Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

13-04-2020 om 11:13

Corona is "straks" onder controle, hoe verder?

Pakken jullie dan de draad weer op, of gaan er zaken veranderen? (Vakantie, voedsel, en vul maar in.)


'Alleen al vanwege die titel zou je het in je boekenkast willen hebben '

En dan duidelijk zichtbaar bij de eerstvolgene online meeting 😆

Bas

Bas

19-04-2020 om 23:39

Zeer bijzonder

Kaaskopje.
Je vindt dieren eten dermate ernstig dat het verboden zou moeten worden in een vrij land, maar je eet het zelf wel?
Sorry, maar dat is best wel grappig.

En hoe bedoel je dat dat vega steeds lekkerder is geworden?
De vegan keuken maakt vooral gebruik van een aantal voedingsmiddelen die we al heel lang gebruiken.
Wel is vegan nu hot en daardoor kun je makkelijk lekkere recepten vinden en zijn er veel goede kookboeken te vinden.

Of bedoel je het assortiment nepvlees?
Laat je niet bedotten, dat nepvlees staat doorgaans absoluut niet voor de vervanging van voedingsstoffen van vlees. Het is veel geld voor vaak een stukje vrij ongezond en vaak niet eens lekker uh.... lapje of balletje ofzo.

Jesse_1

Jesse_1

20-04-2020 om 14:13

Wat blijvend gaat veranderen

Is de 'normale' besmetting voorkomen.
Ik ging altijd door met werken tot ik echt ziek was. Dus hoesten, snotteren etc. In het vervolg zullen mensen sneller thuis werken igv besmettingsgevaar.
En ook zeker het handen geven.

Nu was het altijd al zo bij een verjaardag 'ik zoen niet hoor, want ik ben wat verkouden' en dan wel een hand geven (waarvan wij dan zeiden; een hand is erger hoor).
Afhankelijk van hoe lang het 'contactverbod' stand houdt, gaat het handen geven er helemaal uit, of in ieder geval van enigszins verkouden mensen.

Sowieso hangen de veranderingen af van hoe lang ze streng geadviseerd al anders gedaan worden. Dus als er twee jaar lang geadviseerd wordt om geen handen te geven, dan is er al lang een andere manier van begroeten gemeengoed geworden. Maar mag je vanaf (bij wijze van) morgen weer handen geven, dan wordt dat snel weer opgepakt omdat dat bij mensen nog in het systeem zit. Aangenomen hebbende dat het veilig is en mensen dat ook vanaf morgen gelijk weer zouden doen dan dus.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2020 om 14:51

Jesse

En dood aan de kantoortuin!
Want dat is natuurlijk echt een gevaar voor de volksgezondheid.

Nee hoor

'En dood aan de kantoortuin!'

Nee hoor. Bij ons in ieder geval niet.

Jesse_1

Jesse_1

20-04-2020 om 15:17

Zeker

In ieder geval schermen er tussen.

Bo

Bo

20-04-2020 om 15:33

Goh

Ben echt verbaasd dat jullie grote en wezenlijke veranderingen verwachten. Ik denk toch echt dat het gewoon weer business as usual wordt. Niet op hele korte termijn, maar over een jaar wel.

Ik ben er ook van overtuigd dat alles op termijn weer normaal wordt. Met als eerste een run op vliegreizen naar de zon zodra dat weer is toegestaan.

Yup

Ik denk ook dat alles weer in no time terug bij af is, al verwacht ik wel dat mogelijkheden voor thuiswerken, videovergaderingen en digitaal onderwijs na deze crisis groter zijn dan ervoor.

En ik denk ook dat veel mensen snel weer in het vliegtuig stappen. Als het aantal vluchten minder wordt, dan vermoedelijk omdat veel mensen door de onvermijdelijke economische neergang het geld niet meer hebben. "De armoe houdt me knap" zei mijn moeder dan vroeger.

