Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Schnee

Schnee

10-01-2011 om 11:19

Condensdroger, welke?

Onze droger heeft het begeven! Du moet ik als een speer een nieuwe aanschaffen, maar welke en waar? Ik ben al bij BCC geweest en op internet van alles bekeken, maar zie van het aanbod het bos niet meer
Ik denk wel aan 7-8 kg volume om bedlakens etc te kunnen drogen.
Verder heb ik niet zo veel beizonders nodig... denk ik tenminste. Maar waar moet ik op letten en wat voor ervaringen hebben jullie met jullie condensdroger?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rvs trommel

Wij hebben een maand geleden een droger gekocht, onze eerste.
De verkoper begon met de vraag: Wat wil je erin drogen? Euh...kleding??? Achteraf was die vraag niet zo stom als ik dacht dat-ie was, want het blijkt dat de goedkopere drogers geen RVS trommel hebben, of alleen maar een klein laagje. Als je daar dan dingen ingooit met knopen, knippers, ritsen en dergelijke kan dat beschadigingen aan de trommel veroorzaken. Dat kan dan weer gaan roesten, en die roest krijg je niet meer uit je kleren. Dus die zijn vooral handig voor dekbedovertrekken, lakens, handdoeken, t-shirts en dergelijke.
Wij hebben toen een electrolux van 7 kg gekocht, eentje die je niet op de waterleiding hoeft aan te sluiten, alleen stekker in het stopcontact en klaar.
En hij bevalt prima. Weinig geluid, weinig warmte en veel programma's.
Ik vond 'm wel wat prijzig, maar na even met de verkoper onderhandelt te hebben ging er 100 euro af, dus dat was wel prettig!

Jan Uari

Jan Uari

10-01-2011 om 12:54

7-8 kg?

Waarom 7-8 kg?
In een kleinere droger passen toch ook lakens e.d.? Alleen niet zo veel tegelijk. Maar als je er meer tegelijk doet kreukt het ook weer meer. En een grotere droger heeft ook weer meer tijd nodig voor het droog is. Een kleinere een keertje vaker leeghalen en vullen werkt dan beter.
Zelf ben ik fan van Miele. Dat is echt dé beste! Maar ja, die is tegelijk ook de duurste.

Schnee

Schnee

10-01-2011 om 13:24

Welke electrolux?

Bedankt voor je tip.

De prijsen varieeren nogal... welke elctrolux heb jij?

Schnee

Schnee

10-01-2011 om 13:29

Miele te duur...

Ja Miele lees ik overaal, dus die wilde ik ook, maar de goedkopste condensdroger kost daar al E 850.-. Of weet jij een plek waar ze goedkoper zijn, showmodellen verkopen of zo?

Van vrienden werd me gewoon aanbevolen toch groter dan 6 kg te gaan.... we zijn met zijn vieren (2volw.,2kids) Ik ben dus bang dat ik een hele wasmaschine wasgoed nog in 2 dorgerbeurten moet opsplitsen... wat dan gedoe wordt, geen einde aan..., omdat ik nogal veel was heb.
Of ben je in de zelfde situatie (4pers) en redt het prima met de 6kg?

Vera*

Vera*

10-01-2011 om 13:43

Wasmachine

Je hebt niets aan een droogtrommel voor 7-8 kilo als je wasmachine maar voor 5 kilo wasgoed is.

Electrolux

In onze electrolux zit een sensor, die de hoeveelheid was "meet" en daar ook de droogtijd op afstemd. Een volle trommel met dekbedovertrekken, handdoeken, wat ondergoed, t-shirts en een paar spijkerbroeken komt er na iets meer dan 2 uur kurkdroog uit. In de trommel zitten 3 uitstekende dingen in een soort golf-vorm (geen idee hoe dat heet en hoe ik dat moet uitleggen, misschien snap je wel wat ik bedoel )om het kreuken tegen te gaan.
Hij heeft speciale programma's voor katoen, (extra droog, sterkdroog, kastdroog, strijkdroog+ en strijkdroog)synthetica (extra droog, kastdroog en strijkdroog), tijd (30 en 60 minuten), en speciaal (mix, anti-kreuk, jeans en luchten). Verder kun je 'm op lage temperatuur zetten, en de droogtegraad op minimum, medium en maximum. Ook heeft-ie een startuitstel van 3, 6 of 9 uur. Er zit een pluizenfilter in de vulopening, en een grote in de deur. De opvangwaterbak zit bovenin, het water wat daaruit komt is helemaal kalkvij, dus prima te gebruiken voor je strijkijzer of iets dergelijks.
Het is de Electrolux Energy Smart, type EDC 67150W.
Wij hebben 'm bij Maxwell gekocht, de eigenlijke prijs was 550 euro, maar we hebben er nog 100 euro af kunnen pingelen. Inclusief bezorgen en plaatsen.
Succes met zoeken, hopelijk heb je hier iets aan!

