Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iris

Iris

07-01-2010 om 22:37

Broodrooster hema stinkt enorm

Net een nieuw broodrooster gekocht. Voor maar 10 euro bij de Hema. Ik had het thuis op het aanrecht staan en er kwam een enorme stank uit. Mijn man had hem even aangezet en het werd nog erger. Het is een chemische lucht en we werden er onpasselijk van en ik kreeg hoofdpijn. Nu staat het rooster al twee weken in de garage en af en toe ruik ik er even aan, maar de stank is er nog steeds. Het is zo'n wit rooster, ik denk dat het de verf of zo is. Herkent iemand dit? Toch maar ermee terug naar de hema?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

07-01-2010 om 23:01

Tuurlijk, terug naar de hema ermee

en zou het kunnen dat er nog een laagje plasticfolie op zat? Ik herinner me dat we ooit een broodrooster hadden waarop een plaklaagje zat (ter bescherming tegen krassen denk ik) wat je er voor gebruik eerst af moest halen). Nou ja, domme tip misschien, maar wie weet zat er iets in wat er niet in hoorde.

Is het geen stof?

Kan het geen stof zijn? Je weet wel dat spul dat tot vervelens toe in de lucht rondzweeft en dat wij altijd proberen in huis weg te poetsen? Stof dat al even 'ligt' en dat dan verbrand omdat je een apparaat aanzet stinkt onmundig! Misschien was de broodrooster al wel van 3 jaar terug, dat ie daarom afgeprijsd was? Als je niet weet hoe het ruikt, en je zou het ruiken voldoet jouw beschrijving wel....het lijkt bijna iets 'chemisch' te zijn...je wordt er onpasselijk van. Het is een allesoverheersende geur.
Probeer 'm eens schoon te krijgen eerst,zit er zo'n roostertje onderin? Dat je 'm kan poetsen? En anders zou ik een föhn proberen....(wel buiten), flink blazen met de föhn en de stofzuiger stukje voor stukje laten zuigen zou ook kunnen helpen. Als je 'm dan weer aanzet en het is 'minder' dan was het dat dus. Op zich verbrand stof wel.....dan wordt het dus na een paar keer minder. Maar of ik die boterhammen nou nog zo lekker zou vinden? Als je 'm écht schoon en stofvrij wil hebben zul je er met een kwast in moeten (schilderskwast, wel een nieuwe) en ondertussen zuigen met de stofzuiger. En mocht dat alles geen baat hebben, zou ik ook terug gaan.
groeten albana

Paar keer aanzetten

Veel electrische apparaten die iets verhitten moeten eerst een paar keer aangezet worden, zodat alle restjes olie of wat het ook is eruit branden, pas daarna is-ie voor gewoon gebruik geschikt.
De nieuwigheid moet er eerst af, zeg maar. En inderdaad, dat stinkt. Maar met 2-3 keer zou dat echt wel zo'n beetje bekeken moeten zijn (daarna wel luchten natuurlijk).

Tien euro is vziw de normale prijs voor een Hema-broodrooster, dus dat hoeft niet per se een winkeldochter te zijn geweest.

Groeten,

Temet

Puck

Puck

08-01-2010 om 11:07

Is normaal voor een nieuwe apparaat

Staat er in de gebruiksaanwijzing niet iets over? Vaak is dat normaal bij nieuwe elkertrische apparaten en moet je ze eerst een paar keer goed verhitten en dan is het al een stuk minder. Ik heb onlangs een nieuw tosti/wafelijzer gekregen en die stinkt ook verschrikkelijk en dat stond ook in de handleiding. Gewoon een paar keer goed heet laten worden onder de afzuigkap en het is al eenstuk minder. Overigens stinkt het wel, maar de wafels die eruit komen smaken prima evenals de tosti's.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.