Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cambridge dieet starten, tips gevraagd

Ik wil graag starten met het Cambridge dieet en ben nu op zoek naar tips die handig zijn voor/tijdens/na het dieet.

Ik ken 2 mensen in mijn directe omgeving die 30 kg ermee zijn afgevallen, en daarom wil ik het ook graag proberen. Door een andere leefstijl ben ik al 12,5 kg afgevallen en wil nu graag nog 6,5 liefst 11,5 kg kwijtraken.
Wil het aan hen niet vragen, omdat ik ze ermee wil verrassen dat ik ook een dieet kan houden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

03-03-2010 om 21:48

Wil niet zaniken, maar...

Mag ik een beetje off topic vragen waarom je niet doorgaat met je "andere leefstijl"? Je bent er al 12,5 kg mee kwijtgeraakt tenslotte, dat gaat toch heel goed op deze manier? Van dieëten hoor ik niets dan slechts, vooral dat de kilo's er dubbel zo hard weer aankomen.

bertje1

bertje1

04-03-2010 om 14:02

Eens

30 kg er af, 40 er weer bij. snap je het nu nog niet?
wees blij met -12 en blijf daar maar eens een jaar op, probeer het dan nog eens.

Mamarijke

Mamarijke

04-03-2010 om 21:37 Topicstarter

Tja

Ben denk ik nu te ijdel, en wil graag terug naar maatje 44. Hoop toch zo dat het wel blijft helpen.

Brianna F

Brianna F

05-03-2010 om 08:35

Tja

Het enige wat ik weet is dat je geen fancy dieten moet volgen, maar je eetgewoontes voorgoed moet veranderen.
En je weet zelf wel wat gezond en verantwoord eten is.
Een dieet helpt zolang je het volgt, schakel je weer om naar "normaal" eten dan zit het er snel weer aan en meestal nog wel iets meer.
Als je wilt afvallen moet je het ook langzaam aan doen, ik weet het een paar ons per week is tergend, je wilt zo graag snel resultaat zien. Maar het is wel de beste garantie dat het er af blijft.

Gr. Brianna (gaat met een kilo per maand omlaag, over 2 jaar op streefgewichtEn daar wil ik dan ook op blijven!)

Mamvantwee

Mamvantwee

05-03-2010 om 14:26

Niet aan beginnen joh

Je hebt jezelf al een andere leefstijl aangeleerd. Dat is veel moeilijker en in mijn ogen ook veel beter dan wel dieet dan ook. Je nieuwe leefstijl is namelijk voor de rest van je leven, en een dieet maar tijdelijk. Vandaar dat een dieet ook maar tijdelijk werkt: zodra je 'klaar' bent met diëten en weer gaat eten, komen de kilo's dubbel en dwars terug.

Dus ik zeg net als de vorige reacties: ga door zoals je nu bezig bent. Begin niet aan dat dieet!

Ikzelf heb ook 20 kilo verloren door gezonder te eten. Na verloop van tijd merkte ik niet meer dat ik 'anders' was gaan leven, want dat is nu gewoon geworden. Misschien speelt dat ook bij jou mee: je ziet niet meer dat je al zo goed op weg bent!

groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.