Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

campeerder

campeerder

11-05-2010 om 13:53

Caravan kopen?

Ik wil jullie mening vragen. Dilemma dilemma, ik kan mijn langgekoesterde wens waarheid laten worden namelijk een eigen stacaravan op een hele leuke camping.

Maar, kom uit een lastige scheiding, zal er dus alleen naartoe gaan met de kinderen waarvan 1 een kleuter. Ik kan net aan rondkomen. Vanaf volgend jaar kost de caravan me 100,- per maand voor oa stageld. Mijn spaarpotje gaat helemaal in de aanschaf zitten, geen buffertje meer dus terwijl ik ook nog moet verhuizen maar weet nog niet wanneer. Ik woon nog in de koopwoning die onverkoopbaar lijkt.

Wat denken jullie, is dit een idioot plan? Rationeel zeg ik ja, dit plan moet maar weer in de koelkast. Er zitten teveel haken en ogen aan. Maar ik heb veel tegenslag gehad de afgelopen jaren, ook met mijn gezondheid. Ik heb me voorgenomen meer in het nu te leven en misschien moet ik dan eens een risico nemen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onderhoud

Hm... Ik zou het plan aan je familie/netwerk voorleggen. Misschien zijn er wel mensen die je willen helpen. Zonder hulp zou ik het zeker niet doen. Niet eens om de aanschafprijs, maar vooral om het onderhoud. Dat bedraagt ook nog eens honderden euro's per jaar.
Vergeet trouwens naast het stageld niet ook de elektriciteit en het water in de kosten te berekenen en brandstof voor het keukengasje/de koelkast. Verzekering, ook een punt. Je moet er ook nog naar toe natuurlijk. Kost ook geld.
Groet,
Miriam Lavell

En de opslag

en als je de caravan in de winter van het terrein af wilt halen moet je een man met een tractor huren en dat ding naar een (evenmin gratis) opslag laten slepen - aldus meen ik me te herinneren van een kennis die zo'n ding in Bakkum heeft staan.

Al eens aan een volkstuin gedacht?

Groeten,

Temet

Temet

een stacaravan blijft gewoon staan hoor.
Campeerder,is er een mogelijkheid om aanschaf en andere kosten te delen met familie/vrienden en dan duidelijke afspraken te maken over wie er wanneer in zit?
Of, mag/kun je een aantal weken p/j je stacaravan verhuren?

Silone

"een stacaravan blijft gewoon staan hoor"

Nou, die van mijn kennis in Bakkum dus niet. Weet ook niet waarom, maar ik weet wel dat het een stacaravan was, maar dat-ie desondanks verplaatst moest worden (en niet omdat die kennis dat nou zo leuk vond).

Ik ben met je eens dat het woord stacaravan impliceert dat-ie blijft staan, maar dat geldt dus kennelijk niet in Bakkum, en als dat daar niet kan dan kan het misschien op andere plaatsen ook wel niet.

Groeten,

Temet

Bakkum

Op Bakkum mag de stacaravan inderdaad niet blijven staan. De boer komt het ding ieder jaar weg en na een paar maanden weer terug slepen. Kost maar liefst 450 pietermannen! Waarom is me trouwens een raadsel.... Aan onderhoud zijn we niet veel geld kwijt trouwens, dat ding is toch echt al 30 jaar oud. Maar je moet maar net mazzel hebben. Bij ons zijn de jaarlijkse kosten trouwens inclusief water, elektriciteit en een parkeerplek. Is dat bij jou ook zo campeerder?

Zelf vind ik die caravan echt een diepte investering. Als je weinig geld hebt kun je toch op vakantie naar de camping. En voor kinderen is het heerlijk! Zelf deel ik mijn caravan met een ander stel. Scheelt de helft in de kosten. We doen om de week en in de vakanties allebei de helft.

Verhuren kan natuurlijk ook, als je zelf niet van plan bent te gaan. Op Bakkum vragen ze bv wel 450 per maand! Kijk eens op Marktplaats wat ze op jouw beoogde camping vragen voor een week. Als de camping verhuur toestaat heb je op die manier je stageld er binnen een paar weken uit.

Ik zeg doen!

Trouwens, trouwens, trouwens....

Ik ga lekker met mn 3x trouwens in de eerste alinea...

Nog even over de verzekering: mijn caravan is het echt niet waard om te verzekeren. campeerder, weet niet of de jouwe erg duur is in aanschaf? Mocht er wat gebeuren kun je desnoods opzoek naar een goedkoop exemplaar. Die zijn best te vinden op internet.

Vic

Vic

11-05-2010 om 22:25

Tja

Ik zou het niet doen. Je kunt nu netaan rondkomen, en zo'n stacaravan is hoe dan ook een extra kostenpost. Ongetwijfeld ben je er niet met 100 euro per maand, want ook daar kunnen dingen stuk gaan en moet een tuintje onderhouden worden. Bovendien, wat als je huis toch ineens verkocht wordt (er hoeft maar 1 gegadigde te zijn en die kan volgende week op de stoep staan), zo'n verhuizing kost ook heel veel.

Biene M.

Biene M.

