Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cavia castreren?

Hoi.
Wij hebben sinds kort 2 mannetjescavia's overgrnomen. ( zijn echt mannetjes is gecontroleerd) alleen nu probeerd de 1 sinds een week op de ander te springrn. Zeg maar.
Maar de ander wil niet en dat eindigt standaard in een gevecht. Zou ik de cavias kunnen laten castreren? Hoeveel zou dat kosten? En heeft het ook werkelijk effect? Of zijn er nog andere oplossingen. (uit elkaar halen wil ik niet. Het zijn wel echte maatjes. )
Alvast bedankt.
Groetjes mamalo3s

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

25-08-2010 om 23:33

Ja dat kan

Is zelfs een vrij eenvoudige ingreep. Wat het kost weet ik niet, even rondbellen naar dierenartsen en je weet het

Tirza

Hier kostte het...

vijftig euro. Het is sowieso goed om ze te laten castreren. Cavia's kunnen er niet tegen om alleen te zitten, je moet er eigenlijk altijd een andere cavia erbij zetten. Als ze wat ouder zijn dan schijnen ze geen ander mannetje meer te kunnen verdragen (hopelijk is dat niet het geval bij jou) en dan moet je er een vrouwtje bij stoppen.

fladder

fladder

26-08-2010 om 16:58

Ik lees geïnteresseerd mee!

Hier vochten mijn cavia's elkaar opeens de tent uit, ze zitten nu in twee gescheiden kooien. Ik heb gehoord dat castreren geen garantie is dat het dan weer over is, maar ik zou het wel graag willen doen als dat niet waar blijkt te zijn, want ik vind het zielig...

mamalo3s

mamalo3s

26-08-2010 om 18:20 Topicstarter

Gebeld

Ik heb meerdere dierenarysen gebeld en het bedrag zat tussen de 70 en 90 euro. Per stuk. Dat vind ik wel veel. Aangezien ze al 1.5 jaar oud zijn. En het is geen garantie volgens de dierenarts. Dus tja... Zit in dubio

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

100%mama

100%mama

26-08-2010 om 19:02

Chemisch

zou je ze niet chemisch kunnen castreren? Dan kan je in ieder geval kijken of een eventuele castratie helpt!

dierenarts

dierenarts

27-08-2010 om 09:41

Helpt

ja, castreren heeft effect.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.