Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

fladder

fladder

03-01-2011 om 22:04

Condoleancekaart-etiquettevraag

Een heel oude kennis van me is overleden. Ik heb vroeger via mijn werk met hem te maken gehad en heb nog steeds erg goede herinneringen aan deze persoon. Ik wil zijn weduwe nu een brief sturen waarin ik die herinneringen met haar deel.
Misschien een heel vreemde vraag, maar moet ik zo'n brief alleen met mijn naam ondertekenen of ook met mijn adres? Is het juist opdringerig met adres (alsof ik haar min of meer verplicht om te antwoorden) of moet ik juist wel de mogelijkheid geven om een reactie te geven (al hoeft dat niet van me)?
De vrouw kent mij niet en het is geen optie om naar de condoléance en de uitvaart te gaan, want te ver weg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Goed idee

Goed idee om de weduwe jouw goede herinneringen te sturen, daar is ze vast heel blij mee. Ik weet niet wat de etiquette is, maar ik zou mijn adres achterop de envelop zetten. Een ander idee is om 'eigen briefpapier' te printen met je naam en adres voorgedrukt boven of onderaan de brief en het papier dan met de hand te beschrijven.

fladder

fladder

03-01-2011 om 22:15

Triple!

Wat snel, bedankt!!

Inderdaad... Nu ik er over nadenk... Als ik de brief opstel volgens de officiële regels moet adres wel in het kopje, herinner ik me van de cursus Handelscorrespondentie (helaas gevolgd voor de jaren-negentig-spellingshervormingen).

Ik ben overigens wel van plan het volledig uit te printen in een goed leesbaar lettertype, met een handgeschreven ondertekening, want mijn handschrift is geen pretje

Bedankt voor je antwoord!

Rieke

Rieke

03-01-2011 om 22:52

Fladder

Uit eigen ervaring weet ik dat het juist handig is om je adres er op te zetten. Voor het sturen van een bedankkaartje ( 6 tot 8 weken na begrafenis ) is het makkelijk om alle adressen compleet te hebben. Na mijn vaders overlijden stuurden we iedereen die in het condoleanceboek had getekend en iedere kaart/briefschrijver zo'n kaartje.

Envelop

niet op de envelop zetten, mijn ervaring is dat er tientallen kaartjes kwamen en de enveloppen gelijk weggingen, maar ik zou inderdaad wel mijn adres wel in de brief zetten, als de vrouw dat wil dan kan ze je terugschrijven.

Lionne

fladder

fladder

03-01-2011 om 23:06

Dan doe ik dat inderdaad

Bedankt voor jullie reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.