Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

reina

reina

07-05-2009 om 07:09

Chocoladefondue

Voor een familiefeestje a.s. zondag maak ik o.a. een chocoladefondue. Nou heb ik dat vaker gedaan met kleine fonduesetjes, maar m'n dochter heeft een chocoladefonteintje, die willen we ook gebruiken dit keer. Weet iemand of dat verschil uitmaakt (ik gebruik gesmolten chocolade met wat slagroom), of moet de chocolade voor zo'n fonteintje wat dunner zijn ( en zo ja, hoe)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

07-05-2009 om 13:34

Met olie

Laatst hoorde ik dat je de chocolade voor een fontein wat moet verdunnen met olie en zeker niet met water. Geen idee verder hoe dun het moet zijn. Zit er niet een gebruiksaanwijzing bij of kun je niet googelen op chocoladefontein?

reina

reina

08-05-2009 om 11:50

Puck2

Ga ik proberen. Ik zal dochter bellen, wie weet zit er wel een beschrijving bij ( ze is vannacht teruggekomen van vakantie, vandaar dat ik het haar niet kon vragen).

reina

reina

08-05-2009 om 19:51

Advies gekregen

ik ben naar een chocoladewinkel geweest en kreeg daar de tip er cacaoboter ( verkopen ze daar ook) doorheen te roeren, dan kun je het evt laten stollen en later gebruiken, dat kan met olie niet (wordt ook veel meer kleiderbboel, althans, dat zei de chocolademijnheer

Reina

Lijkt me een prima tip van de chocomeneer. Ik deed er een klein scheutje verse slagroom door.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.