Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

choco la

choco la

01-05-2010 om 10:38

Cadeau voor buitenlands meisje van 14

Wat is nou een leuk cadeautje voor een meisje die 14 wordt en in het buitenland woont? Ze spreekt een beetje Nederlands, want ze heeft een Nederlandse vader en ze komt ook wel eens hier. Maar ze hoeft dus geen typische Nederlandse dingen.
Het is niet echt een meisjes-meisje als je begrijpt wat ik bedoel. Ze is dus niet met make-up, kleding en sieraden bezig. Een boek kan dus vanwege de taal niet. Qua muziek weet ik niet wat ze leuk vindt. Dat valt dus allemaal af.
Ik heb echt geen idee....misschien een leuke gadget. Maar wat?
Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

01-05-2010 om 10:48

Wat mijn dochter kreeg

Mijn dochter kreeg van vriendinnen voor haar 14e verjaardag
mokken (van Blond, dat vinden ze allemaal erg leuk)
mooie schriften met harde kaft (moleskine en dat andere spul dat ze tegenwoordig bij de (kantoor)boekhandel verkopen)
mooie pennen
een lief kettinkje
een toilettasje
een leuk t-shirt
een hoesje voor haar mobieltje

Ik was zelf op die leeftijd ook gek op pennen en mooie schriften/dagboeken etc.

Sawo

Sawo

01-05-2010 om 13:16

Kleding, zaklampje

Hoi choco la

Welk land?

Wij geven meestal kleding, bv t shirts van H&M. Nu geven we ook zaklampjes die werken op zonnecellen. Vooral leuk in zonnige landen.

Verder inderdaad schoolspullen zolas etuis, pennen (bv set goede dunschrijvers).

su6
saar

Ah leuk een niet meisje-meisje

van 14 nog wel. Eens even denken, ik heb meerdere nichtjes en neefjes van rond die leeftijd. Een gave agenda van een of ander merk ? Ik weet dat Amerikaanse agenda's heel anders zijn dan Nederlandse en dat is misschien daarom wel interessant.

Ze zijn vooral bezig met communiceren, via de mobiel of de computer. Ze doen computerspelletjes en kijken dvd'tjes. Verder houden ze van dingen met merknamen erop, dus ondergoed van Pieces (schijnt heel hip te zijn) en mijn neefje loopt graag in Gsus, Replay, Protest (de zwembroek + shirt van Protest viel dit jaar zeer goed in de smaak, ik mag in tegenstelling tot zijn moeder namelijk wel zwembroeken voor hem kopen) en dat soort dure merken. Een zweetbandje en petje van het goede merk vinden ze heel leuk. Oh ja wat stoere armbandjes vinden ze ook allemaal leuk, iets van zwart leer met metaal en dan een drukknoopje dat soort dingen, beetje 'raw' vinden ze dan snel al "vet".

Verder gieren de hormonen in het rond en wordt er gebruik gemaakt van allerlei deo's, aftershaves, dure gel voor het haar, de juiste tas is ook belangrijk. Nou ja misschien zijn 'mijn pubers' wel wat overdreven gefocused op 'het juiste uiterlijk' en de juiste merken. Oh ja ze zijn ook allemaal heel erg gek op hun huisdieren. Vooral mijn neven liggen dan met hun lange lijven de nieuwe uit de kluiten gewassen kitten te aaien en er mee rond te lopen alsof het hun baby is "kijk uit zwartje kwam bijna tegen je tas aan". Nu is zwartje een noorse boskat dus vele maten groter dan mijn tas maar dat terzijde.

Muziek

Die tip van 'Blond 'vind ik wel een goede, want dat is inderdaad zeer Nederlands en best wel leuk (en dan kan je de nep -Delftsblauwspullen proberen te scoren...). Als ze heel erg stoer is kan je nog een oranje voetbalshirt proberen, maar wat muziek betreft: er zijn vaak ook van die verzamel-cd's. Een beetje voor elk wat wils, dat zal toch wel kunnen? Dus verschillende soorten NL hits door elkaar.

Wat ik zelf wel eens voor buitenlandse vrienden meenam waren t-shirts met het logo van de Universiteit van Amsterdam. De echte dan, niet de neppers die je in de Amsterdamse toeristenwinkeltjes ziet hangen. Maar ja, ik woon toevallig in Amsterdam, dan is zoiets nog logisch, en ook vrij makkelijk te krijgen (de UvA heeft een eigen winkel). Mocht je toevallig in of bij een universiteitsstad wonen dan is zoiets misschien een idee.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.