O ja, en ik vermoed dat er in de toekomst grotere voorraden beschermingsmiddelen worden aangehouden, want als dit voorbij is, is het wachten op een volgende besmettelijke ziekte. .

Groeten,

Temet

Bo

Bo

20-04-2020 om 17:12

Mijn grootste zorg is op dit moment dat mijn lang geplande verre reis niet door kan gaan. En wat in dat geval de alternatieven zijn. De hele zomer thuis zou mij heel ongelukkig maken. Zegt vooral veel over mij.. I know.

Voor de rest zit ik de tijd thuis uit (best gezellig), support ik onze lokale restaurants in het weekend en wacht ik tot we weer aan het werk/naar school mogen. Als ik buiten kom, voel ik toch een groot soort onderlinge saamhorigheid en helemaal geen angst.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2020 om 17:15

"Mijn grootste zorg is op dit moment dat mijn lang geplande verre reis niet door kan gaan. En wat in dat geval de alternatieven zijn. De hele zomer thuis zou mij heel ongelukkig maken."

Huisje huren (buiten de vakantieparken) lijkt de enige (vrij) zekere optie. Zolang niet alles verhuurd is, tenminste...

Tja

'O ja, en ik vermoed dat er in de toekomst grotere voorraden beschermingsmiddelen worden aangehouden, want als dit voorbij is, is het wachten op een volgende besmettelijke ziekte. '

Ja, en dat zal wel doorgerekend worden via de premie van de ziektekostenverzekering

'Mijn grootste zorg is op dit moment dat mijn lang geplande verre reis niet door kan gaan.'

Hier ook hoor, de eindexamenreis naar de piramides blijft gewoon op de planning staan. Uitgesteld, niet afgesteld.

Chrono

Chrono

20-04-2020 om 17:38

Het zou niet mijn grootste zorg zijn, die verre reis. 😊Maar ik snap het wel hoor. Ik ben heel blij dat ik die verre reis vorig jaar al had gepland. Daar kan ik nog even op teren.
Mijn grootste zorg is nu dat ik meer mensen ga verliezen aan Corona, na mijn niet-oude en kerngezonde collega. 🕯

Pooh bear

Pooh bear

20-04-2020 om 18:21

Reis

Wij hadden in juni een lang weekend in het Noorden geboekt en voor de zomer wilde we maar Tsjechië maar dat hadden we nog niet geboekt. Dat laatste gaan we zo en zo niet meer doen. Zelfs als het weer zou mogen. Moet er niet aan denken vast te komen zitten in een land waar ik de taal niet eens van spreek.
Onze weekend in Het noorden wilden we eigenlijk gewoon door laten gaan. Hadden een Airbnb huis gehuurd zat gewoon in keuken in dus restaurants hebben we niet nodig. Gewoon lekker buiten de natuur in is genoeg. Helaas heeft de Airbnb ons geannuleerd.
We kunnen natuurlijk iets anders zoeken maar goed als de maatregelen niet versoepelen is het eigenlijk niet de bedoeling dat we straks vanuit het westen naar het noorden gaan. Dus we laten het maar even zo.
In augustus zal het wel thuis blijven worden. Of misschien iets in Nederland maar ik heb al een beetje zitten kijken en in Nederland zit sl best veel vol.
Natuurlijk allemaal totaal onbelangrijk maar ook hier best behoefte om even wat leuks te gaan doen. Gebeurt best wel veel hier momenteel niet alleen door Corona.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2020 om 18:38

Pooh

Check natuurhuisje.

Triva

Triva

21-04-2020 om 08:56

Huisdieren

Serieus, wat moet iemand met meer dan twee katten of honden in huis? Wat voegt dat toe? Alleen maar stikstofuitstoot en vlees eten...

Jo

Jo

21-04-2020 om 09:25

@ Triva

Verwacht geen reacties op jouw vraag.

Hier houden mensen zich bezig met triviale zaken zoals hun vakantie!

