Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Heidi

Heidi

27-09-2010 om 07:15

Cementtegels/portugese tegels

De titel zegt het al, ik heb een vraag over de tegels van Castelo, dit zijn natuurstenen tegels. Wij gaan de badkamer verbouwen en nu is de keus gevallen op deze tegels. Erg mooi, maar.....is het ook praktisch ? Natuursteen in de badkamer, is het echt alleen maar een paar keer behandelen en ben je dan echt klaar ?? Ik hoor graag verhalen van mensen die deze tegels in de badkamer hebben liggen. Of kunnen we beter gebakken tegels nemen ??
Alvast bedankt !!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet in de badkamer...

... maar in de gang. Weet niet of je daar wat aan hebt, maar aangezien er verder geen reacties zijn geweest laat ik het toch even weten

In ons nieuwbouwhuis hebben we portugese tegels in de gang laten leggen. Prachtig! Alleen 1 heel, heel grote spijt: we hadden de tegels niet vantevoren laten impregneren. Daardoor is er een soort grauwe sluier (cementsluier) overheen gekomen die er niet meer afgaat. Eeuwig zonde, onze tegels zijn zwart met een klein wit werkje, maar lijken dus plaatselijk mat grijs. Alsof er net een enorme stofwolk overheen is gegaan dus.

Dus mijn (enige) advies zou zijn; laat ze impregneren VOOR ze gelegd worden. Daarna kan het niet meer.
Los daarvan bevalt het prima; kei- en keihard. Of ze geschikt zijn voor badkamers weet ik niet..

succes!
Mare

bibi63

bibi63

29-09-2010 om 14:49

Waar je wel aan moet denken

is dat in de badkamer er een kalklaag door condens op je tegels komt. Ik merk dat ik ook bijv. m'n wasmachine af en toe flink moet poetsen om die kalklaag eraf te krijgen. Als de tegels poreus zijn lijkt mij dit een probleem.
Groetjes,
Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.