Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sneeuwitje

Sneeuwitje

31-05-2013 om 16:42

Combi-magnetron schoonmaken - spoed

Iemand enig idee hoe je snel en makkelijk grote vieze vette vlekken uit een (rvs) combi-magnetron krijgt?
Ik heb de oven morgen (met/ voor anderen) nodig en ik zie net dat hij wel heel erg smerig is. Jif helpt niet en met de rvs-reiniger kan ik nog wel een paar uurtjes staan boenen.

Wie weet raad?

Sneeuwitje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het ool-antwoord op lastige schoonmaakvragen

Dasty!

De vetverwijderende versie, lijkt me. Inspuiten, in laten trekken en dan weghalen.

Als je ovenreiniger hebt zal dat ook wel gaan.

Wat je ook nog kan proberen: bakje met water met een flinke scheut ammoniak, even verwarmen (deur dicht!) tijdje laten staan en dan schoonmaken.

Jij probeert nu de vlekken weg te schuren als ik het zo lees, ik zou beginnen met proberen ze los te weken/op te lossen.

Sterkte ermee

Temet

Annet

Annet

31-05-2013 om 20:42

Ja, dasty!

Met wat water in theeglas doen. Magnetron aan zodat het flink gaat dampen. Even laten intrekken en je haalt aardig wat zooi zo weg.
Je kunt dit ook proberen met citroensap of allesreiniger.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

31-05-2013 om 21:23

Dank zover

Ja, dit is gewoon slecht onderhoud, ahum. Dasty heb ik niet in huis, helaas (waar koop je zoiets?). Citroen wel, en ammoniak misschien ook. Dus dat kan ik misschien straks nog even proberen.

Bedankt! (En ja..dat schuren werkte niet, deels maar in elk geval, daar was ik snel achter).

Sneeuwitje

Wibra

Dasty is het schoonmaakmerk van Wibra. Ik bedoel dus geel spul in een spuitfles, ontvetter of hoe het ook heet (want er is geloof ik ook Dasty tegen vlekken in kleding en wat al niet). Volgens mij zit er ammonia en soda in en het ontvet dan ook uitstekend!

Groeten,

Temet

Schuurdinges

En als je toch aan het schuren moet: gebruik zo'n kluwen met glimmende metalen lintachtige sliertjes. Die werken echt super. Veel beter dan de andere staalwol die ik ken die er grijs met roze prop uitziet.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.