Triva

'Serieus, wat moet iemand met meer dan twee katten of honden in huis? Wat voegt dat toe? Alleen maar stikstofuitstoot en vlees eten...'

Dat vraag ik bij kinderen ook wel eens af ...

Jesse_1

Jesse_1

21-04-2020 om 11:25

Sydney

LOL

Gr, Jesse - alleen schuldig aan teveel kinderen, geen huisdieren

Pooh Bear

Pooh Bear

21-04-2020 om 11:37

Vakantie

Ben echt niet alleen met mijn vakantie bezig. Maar tussen alle Corona en andere problemen hebben we ook aan vakantie gedacht.
Wat betreft huisdieren daar heb ik er 2 van maar geloof niet dat mijn huisdieren veel invloed hebben op nieuwe virussen.
Wat betreft vlees consumptie daar ben ik wel mee bezig maar dat heeft niks met Corona te maken.

Ik denk ook dat het voor virussen alleen invloed heeft als de hele wereld mee doet en dat gaat niet gebeuren.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-04-2020 om 14:03

Bas

Zou het kunnen dat jij best begrijpt wat ik bedoel, maar mij een beetje dommer probeert te laten lijken?

Wij houden wat vega betreft van eerlijke taal op de verpakking. Dus geen vlees, kip en zo, maar groente, bonen, pompoen, dat werk. We zijn nu nog wat lui, maar ik ben van plan om zelf groenteburgers of -schnitzels te gaan maken. Ik heb inmiddels de middelen daarvoor in huis. Mer een beetje mazzel in de zomer ook ingrediënten uit eigen tuin.

Wat mijn vlees eten betreft, ja, ik eet nog vlees. Ik doe me zelfs online niet braver voor dan ik ben. Maar ik zou accepteren als het er niet meer was voor menselijke consumptie. Of op zijn minst een stuk schaarser dan nu. Terug naar de boer die aan de slager levert. Dat zal misschien vanwege allerlei regels lastig worden, maar in ieder terug naar normalere verhoudingen tussen "productie" en regionale/landelijke behoefte.

Bas

Bas

22-04-2020 om 03:30

Kaaskopje

Nee, ik begrijp niet wat je bedoelt, maar het zullen wel verschillende zienswijzen blijven.
Nee, vlees eten gaat niet verboden worden, hoe kom je erop??

Ook snap ik niet dat je een 'vleesachtig' iets nodig hebt om een vegetarische maaltijd te maken.
Natuurlijk, zo'n bonen burger oid is zelfgemaakt vaak erg lekker. (en je hoeft er niets speciaals voor in huis te hebben, je kunt ze overal van maken)
Maar het is wel erg beperkt om slechts zo'n burger als de vegetarische maaltijd te zien.
De vegetarische keuken is bijna net zo uitgebreid als de niet vegetarische keuken. Zo'n beetje eindeloos dus.
Het enige dat van belang is is dat je een beetje afwisselt met je eiwitbronnen. Maar dat is vooral van belang als je volledig vegetarisch eet.

@Emma

@Emma

22-04-2020 om 09:53

Na de crisis

En nu al: in China gaan de markten met rare dieren gewoon door (check Lubach afgelopen zondag). Ik denk na over de rol van de WHO, maar we hebben wel een organisatie nodig die op wereldniveau dit gaat aanpakken.
Er verandert niet veel ben ik bang. Behalve dan dat ze gezondheidszorg veel duurder gaat worden. De pharmaceutische industrie gaat dat echt niet betalen, booking.com ook niet en de verzekeringsmaatschappijen al helemaal niet

Triva

Triva

22-04-2020 om 11:54

Kaaskopje

Jammer dat je niet in gaat op #88 het was echt een serieus antwoord. Het verbaast mij enorm dat je pleit om vlees eten te verbieden maar over alcohol, tabak en drugs zeg je niks. Vind je werkelijk dat vlees verboden moet worden omdat jij er niet mee kan stoppen?

