Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Creatief knutsel gezocht voor oma

oma geeft een feestje. er zijn 5 kleinkinderen in de leeftijd van 3 (2 stuks), 8, 10 en 15.
nu willen we ze samen 'iets' laten maken. ik dacht aan een schilderij opgedeeld in vieren, de jongsten samen en de rest 1 stuk en dan aanelkaar maken.
oma houd van symetrische vormen en om er een geheel van te maken zou er wel 'iets' voorgebakken moeten zijn anders passen de delen totaal niet bij elkaar ben ik bang.
een mandela op A3 formaat...zou dat wat zijn? de jongsten krassen alleen nog maar....maar de ander delen zouden ze best mooi kunnen inkleuren....en dan op welke manier? ecoline geeft altijd mooi resultaat (vind ik...) maar daar zijn je jongsten nog té jong voor ben ik bang. en dan op welk papier? of 4 kleine schilderijtje van de action? maar hoe krijg ik dan een symetrische vorm erop die ze allemaal een beetje volgen/inkleuren? en hoe krijgen we ze aan elkaar?

en het moet alsjeblieft ook nog een beetje toonbaar zijn...want ik ben bang dat oma het midden in de kamer hangt.....(haar kennende)
dus wie heeft een idee/tips?
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

29-01-2009 om 09:29

4 losse delen

die losse schilderijtjes zou ik dan als losse delen ophangen. Een soort vierluik. Je kunt de oudsten zelf een vorm laten bedenken die doorloopt en de jongsten kunnen bijv een vlak juist volschilderen... aangezien het allemaal versch leeftijden en stijlen(kinderen) zijn zal het toch nooit ehct helemaal aansluiten en symmetrisch zijn. Dat idee moet je misschien een beetje loslaten.
Het kan al schelen als je je beperkt in kleurgebruik, dan past het al snel goed bij elkaar (dus niet iedereen een ander kleurtje). En als je afspreekt dat het OF rechte OF cirkelachtige vormen moeten zijn.
Wat ze dan precies maakt niet zo veel uit, het gevoel dat het bij elkaar hoort heb je dan al snel.

Suk6

MaximeM

MaximeM

29-01-2009 om 09:33

Canvasdoekjes?

Hoi,

Ik zie dat met die canvasdoekjes het meeste zitten. Bij de action verkopen ze ook vierkante van 20x20. Als je nou een plank neemt als ondergrond waar alle doekjes aan 2 spijkertjes kunnen hangen (tegen het scheefhangen zou ik dus 2 spijkertjes slaan) en dan vervolgens leg je de doekjes neer (ik zou voor een vierkant van 9 doekjes gaan, dan maken de grootsten er 2, of je koopt een paar reservedoekjes erbij) Vervolgens kan jij met potlood alvast iets tekenen op de doekjes, wat in elkaar overloopt. Misschien gewoon een mooie krullende vorm met een potlood? Ook zou je de doekjes zelf alvast een basiskleur kunnen geven en de kinderen bijvoorbeeld maar uit 3 of 4 kleuren verf laten kiezen (de rest niet neerzetten) dan krijg je al een wat rustiger geheel. De plaat waar alles op hangt kan je in de kleur van de muur verven waar het op komt te hangen, of juist een constrasterende kleur. De oudsten kunnen daar natuurlijk prima bij helpen.

Maxime

albana

albana

30-01-2009 om 09:38 Topicstarter

Mmm

dat een paar kleuren nemen vindt ik wel een goed idee...dan past het beter bijelkaar. maar die handje? ik denk niet dat ik 15-jarige zo gek krijg.....en voetjes? die van 15-jarige passen niet eens op zo'n doek, hahaha! maar voor de kleintjes is het een optie.
ik denk nu een iets als een cirkel en dan een kwart voor elk schilderij zodat ze zo ook bij elkaar passen...dan zouden we ze allemaal kunnen zeggen dat dat stuk die en die kleur moet hebben (rood b.v.) en de kleintjes kunnen we ook wel eerst alleen 1 kleur geven en ze een beetje de goede richting op sturen (richting cirkel) dan kunnen die verder met de handjes eventueel en de anderen hun eigen invulling laten geven.....
nou op naar de action dan maar.
en even met schoonzus e.a. kortsluiten......
groeten albana

MaximeM

MaximeM

30-01-2009 om 17:28

Dat kan toch niet

Hoi Albana,

Het zijn toch 5 kleinkinderen, en je wilde de canvasdoekjes gebruiken? Dan hou je er toch eentje over, je kan er maar vier plaatsen als je een cirkel wilt maken en je laat ieder een kwart doen? Of zie ik het verkeerd?

Groetjes
Maxime

albana

albana

31-01-2009 om 11:06 Topicstarter

Nee dat heb je goed

met de canvasdoekjes was eerst het idee om de jongsten (is ook een tweeling) er samen 1 te laten maken. daarom ook dat ecoline/papier idee...dat kan je tenminste in 5 delen knippen.
maar ondertussen hebben we al besloten dat het er 5 worden en dan op een rij....(canvasdoekjes)
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.