Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

11-02-2010 om 11:57

Corpus vanaf 8

Kan me iemand uitleggen waarom Corpus pas vanaf 8 jaar is? Is het zo eng of moeilijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

11-02-2010 om 14:03

Voorwaarden

In de voorwaarden op de site lees ik dat vanaf 8 jaar sowieso mag, 6 en jonger sowieso niet, en daartussenin is het zoiets als "liever niet, maar als je dan toch per se wil, dan met begeleiding". Je moet dan een verklaring tekenen.
Er staat ook ergens dat kinderen van onder de 8 het vaak te eng en te donker vinden.
Ik ben er nooit geweest maar ik begrijp uit de beschrijving dat het meer een "experience" dan zomaar een museum is, en ik kan me voorstellen dat het dan storend is voor andere bezoekers als kinderen halverwege gaan huilen of naar buiten willen.

Tihama

Tihama

11-02-2010 om 22:02

Moeilijk niet

Ik denk dat het voor jouw dochter niet moeilijk is, Ayla, gezien je andere draadjes. Maar het kan wel eng zijn.
Wij zijn in de kerstvakantie geweest met zoon van 12 en dochter van 8.
Het zijn vaak donkere ruimten, waar met projecties allerlei beelden worden gemaakt. Soms zijn er plekken waar trillingen/geluiden gemaakt worden om iets uit te beelden. En er zijn soms 3D-projecties waarbij met een bril het wel heel levensecht wordt.

Dat kan voor sommige kinderen heel eng zijn. Omdat onze kinderen de neiging hebben dit soort dingen eng te vinden, hebben wij het bewust uitgesteld.

Ik zou gewoon geduld hebben. Naarmate je kind ouder is, genieten ze er ook meer van. De entreeprijs is er hoog genoeg voor.

Tihama

Buggy parkeren

Ja dat draadje, daar heb ik toen ook aan meegedaan, ik vond het zó stom! Wij wilden met Reimer maar hij was toen nog maar 4 of 5. Mocht niet. Nu inmiddels weet hij dat en hij roept soms: "mam ik weet al wat ik wil als ik 8 ben! Dan wil ik naar dat mensmuseum!" Ik denk dat hij het wel zou kunnen (hij is 6) en het interesseert hem ook erg. Maar als je veel moet lezen of zo, dan is het weer niet handig. We wachten nog maar eventjes.
Het grappige is dat je geen kinderen onder de 6 mag meenemen, maar dat ze ook in de voorwaarden zetten dat je buggy's op de daarvoor bestemde plekken moet zetten.

ayla

ayla

12-02-2010 om 09:46

Bedankt en denk ik naturalis

Ik hoef er ook niet perse nu heen, dochter wordt in de zomer 6 en dan kan het altijd nog. Iemand had mij dit als tip doorgegeven omdat ayladochter deze dingen interessant vind, toen ik ging kijken zag ik echter staan dat ze nog helemaal niet erin mocht. Ik vroeg mij toen af of het te eng was voor kleintjes of te moeilijk. Afhankelijk daarvan kan ik eens kijken of ik met haar ga als ze zes is.

Omdat ik toch ergens met haar naar toe wil denk ik dat het naturalis wordt, wel iets heel anders maar dan kan ze eindelijk eens de dino's zien en wat meer te weten komen over aarde en planeten. Ik zag daar dat er rondleidingen zijn voor groep 3 en 4 dus dat zou moeten lukken

Naturalis zo veel mooier dan corpus!

Corpus viel me ontzettend tegen. Alleen de tong was verrassend, maar om nu alleen voor de tong te gaan.... Nee, ik vond er niet veel aan.
We moesten eerst behoorlijk lang wachten in een onaantrekkelijke, onoverzichterlijke ruimte. Eenmaal in het lichaam kun je dus zien hoe je lichaam werkt, maar eigenlijk kun je daarvoor net zo goed een boek met plaatjes uit de bieb halen; in Corpus zijn de plaatjes alleen iets groter.
Ik vond het allemaal zo 'plastic'. Ook vrij veel 'interactieve elementen' (dat je op de juiste knopjes moet drukken om lampjes te laten branden enzo) die het net niet helemaal goed doen. Lampje stuk, balletje kwijt, dingetje beschadigd. Ik vond het er waarempel een beetje goedkoop uitzien, en dat kun je nu net niet zeggen van de entreeprijs!

Naturalis daarentegen is prachtig!

erykah

ayla

ayla

12-02-2010 om 13:08

Wat is leuker

moeilijke vraag dat snap ik maar wijk moeten helemaal vanuit zuid limburg komen in dat doe je niet zo maar.
Ik heb het idee dat nemo toch wat moeilijker is of in ieder geval wat meer wetenschap terwijl naturalis meer prehistorie, aarde en planeten is.

Tango

Tango

12-02-2010 om 14:03

Nemo

Ik ben er zelf niet geweest, maar vorige jaar gingen ze hier op schoolreisje naar Nemo, met groep 3,4 en 5. Tangodochter, toen groep 4, vondt het erg leuk en de kinderen uit groep 3 ook. Dus zal ook best goed te doen zijn voor Ayladochter.
Naturalis is ook leuk, maar misschien zijn juist de doe-dingen bij Nemo leuker voor wat jongere kinderen. Alleen kijken vinden ze vaak toch minder leuk.

Ayla

Nemo is heel leuk, maar als je in het Zuiden woont kun je ook overwegen naar Technopolis in Mechelen te gaan. Zeker zo leuk als Nemo, en (tenminste toen wij er waren) minder druk.

www.technopolis.be

Naturalis is heel anders opgezet. Nemo (en Technopolis) is vooral heel veel 'doen'. En ze zijn niet snel te jong hoor, al snappen ze de theorie achter bepaalde dingen beter als ze wat ouder zijn.

Emmawee

Emmawee

13-02-2010 om 00:03

Naturalis / boerhaave

Als je er een dagje Leiden van maakt, kun je ook nog naar Museum Boerhaave. Daar is heel wat te vinden over het menselijk lichaam, er zijn vaak ook leuke tentoonstellingen (nu over Newton) en het heeft nog echt iets van een ouderwets museum.
Naturalis vind ik erg mooi, maar ik vind al die knopjes en beeldschermpjes af en toe erg afleiden van wat er te zien is.
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.