst denk ik...

Leuk allemaal! Krijg er steeds meer zin in.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2010 om 01:14

Michelle

We hadden een kortingsbon van de NS voor koffie en een appelcaramel'ding'. Een knots van een stuk cake met appel. Ik vond het wel lekker. Daarna zijn we met de rondvaart meegegaan en daar werd hij dus misselijk. We hebben op de boot alleen iets fris genomen. Ik heb nergens last van gehad.

Gerdina

Gerdina

24-09-2010 om 14:14

Michelle

Opstappen op de rondvaartboot is tegenover het station.
Je gaat door de grote hal (die ook de moeite van het bekijken waard is) naar buiten over het plein richting museum dan zie je de boot vanzelf.
De prinsentuin is ook leuk om even te zitten en bij te komen.

Ot, kapper

Zou niet naar de kapper gaan in Groningen, die kunnen nogal vreemd reageren Althans dat hoorde ik gisteren in het nieuws.

Veel plezier, Groningen is erg leuk!!

Olijvje

Michelle01

Michelle01

24-09-2010 om 16:45 Topicstarter

Inspiratie

Nou, wij komen de dag wel door denk ik. Iedereen bedankt voor de inspiratie.

Ik las ook nog iets over de Hortus Haren. Is misschien ook nog wel een idee, maar misschien wordt het wel wat veel voor 1 dag.

En verder...mag alleen mijn eigen kapper aan mijn haar komen

Michelle01

Michelle01

27-09-2010 om 09:58 Topicstarter

Leuke dag gehad!

Voor iedereen die heeft gereageerd zal ik nog even verslag doen. Groningen is ons uitstekend bevallen.
Toen we uit de trein stapten, stond er op het perron tegenover ons net een prachtige stoomtrein klaar om te vertrekken. Dat was een leuk gezicht!

Vervolgens lekker rondgewandeld door het superdrukke en oergezellige centrum. Koffie gedronken bij Douwe Egberts aan de Vismarkt (niet zo orgineel misschien, maar de koffie was er prima). Vervolgens de markt over gekuierd, wat ons opviel was dat de groente en fruit er toch echt beter uitzagen dan wat je in het algemeen in de Randstad krijgt aangeboden.

Aan de geplande rondvaart zijn we niet toegekomen, dus een goede reden om nog eens terug te komen.

groet,

Michelle

Fijn

Om te horen dat jullie een leuke dag hebben gehad! En idd een mooie reden om nog eens terug te komen

Olijvje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.