Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Besparen

Besparen

11-07-2011 om 17:57

Couponing

ik zag op die nieuwe zender (in Nederland) TLC een programma over Extreme Couponing. Erg vermakelijk. Iemand ging voor $ 1200 dollar boodschappen doen en hoefde uiteindelijk maar $100 te betalen. Een andere vrouw had een besparing van 98%. Met een bon kreeg ze zelfs geld toe op een product. Dat was dan bijvoorbeeld afgeprijsd van 5 dollar naar 2 dollar en dan had zij nog een copon voor 3 dollar korting. Dus kreeg ze een dollar als ze het kocht.

Nu mijn vraag: klopt het dat dat niet bestaat in Nederland die kortingsbonnetjes?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

11-07-2011 om 18:10

Food stamps

Wat het precies is weet ik niet, maar zou het iets met foodstamps te maken kunnen hebben?

Chippie

Chippie

11-07-2011 om 18:16

Tuurljik wel...

Tuurlijk hebben we in NL ook kortingsbonnen. Ook wel eensvan die geld/terug/acties. Als je dat voor 1200 euro doet, wil dat nog niet zeggen dat je morgen een bord eten hebt.

Oprah?

Ik heb het ooit bij Oprah gezien, en ook toen vroeg ik me af of we dat in Nederland ook hadden. Ik ken het niet, en mijn koopjesjagende moeder heeft het nog niet ontdekt . En dat wil het meestal zeggen dat wij zulke kortingsbonnen niet hebben. Ik vraag me dan ook af hoe het werkt. Weet iemand dat?

Dorry

Biene M.

Biene M.

11-07-2011 om 20:03

Nou

Wij kregen in Amerika, toen we Nevada uit en Californië in reden, eens een boekje waar ook kortingsbonnen in zaten. Mijn ogen vielen zowat uit mijn kop toen ik zag hoeveel korting je kon krijgen! Uiteindelijk hebben we in een prima hotel in LA op een goed stuk van Sunset Blvd. geslapen voor een schijntje. Zulk soort bonnen heb ik in Nederland nooit gezien (helaas).

Thursday Next

Thursday Next

11-07-2011 om 20:44

Bij ons...

is het meestal zo dat op een bon staat dat die niet in combinatie met andere kortingsbonnen of acties gebruikt kan worden. Dus dat afgerpijst en dan nog extra korting gaat dan niet op.

Niet op die manier

Nee, kortingsbonnen hebben we niet op die manier in Nederland. Inderdaad door dat anticombinatieverhaal dat er eigenlijk altijd op staat.

Zelf heb ik ook goede ervaringen met bonnen voor kortingen op motels en vakantie-appartementen in de VS. Rij je ergens de staatsgrens over, staat daar een informatiecentrumpje, en dan scoor je daar een zootje krantjes die dan stampvol zitten met kortingsbonnen zodat je voor een paar tientjes gerieflijk overnacht.

Soms zie je bedragen dat je denkt 'dat kan niet, er zit een adder onder het gras', maar nee hoor, nooit problemen gehad.

Die coupons voor supermarkten zitten vaak in de krant geloof ik, maar ze staan meen ik ook wel los bij het schap.

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

11-07-2011 om 23:30

Ja en nee

Je hebt het in NL op kleine bescheiden schaal Kruidvat heeft vaak bonnen achterin z'n boekjes, maar daar moet je je naam opschrijven. Je krijgt dan 3 tubes tandpasta voor de prijs van 2 ofzo. En maar max. zoveel per bon.
Bij AH kun je je via de website opgeven voor voordeelbonnen, dan krijg je eens in de zoveel tijd bonnen toegemaild met 25-50% korting. Maar: altijd maar 2 stuks van het artikel per bon. En alleen in combinatie met de bonuskaart. Je kunt wel 10 van die bonnen uitprinten en 10 keer 2 stuks gaan halen
De mate zoals in de USA, nee, dat kennen we hier niet.

Tirza

Biene M.

Biene M.

12-07-2011 om 06:43

Oh ja

Bij Groupon kun je korting "kopen", dan koop je bijvoorbeeld voor € 20,- een waardebon die € 50,- waard is bij een bepaalde winkel of restaurant. En die zijn volgens mij wel te combineren met andere acties, maar dat weet ik niet zeker.

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 22:15

Belle

Nee, met food stamps heeft het niets te maken. Dat zijn een soort tegoedbonnen dacht ik. In ieder geval krijg je die alleen als je in de bijstand zit of anderszins aan de grond.

Die bonnen kun je in de VS inderdaad combineren - dus als je twee bonnen met 20% korting hebt, krijg je nog eens 20% korting over 80% van het originele bedrag. Hoe meer bonnen, hoe meer korting. Er zijn vrouwen die twee of drie krantjes kopen en dan weekmenu's in elkaar gaan puzzelen op basis van die bonnen... Kost uren tijd, dus eigenlijk ook geld, denk ik dan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.