Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

14-11-2009 om 19:50

Chocolade 99%

Hoi,

Ik heb een reep chocolade gekocht met 99% cacao. Ik hou erg van pure chocolade maar dit gaat me toch net te ver, ik vind dit echt niet lekker (die van 86% nog wel) wat zou ik met deze reep doen? In de koffie dopen ofzo? Of heeft iemand nog een lekker ideetje??

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

14-11-2009 om 20:39

In de melk

Daar krijg je heerlijke chocolademelk van.
Of (als het tenminste ongezoete chocola is) een recept opgoochelen van Mexicaanse kip met chocola.
Zoals deze: http://eetschrijven.blogspot.com/2007/01/pollo-mole-poblano-voor-silvia.html

Puck2

Puck2

14-11-2009 om 20:47

Ja krin

Chocolademelk van maken, van die dikke die ze bij Harrods serveren.

Yta Chalne

Yta Chalne

14-11-2009 om 21:26

Krin

Meer dan 1% suiker zal er niet inzitten
De bedoeling van deze chocola is, dat je er piepkleine stukjes van afbreekt (ongeveer een kwart vierkante centimeter) en dat bij de koffie opeet (door je hele mond laten gaan) Je moet het even de tijd geven, je moet eraan wennen, net als bij koffie e.d.
Overigens, als je chocola zo puur eet is rauw lekkerder.

En voor deze reep: melk goed heet maken, flinke schep suiker erin oplossen, nog even heet maken en dan een stukje chocola erin, goed roeren. Best lekker, tenslotte is jouw reep weinig meer dan gewoon cacao.

Carmen

Carmen

14-11-2009 om 21:33

Haha!

Ja, mijn dochter en ik zijn echte chocoholics en dachten 99% ook wel aan te kunnen. Dus niet
Ik heb er ook chocolademelk van gemaakt. Met normale pure chocola hoeft er dan geen suiker meer bij. Met deze moet je minder chocola gebruiken en naar smaak suiker toevoegen. Of een scheut lekkere zoete likeur. Amaretto bijvoorbeeld.

Carmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.