Kaaskopje

Kaaskopje

22-04-2020 om 14:01

Triva

Heel echt waar... ik wist niet (meer) dat ik nog iets te beantwoorden had.

Ik wist ook niet dat ik over elk onderwerp iets moet zeggen.

Tabak, meteen verbieden.
Drugs, was het maar zo simpel.
Alcohol, met mate vind ik persóónlijk acceptabel. Ik drink zelf over een heel jaar gezien zeer weinig. Ik dénk dat dat dan niet heel erg schadelijk is.

Vlees volledig verbieden hoeft niet, dat kan ook niet zolang we huisdieren hebben. Maar massaproductie en grootschalig over en weer getransporteer voor im- en export zoals nu "normaal" is, vind ik kwalijk. Voor het klimaat, maar even belangrijk, voor het welzijn van de dieren. En nee, daar hoef je me dus niet op te wijzen, perfect doen wij her niet, verre van, maar daarom mag ik er wel over praten. Al pratende voort met anderen, verandert er wel steeds iets meer op dit gebied.

Over alcohol valt ongetwijfeld veel te zeggen, maar matig gebruik is in ieder geval niet schadelijk voor mensen die naast je staan of zitten. Dat is sigarettenrook wel. Dus roken is altijd slecht voor iemands gezondheid

Vlees verbieden

"Vlees volledig verbieden hoeft niet, dat kan ook niet zolang we huisdieren hebben."

Nou, twee vliegen in één klap dan maar

skik

bieb63

bieb63

22-04-2020 om 15:00

Triva

Ik vind de vergelijking alcohol/tabak versus vlees geen correcte vergelijking. Even los van de vraag of alcohol met grote mate mss niet zo'n punt is, dus hou ik het alleen even bij tabak, want dat is duidelijk.

Tabak is ronduit ongezond.

Vlees is niet ronduit ongezond. Sterker nog we zijn omnivoren. Vlees is een voedingsproduct dat wij in principe nodig hebben (niet teveel) en daar is ons mensenlijf ook naar gebouwd. We kunnen ook best zonder, maar dan moeten we wel zorgen dat we op een andere wijze bepaalde voedingsstoffen binnen krijgen. Waar het met vlees m.n. om gaat is het dierenleed. Dat moet anders en dan maar minder en duurder vlees (of helemaal niet). En daarop voortbordurend (dat dierenleed in de ruime zin van het woord), betekent dan ook dat gelatine, leer enz enz ook niet meer zou moeten kunnen (of op een wijze dat er geen dierenleed aan te pas komt).

Kortom, de vergelijking zie ik niet.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

22-04-2020 om 15:08

vlees is niet ronduit ongezond, huisdieren houden evenmin

Zelf hebben wij geen huisdieren, maar ik zie heel goed de waarde die huisdieren voor mensen kunnen hebben, alleen of in een gezin. Er wordt niet voor niets gesproken over gezelschapsdieren. Ik zie vaak hoe deze dieren bijdragen aan het welzijn van mensen. En hulphonden(en andere dieren) zijn helemaal een geweldige vondst. Steeds paraat en vaak geduldiger dan medemensen.

Ik denk wel dat beperking verstandig is. In aantal, in grootte. Dus eigenlijk net als met de beesten die velen eten. Het hoeft niet te stoppen, maar het kan veel minder.

Zonne

Zonne

22-04-2020 om 16:22

Ach

Mensen grijpen deze tijden gewoon aan om anderen te wijzen op hun eigen stokpaardjes, of dat nu vlees is, teveel verre reizen, teveel autorijden, slecht onderwijs, bezuinigingen in de zorg, verpleeghuizen, zoenen bij begroeting..... Ik weet niet wat ik allemaal nog meer voorbij heb zien komen wat volgens zo iemand dat heel fout is en heel anders moet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.