Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

06-12-2009 om 22:47

Chocoladeletters?

Zou de 'Groene Sint'-actie hebben gewerkt? Op ons 'heerlijk avondje' kwam geen enkele letter uit de zak, al dan niet van eerlijk fabrikaat.

Wel jammer, ik lust ze graag!

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carmen

Carmen

06-12-2009 om 23:21

Ja!

Een groene. Helaas kon de Sint mijn letter C niet meer vinden, en een "foute" was geen optie. Ik kreeg de eerste letter van mijn achternaam. Maar die smaakte net zo lekker. Ik moest wel aan de Fokke en Sukke van vrijdag denken
http://www.foksuk.nl/nl?cm=79&ctime=1259881200&cid=4943

Puck2

Puck2

07-12-2009 om 08:31

Nee, helaas

Letters waren allemaal al gekocht door Piet voordat de hele commotie losbrak.

krin

krin

07-12-2009 om 09:11

Te laat

De Chocoloneys waren al uitverkocht, en in het kader van het jeugdsentiment heb ik toen Droste gekocht, want die kregen we vroeger altijd van onze opa & oma.
Wel jammer dat een hoop merken (ook de groene) in puur alleen de S, de M en de P hebben. Eet er niemand pure chocola of zo?

Vic

Vic

07-12-2009 om 09:36

Geen idee

Ik had letters van Verkade, zijn die groen? Zoals altijd was ik weer veel te laat met kopen, waardoor er geen enkele F meer te vinden was. Omdat ik het dan sneu vind dat jongste wel de letter van haar naam heeft en oudste niet, heb ik voor beide een X gekocht. Breekt ook lekker makkelijk

Hier verkade

Ja, ik heb er wel rekening mee gehouden. Maar ik kon hier alleen Verkade vinden als 'groene' letter. De Chocoloney's werden nergens verkocht, ook niet bij de wereldwinkel.

Ik zag zaterdag wel een advertentie van de Groene Sint-campagne dat zoveel mensen hebben meegedaan aan de actie op hun website dat inmiddels Hema, Jamin, Kruidvat, Lidl, V&D en AH overstag zijn en vanaf volgend jaar alleen nog duurzame letters aanbieden.

Nu Aldi nog.

Chris

krin

krin

07-12-2009 om 10:12

Chocoloney letters

kun je bestellen op de website. Maar daar blijk je dus wel erg vroeg bij te moeten zijn.

Puck2

Puck2

07-12-2009 om 12:13

Niet alle verkade is groen

Wat ik begrepen heb zijn de gewone verkadeletters niet "groen" Verkade heeft een speciaal assortiment met "groene" chocola, maar of ze daar ook letters van hadden weet ik niet.

amk

amk

07-12-2009 om 12:36

Verkade 100%

Alle Verkade chocolade is vanaf week 38 (14 september) duurzaam. Maar er is dus nog 'oude' chocolade in omloop want wat er nu geproduceerd wordt staat niet gelijk in de winkel. Chocolade heeft een lange houdbaarheid en gaat via de distributeur / groothandel pas naar de eindverkoper.

Er waren dit jaar al wel gecertificeerde chocoletters.

Niet op gelet

En heel stiekem vind ik het een beetje onzin, van die groene Sint. Het is een mooi gebaar, zeker, maar wat heeft het voor zin als alleen je letters groen zijn en je gewoon net als altijd je wekelijkse pak hagelslag van discutabele herkomst koopt? En meteen de goedkoopste kerstkransjes inlaadt??
n@nny

amk

amk

07-12-2009 om 13:03

N@nny

alle kleine beetjes helpen! En samen is dat toch een groot gebaar.

Meer dan een gebaar

Nanny, het begint toch met bewustwording. Bij mij ten minste wel, want ik heb er hiervoor nooit op gelet wat voor chocola ik koop. Als consument kun je stemmen met je voeten en je portemonnee (rodebeuk schreeft het al in een eerder chocoladeletterdraadje). En er zijn nu toch behoorlijk grote winkelketens 'om'. En dat is niet uit altruïsme hoor, die kijken gewoon naar hun verkoopcijfers en de schade voor hun imago.

Ik kan zelf niet meer zeggen 'ich habe es nicht gewußt'. En dat betekent dat ik nu toch ook ga kijken of ik mijn wekelijkse pak hagelslag kan betrekken van een merk dat fairtrade is (van kerstkransjes houd ik niet).

Chris

Aïda

Aïda

07-12-2009 om 13:09

Ook niet

Ik koop altijd de goedkoopste, en ja dan ook vaak nog die bij de aldi, dus nee geen groene letter..

margje van dijk

margje van dijk

07-12-2009 om 14:41

Nou, ik ben nog moe

Man had het ook in de krant gelezen, en hij is erg goed in het uitdragen van zijn mening.

En aangezien ik altijd de chocoladeletters doe moest ik de hele stad doorfietsen om te ontdekken waar ze toch die Fair trade letters verkochten.

Toen ik eindelijk een winkel had gevonden waren natuurlijk lang niet alle letters er meer.

Ik ben zelfs thuis nog gaan zoeken of ze online te krijgen waren (gigantische prijzen + verzendkosten, maar ja, je moet wat voor de goede zaak. Of wordt het nou wat al te gortig?). Besloten het niet te doen, teruggefietst naar die ene winkel en verkeerde-maar-faire letters gekocht.

Nog nooit zulke leuke chocoladelettermomenten gehad, want bij elke letter had ik een gedicht gemaakt waarin de naam van de krijger met verkeerde initiaal werd gespeld natuurlijk. Vooral de jongste jeugd vond dit erg, erg, grappig.
Ergens halverwege het traject had ik echtgenoot al opgedragen die letters dan zélf maar eens te regelen, maar ja, daar ben ik dan weer veel te ongeduldig voor.
Margje

Rosalinde

Rosalinde

07-12-2009 om 16:02

Nee,helaas

Wilde wel,maar kon ze werkelijk nergens vinden,ook andere letters waren bijna overal uitverkocht,ik was duidelijk te laat.Maar volgend jaar ga ik eerder en dan zeker voor groene letters.

Hier helemaal letterverkeerde fairtradecollectie

Ik had een totaalgedicht gemaakt. Alleen voor de grootouders klopten de voorletters, Verder de P voor papa, bij mijn zoons de derde resp. tweede letter van hun naam en bij mijn broer had ik het helemaal bont gemaakt, die kreeg de arabische letter mim.

Sja, da's het voordeel he. In een gedicht kan je altijd de boel weer rechtbreien..

Aha

nu snap ik waarom er bij de aldi nog bergen chocletters te koop waren in alle soorten en maten

ik heb er 1 gekregen van de hema (oeps)

Jacoline29

Jacoline29

08-12-2009 om 14:10

Verkade

had wel letters.Ik had ze,stond ook zo'n fairtrade symbool op en op de achterkant een foto met een tekst er naast.

wendelien

wendelien

08-12-2009 om 15:30

Deels

Dat wil zeggen: 1 correcte letter, een middelste letter en voor de overige begunstigden heb ik gewoon de dikke reep van Tony Chocolonely aangeschaft. Die chocolade is nl. echt heel lekker. Vooral jongste was er buitengewoon mee ingenomen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.