Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Caviacommune

Wij hebben twee beertjes en twee zeugjes (een vader en moeder met zoon en dochter). Zouden ze allemaal buiten in onze tuin kunnen lopen of zou de vader het zoontje echt nooit tolereren? Het zoontje zit nu in een apart hok. Wanneer hij gecastreerd is, kan hij later met zijn zusje in een hok. Nu in de zomer laten we ze in onze gesloten achtertuin los lopen. Zouden ze echt niet bij elkaar kunnen? Het territorium is op zich vrij groot.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Florence

Florence

21-07-2010 om 00:26

Caviaopvang bellen.

Ik heb zelf jaren cavia's gehad, maar ik weet niet of dit kan.
In de meeste boeken wordt het afgeraden om 2 zeugjes bij elkaar te zetten.
Ik heb even op google gekeken bij caviaopvang en die zijn er veel in ons land. Als je nou dichtbijzijnde caviaopvang opbelt en je vraag aan hun voorlegt.
Ik weet zeker, dat zij goede adviezen voor je hebben, hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Laten jullie pa ook castreren?
Succes!

Puck

Puck

21-07-2010 om 09:27

Alle 2 castreren?

Je zou het kunnen proberen om ze bij elkaar te zetten, maar ik verwacht eigenlijk wel dat ze elkaar de tent uitvechten. Is het niet gelijk, dan kan het ook nog na weken misgaan. De kans dat het goed gaat is volgens mij iets groter wanneer je beide beertjes castreert. De tip van Florence om een opvang te bellen vind ik een goeie, zij hebben de meeste ervaring.

liat

liat

21-07-2010 om 11:14 Topicstarter

Het kan!

Ik heb een cavia-opvang gebeld. De jongen aan de telefoon heeft met zijn "superieur" overlegd en het mag. Het schijnt dat bij hen zo'n dertig cavia's rondrennen in het "caviadorp", mannetjes en vrouwtjes door elkaar. Caaf junior moet alleen nog even gecastreerd worden en dan kan over een paar weken het feest beginnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.