Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Daantje

Daantje

17-03-2010 om 23:19

Chinese wonderschelp

Ik ben op zoek naar een chinese 'wonderschelp': Een schelp die je in een glas water legt en die na enige tijd opengaat waarna er een papieren bloem aan een draad te voorschijn komt. Ik kon ze vroeger kopen bij een chinees winkeltje en zag ze ook nog in een feestwinkel. Maar dat is jaren geleden en nu hebben ze ze daar niet meer....Ik hoop zo dat ze nog bestaan.. Heeft iemand een gouden tip waar ik zo'n schelpen nog kan kopen? Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kamphuizen

Kamphuizen op de Lage Gouwe in Gouda. Ik kocht ze daar als kind. Daar kun je ze nog wel krijgen. Ik heb ze daar ieg niet zo lang geleden gekocht.

Daantje

Daantje

18-03-2010 om 23:42

Dank!

Geweldig! Dankjulliewel! Ik ga kijken bij de kikkerkoning. groetjes Daantje

Daantje

Daantje

19-03-2010 om 10:14

Helaas!

Heb naar beide adressen gebeld maar helaas zijn ze bij allebei niet meer verkrijgbaar. Het lijkt er op dat ze niet meer gemaakt worden. Wat jammer... Of is er iemand die nog een gouden tip heeft?

Margriet*

Margriet*

19-03-2010 om 11:38

Chinese winkeltjes

Ik zag bij het googlen op chinese schelp speelgoed een winkel in Leiden. En misschien andere verantwoorde speelgoed winkels of Kitch Kitchen?

Amsterdam

Bij de Dam, om de hoek bij het Krasnapolsky, in dat winkelstraatje (weet niet precies hoe het heet) zit een Chinese winkel. Daar kocht mijn vader de schelpen al toen ik een kind was en kocht ik ze voor mijn eigen dochter. Nog niet heel lang geleden hadden ze ze nog!

Nu ik erover nadenk: volgens mij heet het gewoon Damstraat daar...

Bastet

Bastet

20-03-2010 om 14:08

Dat is de Damstraat!En op de bloemenmarkt zit ook een chinese winkel.
Bastet

Daantje

Daantje

20-03-2010 om 22:16

Nog steeds hoop!

Ik ga kijken of ze ze daar nog hebben. Dank voor de tip!

Margriet*

Margriet*

21-03-2010 om 20:37

Die winkel

in de Damstraat heet Eberhardt en aan die winkel dacht ik ook, want ik heb ze ook ooit daar gekocht.

Eberhardt

Ik moet zeggen: Eberhardt valt tegen tegenwoordig. Stomtoevallig liep ik er vorige week binnen, en op de begane grond zit nu een of andere winkel met elfenpoppetjes en dergelijk fantasyspul, en Eberhardt heeft zich op de bovenverdieping teruggetrokken, waar de keuze ernstig onder te lijden heeft gekregen. Geen toverschelpen gezien, maar ik heb er ook niet naar gezocht.

Inderdaad is er ook een erg leuke Chinese winkel op de bloemenmarkt, maar ik kan me ook niet herinneren die schelpen daar ooit te hebben gezien, maar alweer: ik zocht er ook niet naar.
Ik geloof dat die winkel Tai Hwa heet, maar ik kan het mis hebben.

Groeten,

Temet

Daantje

Daantje

22-03-2010 om 11:49

Helaas...

Heb geinformeerd bij Eberhardt, maar ook daar hebben ze ze niet meer. Ze vertelden me dat deze schelpen al een paar jaar niet meer gemaakt worden, te arbeidsintensief....Wat jammer. Ik vond ze zo leuk vroeger en wilde ze als cadeautje meegeven na het verjaardagsfeestje van mijn dochter. Als iemand ze toch nog ergens ziet hoor ik het graag! Bedankt voor de moeite.

Theebloemen?

Ik zag laatst theebloemen, die hebben een vergelijkbaar effect. Wel wat lastiger voor kinderen natuurlijk (kokend water) en redelijk aan de prijs (handwerk, maar sommigen zijn wel onder de euro per stuk). Je kunt op het woord googelen, dan komen er direct allemaal theewinkels die ze online verkopen.

Puck

Puck

22-03-2010 om 12:49

Mwah, artcoco

Je kunt theebloemen toch echt niet vergelijken met die wonderschelpen van vroeger vind ik. Ze zijn niet kleurrijk, ze blijven onderin een theepot liggen, het water verkleurt (logisch ook) en je kunt het niet dagenlang goedhouden om naar te kijken. Ik vind het in ieder geval zeker geen geschikt alternatief voor kinderen.

Deze misschien?

http://www.sandex.nl/index.php?p=334

Groet, Yvette

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.