Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roos Vicee

Roos Vicee

03-01-2010 om 22:04

Busabonnement?

Onze 2 pubers die elke dag 15 km heen en 15 km terug naar school moeten fietsen, mogen komende week (en misschien nog wel langer als het langer zo koud blijft als men nu voorspelt) met de bus naar school. Nu probeer ik uit te zoeken wat voordeliger is gewoon met strippenkaarten of een abonnement voor ze kopen. Maar ik kom er niet uit. Wat ik weet is dat het 4 zones is. Maar zijn zones hetzelfde als sterren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carmen

Carmen

03-01-2010 om 22:08

Ja, de sterren zijn zones. Volgens mij is een abo goedkoper als je meer dan vier dagen reist. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Reken ook even uit of OV-chippen niet toevallig goedkoper is. www.ov9292.nl of de vervoerder (www.gvb.nl, www.connexxion.nl) geeft info.

Carmen

Roos Vicee

Roos Vicee

03-01-2010 om 22:26

Raar

Ik vergiste me net, het zijn niet 4 zones maar 3 zones. Per reis zijn het 4 strippen als ze nog een eindje lopen. Als ze overstappen op nog een andere bus die hen tot vlak voor school brengt en waardoor ze niet nog een stuk hoeven te lopen, zijn het 5 strippen maar die bus kunnen ze niet altijd redden. Dus ik ga uit van 4 strippen en 3 zones.
Dat houdt dus in dat ze per dag 8 strippen kwijt zijn. 5 x 8 = 40 dus ze hebben in de week ruim voldoende aan een strippenkaart van 45 strippen á 22,50 euro.
Maar als ik een weekabo koop van 3 sterren kost me dat 31,65 euro. Dus is dus aanzienlijk duurder!
Klopt het dan wel dat die sterren zones zijn?

rianne j

rianne j

03-01-2010 om 22:53

Nee

als het 3 zones zijn, dan is de middelste zone de start zone en heb je rondom nog 1 zone nodig, om 3 zones te kunnen reizen. Dan is het een 2 ster abonnement.

Carmen

Carmen

03-01-2010 om 23:06

Klopt

Ja, sorry, niet goed uitgelegd. De sterren zijn wel zones. Maar voor je abo neem je de middelste als uitgangszone inderdaad!

Carmen.

Roosvicee

Je kinderen kunnen natuurlijk wel met reductietarief (4t/m18jaar), dan ben je €20,90 per week kwijt! Dat scheelt dus wél. Gr Suus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.