12-05-2010 om 07:30

Niet doen

Misschien was ik jong en naïef, maar mijn scheiding kostte me meer geld dan ik gedacht had en mijn lasten als alleenstaande ouder vielen me tegen. Ik kon amper rondkomen en had geen buffer meer. Wacht tot een jaar na je verhuizing voordat je nieuwe verplichtingen aangaat. Meer in het nu leven wordt er niet makkelijker op als je 's nachts wakker ligt over geld. Dat gaat veel makkelijker als je eens spontaan naar de Efteling kunt omdat je nog wat tijd en geld over hebt. Of een oppas nemen en een avondje op stap met een vriendin of leuke man.

Je buffertje zorgt ervoor dat je nog speelruimte hebt, gebruik het daar ook maar voor.

campeerder

campeerder

12-05-2010 om 22:53

Het kan niet helaas

Hallo! Leuk dat jullie reageren. Overal zit wel wat in wat jullie zeggen. Ik heb er over nagedacht en ik doe het niet. Ik wilde het graag samen doen met een familielid of in ieder geval deels maar alhoewel zij het aantrekkelijk vindt ziet ze toch teveel nadelen. Ze sluit het in de toekomst niet uit. Ja, alleen durf ik het niet. In eerste instantie zei ik stoer dat ik dat best alleen kan maar ik moet realistisch zijn.

Ik heb het geld nodig voor de verhuizing of voor wanneer er iets stuk gaat ed en wat jullie al zeggen met de aanschaf ben je er niet. Die 100,- is incl gas/water enz maar daar zit het onderhoud nog niet bij. Ik zou het kunnen verhuren, het is een hele leuke camping met recreatieteam, zwembad enz maar niet te groot, echt een familiecamping. Voor de kinderen zou het geweldig zijn. Maar ik durf het niet aan, ik denk dat ik het te romantisch in zag omdat ik het zo graag wil.

Ik baal ook zo vreselijk dat ik hier vast zit in een stad waar ik niet wil wonen, in een huis waar ik me niet meer thuisvoel. Ik snak ernaar om hier weg te gaan, ook daarom lijkt het me zo heerlijk om een mooie plek te hebben waar ik af en toe heen kan gaan om alles heerlijk achter te kunnen laten.

Ik accepteer dat het niet kan maar ik ben wel verdrietig.

Biene M.

Biene M.

13-05-2010 om 09:15

Campeerder

Heel verstandig denk ik. Balen dat je vastzit op een plek waar je niet zijn wilt, ik hoop dat je snel ergens kunt gaan wonen waar je liever bent. Sterkte!

Glas half vol

"Ik wilde het graag samen doen met een familielid of in ieder geval deels maar alhoewel zij het aantrekkelijk vindt ziet ze toch teveel nadelen. "
Toch is het nadenken over het idee naar aanleiding van concrete gevallen wel een duidelijke stap in de richting. Je gaat samen steeds beter weten onder welke voorwaarden je het wel zou willen doen.
En ineens..... doet dat zich voor.
Echt waar, met deze afwijzing ben je toch een stap dichterbij de droom. Blijf dus vooral hardop dromen.
Groet,
Miriam Lavell

stans verlinden

stans verlinden

13-05-2010 om 23:40

Waarom niet verhuren?

Heb je al serieus gekeken naar de verhuurmogelijkheden? De caravan kan dan ook inkomen genereren. Mag je verhuren? Meestal is het geen probleem. Of was je van plan er zelf iedere vakantie te gaan zitten?
Volgens mij zitten campings behoorlijk vol in Nederland. Veel mensen zoeken een betaalbare vakantie. Woon je ver van de camping af?
Ik ben er niet voor ondoordachte of onverantwoorde dingen te doen maar om nou al zo snel je droom op te geven...
Groetjes,
Stans

campeerder

campeerder

19-05-2010 om 16:20

Ik zit vast

Ik geef mijn droom niet op maar het kan op dit moment gewoon echt niet. Ik wilde even mijn kop in het zand steken en niet denken aan alle bijkomende zaken waar je mee te maken krijgt zoals onderhoud, rijkosten enz. Ik kan het onderhoud aan het huis al niet eens bekostigen en heb eigenlijk al genoeg aan mijn hoofd.

Mijn leven is nog lang niet op orde, ik heb in de afgelopen jaren bijna alles verloren wat me lief was. Ik doe mijn uiterste best om de kinderen een gezellig thuis te bieden en dat kost me al mijn energie.

Verhuren, op en neer rijden enz, allemaal leuk, maar ik kan en durf het niet in mijn eentje. Ik dacht even dat ik het wel kon. Tuurlijk twijfel ik nog wel, het idee is zo aantrekkelijk.

Didi, wat jij zegt klopt helemaal, als ik thuis kom dan kan ik wel janken. Ik voel me zo eenzaam hier maar ik zit vast omdat het huis niet verkocht raakt. Mijn ex heeft het goed bekeken, hij is gewoon weg gegaan en heeft geen enkele zorg in de wereld. Ik draai overal voor op. Na een huwelijk waarin ik werd bedreigd en onderdrukt zou ik me nu vrij moeten voelen, maar dat voel ik niet. Ik zit gewoon helemaal vast.

Sorry voor mijn klaagzang maar ik zie soms gewoon geen uitweg meer uit deze situatie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.