Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Contactlenzen: kleur terwijl ik dat niet wil

Sinds een paar maanden heb ik nieuwe contactlenzen. Ze zitten verder prima, ik heb er geen klachten over behalve dan dat ze veel blauwer van kleur zijn dan mijn vorige paar. Volgens de opticien heeft dat te maken met de materialen die tegenwoordig worden gebruikt; alle lenzen hebben tegenwoordig een dergelijk intensief kleurtje.

Dat zal verder allemaal wel, maar deze lenzen zijn zo blauw getint dat ik mijn eigen oogkleur (groenblauw) niet meer terugzie. Het zat me steeds meer dwars en daarom heb ik nu een nieuw paar ongetinte lenzen besteld, dit kon gelukkig. Alleen zeiden ze erbij dat het de laatste 'blanks' waren die de fabrikant kon leveren. Als er dus een lens kapot gaat, kan ik in dezelfde serie geen nieuwe lenzen bestellen.

Ik vind het gewoon zo raar. OK, een heel licht tintje is alleen maar handig voor de zichtbaarheid als je ze laat vallen, maar verder zit je toch lijkt me niet te wachten op lenzen die je eigen oogkleur echt duidelijk veranderen. Is dit gewoon de toekomst en moet ik me maar aanpassen? Zijn er nog meer lenzendraagsters met dit probleem?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn lenzen hebben tegenwoordig ook een blauwe gloed.
alleen is dat voor mij geen probleem,ik heb al redelijk blauwe ogen,maar door deze lenzen zijn ze nog net iets feller blauw.En dat bevalt me wel.
Kan me voorstellen dat het voor jou vervelend is,ik ben alleen bang dat er niets aan te doen is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.