Was opsparen

Doe ik meestal wel. Onze wasmachine kan ook maar 5 kg wassen, ik draai dan meestal 2 (of soms 3)wassen achter elkaar. Wat niet in de droger mag/kan hang ik op, de rest stop ik vast in de droger (zonder 'm aan te zetten) en als alles gewassen is zet ik de droger pas aan. Wij zijn een gezin met 3 personen. De droger gebruik ik dus 1 x per week 1 trommel.

Jan Uari

Jan Uari

10-01-2011 om 16:05

Meer zelfs

"Of ben je in de zelfde situatie (4pers) en redt het prima met de 6 kg?"
Ik red me prima met de 6 kg droger terwijl ons gezin zelfs uit 6 personen bestaat en ik een wasmachine heb die groter is dan mijn droger en 7 kg aan kan.
Van een volle trommel handdoeken en ondergoed haal ik het mooie ondergoed eruit om gewoon op te hangen. De handdoeken gaan in de droger.
Beddengoed gaat per 2 personen. Daarna hang ik de hoeslakens over de deuren en doe ik de overtrekken met 2 tegelijk in de droger (op een kreukvrij programma). De droger doet er dan minder lang over en het kreukt nog minder. Ik vouw het direct vanuit de droger kreukloos op. Na de overtrekken doe ik de hoeslakens ook nog eventjes in de droger. Zijn die klaar dan is ondertussen de volgende machine met beddengoed klaar en gaat het op exact dezelfde manier verder.
Al met al kost het net zoveel tijd als dat je het allemaal tegelijk doet. Alleen ben je dan weer meer tijd kwijt omdat het ondanks het antikreukprogramma toch veel meer keutert en je dus weer moet strijken.
Al met al ben ik er achter gekomen dat ik minder werk heb aan de was opruimen wanneer ik (bij beddengoed zeker) kleinere beetjes tegelijk droog. En qua tijd maak ik daar weer winst op omdat je kleinere beetjes ook sneller en makkelijker wegwerkt dan een giga mand vol met van alles door elkaar. En aangezien de meeste drogers tegenwoordig een soort van sensor hebben waarmee ze stoppen met drogen wanneer het droog genoeg is, maakt het wat energie betreft volgens mij ook bijna niets uit.
Oh ja, ik heb ook megaveel was altijd

Jan Uari

Jan Uari

10-01-2011 om 16:07

Wacht, hij is zelfs 5 kg

Ik vergis me, mijn droger is zelfs maar voor 5 kg was. Eentje van 11 jaar oud al. Ja een Miele mét sensor

Jan Uari

Jan Uari

10-01-2011 om 16:15

Wenli over dat kalkvrije water

Je brengt me op een idee!!!
Wij hebben de droger aangesloten op de afvoer van de wasmachine, maar na jouw opmerking over kalkvrij water vraag ik me af of dat wel zo verstandig is dat zomaar weg te laten lopen. Wij hebben hier namelijk erg hard water wat dus hartstikke slecht is voor mijn strijkbout. Is dat werkelijk zo dat het water dat de droger opvangt kalkvrij is? Dan gaan we dat vandaag nog veranderen
Bedankt voor de tip!

Ilva

Ilva

11-01-2011 om 16:45

Echt kapot?

Is de droger wel echt kapot. Ik dacht dat de mijne het namelijk ook begeven had maar een telefoontje naar Miele (ja 10 jaar geleden konden we dat nog betalen) en daarna naar een monteur in de buurt die wat telefonische tips gaven en het ongelooflijke is gebeurd: Hij doet het weer. We waren ook al aan het zoeken naar een andere (AEG) maar misschien kan hij nu nog een paar jaar mee!

Beddengoed?

ik gebruik de droger (rijwel elke dag een wasmachine vol) bijna dagelijks voor alles behalve het beddengoed, dat hang ik op in een trapgat, dan wordt het wat krakerig hard en dat vind ik fijn. Overhemden idem die moeten ook niet in de droger.

Ik vind vooral tricot en handdoeken prettig in de droger.

Oh ja hier een condensdroger, erg prettig dan hoef je geen afvoer.

Jan Uari

Jan Uari

11-01-2011 om 20:23

Afvoer condensdroger (nav manda)

Bij een condensdroger hoef je idd geen grote afvoer door het raam maar ook bij een condensdroger moet het water ergens heen, dus afgevoerd worden. Ik neem aan dat jij dus het water opvangt in de opvangbak? Ik gebruik al jaren een slangetje in de afvoer waarop ook de wasmachine uitkomt. Ideaal! Tenzij het condenswater idd echt kalkvrij is. Dan ga ik ook over op de opvangbak. Maar die vergat ik in het verleden dus elke keer leeg te maken met als gevolg dat de droger plotseling stopte...

Jan uari

Water uit een condensdroger is echt kalkvrij, dus daar zal je strijkijzer blij mee zijn

Schnee

Schnee

12-01-2011 om 14:07

Gekocht !

Heb net deze wasdroger gekocht:

Bosch WTE84103NL condensdroger

De beste volgens consumentenbond, in de sail bij wehkamp en gratis 5 jaar garantie EN op voorraad!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.