Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

13-06-2011 om 07:50

Bureau

Hallo,

Mijn oudste is net acht jaar. Ik vraag me af op welke leeftijd kinderen een bureautje krijgen in hun kamer. Hij heeft nooit huiswerk nog, maar kan me wel voorstellen dat hij leuke dingen achter zijn bureau zou willen doen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jaar of 5

Mijn kinderen hadden vanaf ongeveer hun vijfde een bureautje op hun kamer. Maar eigenlijk gebruikt alleen jongste (meisje, nu 8) hem intensief. Ze vindt het prachtig om achter haar bureau te lezen, knutselen of "studeren". Minstens 1 keer per week haalt ze alle kastjes/laatjes leeg en ruimt deze opnieuw in (nee dat heeft ze niet van mij). Oudste (brugklas) heeft net aangegeven dat hij geen bureau meer wil - liever meer ruimte in zn kamer. Huiswerk maakt hij altijd beneden aan de eettafel...
Wil je zoon zelf een bureau?

mijn oudste dochter heeft een bureau voor haar 8e verjaardag gekregen. maar eerlijk gezegd heeft ze er afgelopen anderhalf jaar weinig mee gedaan. Wel is het zo nu en dan handig om een tafel in haar slaapkamer te hebben maar och eigenlijk was het niet nodig. Ze heeft nauwelijks huiswerk, topografie leert ze gewoon beneden aan de keukentafel en met vriendinnetjes kleuren doet ze ook beneden.

Jongste wilde net als oudste ook meteen een bureau en doet er ook helemaal niets mee. Maar aan de andere kant: hij staat er voor het moment dat ze hem nodig hebben.

we hebben gekozen voor een ruim blad met 2 poten (Ikea Vika Gruvan en Vika Fagerlid) zodat hij multifunctioneel is, ze kunnen er ook gewoon met vriendinnetjes samen aan werken.

5 en 6

Oudste was 6 toen we voor haar een bureautje kochten via Marktplaats. Niet echt veel gebruikt tot ze ongeveer 8 was en we een pc over hadden. Die kon daar mooi op. Inmiddels is ze 9,5 en heeft een nieuw bureau gekregen omdat ze behalve computeren toch wel meer aan het bureau zat en het ding te klein was. Zusje van 5 heeft het kleine bureau nu gekregen omdat we het zonde vonden om weg te gooien. Bij haar wordt ie vooral gebruikt om de cd speler op te zetten en rommel op neer te leggen

bibi63

bibi63

13-06-2011 om 14:35

Wij hebben het 'praktisch' gedaan

In eerste instantie hadden we natuurlijk een babykamer. Na de wieg- en comodeperiode hebben we bewust gekozen voor tweede hands peuter/kleuter meubels (bedje, klein tafeltje met kleine stoeltjes om aan te knutselen). Bewust tweede hands, zodat we dat makkelijk weg konden doen als ze aan wat 'groters' toe zou zijn. We hebben toen gekozen voor een neutrale Flexa meubels: Een hoogslaper die later gewoon naar benenden kan als 'gewoon' bed, waar je ook de zijkanten vanaf kan halen, zodat bed met sprei ook als bank gebruikt kan worden. Een boekenkast met laden, die altijd dienst kan blijven doen, een kleding kast en een bureau, die onder haar hoogslaper stond met een losse ronde hoek eraan, zodat je die later ook anders kunt zetten. Inmiddels hebben we die meubels nog steeds, maar nu in de 'teanderstand'. Dus hoogslaper is een gewoon bed geworden, met sprei en kussens en te gebruiken als bank. Het bureau is verplaatst naar de plek waar haar kleuter tafel en stoeltjes stonden. De kleuren van het meubilair is whitewashed, dus neutraal. Verder een nieuw verfje, andere lamp enz. Maar de meubels die ze als kleuter heeft gekregen houdt ze totdat ze uit huis gaat.
Gr.
Bibi

Rieke

Rieke

13-06-2011 om 16:37

Ja 8 jaar

onze zoon is 8 en heeft een nieuw bed met bijpassend bureau en kast, mooie zwarte meubels. Het is eigenlijk een tienerkamer. Het ligt ook je kind denk ik. Waar is hij aan toe. ons kind heeft een oude computer op het bureau en tekent graag aan zijn bureau. Bijkomend voordeel zijn de lades waar hij veel papier/zooi in kwijt kan. huiswerk heeft hij niet gelukkig.

7 jaar

Mijn dochter is vorige week 7 geworden en toevallig heeft ze een bureau vor haar verjaardag gekregen. Ze is er helemaal gelukkig mee en zit nu veel achter haar bureau te lezen en te schrijven. Het is een wit met oranje van Micke (Ikea) en daar kan ze nog wel even mee vooruit.

liora

liora

20-06-2011 om 00:07

Waar

Ben aan het kijken maar zie niet veel leuks... Ga maar eens goed op zoek.

liora

liora

21-06-2011 om 22:22

Die Micke met heel veel laatjes en vakjes lijkt me wel wat!

liora

liora

22-06-2011 om 18:36

Werkhoek

Heet werkhoek. Het hoekbureau zou hier niet passen maar er is er nog een met whiteboard, die bedoel ik!

Niny

Niny

23-06-2011 om 09:30

Veel opbergruimte

Mijn twee dochters (13 en 12) hebben allebei een bureau met veel kastjes en laatjes en aangezien ze alles bewaren komt dat goed van pas. Af en toe mesten we de hele boel even uit. Zoon van 10 heeft een hoogslaper met een werkblad eronder.
Vooral dochter van 12 gebruikt haar bureau heel intensief, om te tekenen of te spelen. Zoon ruimt zijn bureau vooral heel vaak op (heeft niet zoveel ruimte).
Huiswerk maken doen ze hier over het algemeen beneden of (o luxe) in de knutsel/huiswerkkamer. Maar die is helemaal boven en dat is niet gezellig, natuurlijk
Een whiteboard zoals je beschreef zouden ze hier geweldig vinden!
Niny

liora

liora

23-06-2011 om 16:25

Zo groot

Wat leuk om allemaal te lezen! Ik vind een bureau echt zoiets voor grote kinderen. Hij wordt dus groot!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.