Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Shifra

Shifra

09-02-2011 om 21:01

Crosstrainer

Beste allen,

ivm fikse rugklachten en andere sorus is mij door de fysiotherapeut aangeraden om te gaan trainen op een crosstrainer.
Ik heb rondjes gemaakt op internet, zie van alles, maar omdat ik er helemaal geen verstand van heb denk ik er wijs aan te doen jullie ervaringen na te vragen. Ik heb inmiddels al zo vaak dingen beslist en uitgekozen op een van jullie ervaringen.
Bij deze dus: welk merk crosstrainer bevalt jullie goed en waarom? Ik zag dat er dit weekend bij de Aldi een te koop komt, maar weet niet of het een goeie is.
bedankt alvast voor jullie reakties,
groet,
shifra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huren

je kunt zulke dingen ook huren. Weet ik van dit forum, zelf heb ik er geen ervaring mee. Zoek anders even in het archief van deze rubriek.

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

10-02-2011 om 11:06

Marktplaats

Ik heb er een voor 25 euro gekocht op marktplaats. Vast geen hele sjieke, maar goed genoeg om het eens op te proberen. Feitelijk staat ie nu al weer te verstoffen op zolder, het is gewoon saai om te doen. Ik train thuis alleen nog maar met de WII, een stuk minder saai.

Sportschool?

Waarom meld je je niet aan bij de sportschool? Daar kun je nog meer apparaten pakken die goed zijn voor je rug. Is een stuk gezelliger.

Ik heb zo'n in mijn slaapkamer staan, een Tunturi, prachtig (duur) exemplaar maar ik sta er nauwelijks op. De sportschool, daar ben ik 3 x per week. Puur om het lijf in beweging te houden, ik ben rugpatient.

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

10-02-2011 om 22:04

Wij + advies fysio

Wij hebben een crosstrainer gekocht, jaren gelden, bij deze zaak:
http://www.helisports.nl/crosstrainers.html
naar tevredenheid. Wij hebben een Proteus. De keuze lijkt groot, maar toen puntje bij paaltje kwam viel dat wel mee, we hebben de goedkoopste genomen die we goed genoeg vonden, toch nog een flink bedraag maar we hebben het gedeeld. Dit was een lange tijd geleden, de modellen zullen nu wel anders zijn.
Ik vind het fijn om zo'n ding te hebben, omdat het er juist voor kan zorgen dat ik me beter ga voelen als ik slecht in mijn vel zit, het lelijk weer is, moe ben of geen tijd, etc..... Als ik iets buiten de deur kan/wil doen, dan wil ik juist leukere/interessantere dingen gaan doen dan op een apparaat bewegen...
Ik heb destijds wel advies gevraagd aan een bevriende fysiotherapeut. Zij vertelde dat het belangrijk is dat je op dat ding de goede houding hebt, dat ie niet te groot/te klein/te hoog/te laag/te breed/weetikveel is,etc. Ik ben vergeten wat het nou precies was waar ze speciaal op lette, maar ze is een keer mee gegaan om te kijken. Als dat ding niet goed bij je past en je gaat er veel op trainen, dan kun je uiteindelijk blessures en zo oplopen....

Ik zou je dus aanraden om je eigen fysiotherapeut om advies te vragen. Weet hij/zij misschien een goed merk/type/adres? Kan hij/zij vertellen waar je op moet letten bij aanschaf?

Geen tijd voor de sportschool en dus ook eentje cheap gehaald via MP. Nu nog de discipline.... En ja, het is saai. Ben dus nu man aan het aanpraten dat het ook goed voor hem is, kunnen we om beurten trainen op zolder en elkaar gezelschap houden

O ja

En huren, daar heb ik ook naar gekeken. Ben je in twee, drie maanden kwijt wat je ook aan een eigen tweedehands crosstrainer kunt besteden. Later kun je altijd nog kijken of je een duurdere koopt of eentje huurt. Eerst kijken of je dus die discipline hebt

Hier ook

Met name in de winter omdat ik hardlopen in de kou niet prettig vind. Wij hebben destijds een redelijk prijzige gekocht (ik meen 900 euro) bij Topshelf (zit o.a. in Utrecht en Leerdam). Voordeel daar is dat ze er redelijk wat hebben staan om uit te proberen. Nadeel van die dingen van TV vind ik vaak dat ze erg instabiel zijn/lijken. Dan maar liever een grotere investering maar wel jarenlang tevreden zijn.

Pluk53

Pluk53

14-02-2011 om 16:26

Roeitrainer

ik had begrepen dat een roeitrainer de ideale "thuistrainmachine" is voor armen/rug/buik/benen. Heb er zelf een sinds 2 maanden, en ben er heel tevreden mee. Een crosstrainer doet toch niet zo veel voor rug en buik? (behalve dan dat elke bewegingsoefening natuurlijk positief is)

Shifra

Shifra

17-02-2011 om 22:17

Joh

wat ben ik blij met jullie berichten.
Ik kon een paar dagen vanwege heftige scheidingsperikelen niet reageren maar zit er nu weer helemaal in.
Ik ga denk ik ,als ik mijn nieuwe huisje heb (over 6 weken al), na de verhuizing op zoek via marktplaats naar een goeie crosstrainer met minimaal 8 kg vliegwiel.Die zet ik op mijn slaapkamer. Met een tvtje erbij Ik denk dat ik het anders niet lang volhoud, het lijkt me redelijk saai. Maar voor mijn pijnlijk hernialijf is het nou eenmaal het beste en het veiligst ook om goed te blijven te bewegen,naast het vele autorijden dat ik voor mijn werk moet doen.
Allemaal hártstikke bedankt voor jullie reakties.
groet,shifra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.