Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Luna

Luna

19-07-2010 om 17:04

Chloorvraag

Ik heb een bad van 2,5 m. doorsnee in de tuin. Na alle regen van vorige week heb ik gisteravond anti-algenspul in het water gedaan en 2 chloortabletten. Ik ben nu al de hele dag bezig, maar chloor lijkt niets te doen. De PH waarde is goed volgens de teststrips. Ik heb er al minstens 12 (kleine) chloortabletten in gedaan (niet allemaal tegelijk natuurlijk), maar de teststrip blijft veel te weinig chloor aangeven. Zo kom ik ook wel van de strips af. En ze zijn al niet erg goed verkrijgbaar meer. Wat doe ik fout, wie heeft er tips?

Luna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

19-07-2010 om 19:12

Verpakking lezen

voor hoeveel liter is 1 chloortablet?

Pluk53

Pluk53

20-07-2010 om 15:17

Chloorbleekloog

de chloortabletten zijn bedoeld om langzaam op te lossen, en dus lang chloor af te geven.

Om "even snel" de chloorconcentratie omhoog te krikken kun je net zo goed de goedkoopste chloorbleekloog gebruiken. (equivalent met ~150gram vrij chloor/liter). Met 100ml bleekloog = 15 gram chloor, in 15 kuub --> 1 mg vrij chloor / liter. Even rekenen wat je voor jouw zwembad nodig hebt, en je begint met de goede concentratie.
Dosering is het makkelijkst als je de bleek eerst in een emmer water voor-verdunt, en dan de emmer goed verdeelt uitgiet in je bad (liefst avond tevoren, dan is het tegen de ochtend wel verdeeld)

Luna

Luna

22-07-2010 om 21:53

Bedankt

voor de reacties. Na veel proberen is het met de spullen die ik al in huis had toch nog gelukt.

Groet, Luna

Puck

Puck

22-07-2010 om 22:32

Luna

En voor het leermoment: hoe is het je dan gelukt?

Luna

Luna

22-07-2010 om 22:47

Puck

Door een zgn. shockbehandeling. In 1 keer een flinke dosis chloor toevoegen. Blijkbaar werkt dat beter dan in etappes kleinere hoeveelheden.

Luna

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.