Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nyntje

Nyntje

15-03-2010 om 13:21

Broodbakmachine

wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn zelfgebakken brood niet van die harde korstjes krijgt?
Mn kids vinden het daardoor veel minder lekker.
ik heb al vanalles geprobeerd maar t lukt me niet,
wie heeft er tips of de gouden oplossing?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

15-03-2010 om 13:42

Misschien

boter (of vloeibare margarine) erbij, wat meer water erbij, op de 'licht' stand zetten (die van ons heeft twee standen namelijk), direct nar het bakken warm in een plastic zak laten afkoelen (door de condens wordt de korst niet zo hard), andere broodmix gebruiken (als ik zelf meng wordt de korst harder dan wanneer ik de AH-mix gebruik),...

groet, mamvantwee

Nyntje

Nyntje

15-03-2010 om 14:27

Allemaal al geprobeerd

ik gebruik al meer water dan voorgeschreven, we gebruiken wel 10 verschillende soorten mix dus dat kan het ook niet zijn.
hij staat al op de lichte stand. mogelijk heeft het er dan toch mee te maken dat we hem niet direct uit het blik halen..?

Mamvantwee

Mamvantwee

15-03-2010 om 14:49

Tja

Ik kan nog wel wat andere trucjes bedenken, maar ik weet niet of dat in de broodbakmachine ook lukt. Tenminste, het zal wel werken, alleen misschien niet op de timer-stand. Of gebruik je die niet?

Bijvoorbeeld: kwark toevoegen (en minder water, de hoeveelheden zou ik niet weten), melk gebruiken ipv water bij het bakken (en dan niet op timerstand en pas 8 uur later beginnen te bakken...), of olie bij de mix doen.

Hiermee is mijn inspiratie wel op. Ik heb alle tips zelf geprobeerd, behalve het toevoegen van kwark: dat lijkt me namelijk erg lekker, maar heb ik niet standaard in huis.

groet, Mamvantwee

Brood in blik

Hier worden de korsten zachter als ik het brood in de avond bak en pas in de ochtend uit het blik haal. In een plastic zak doen zal hetzelfde effect hebben: vocht maakt de korst zachter.

Ko

Ko

18-03-2010 om 00:58

10 minuten

voor afloop programma eruit halen. Zo deden wij het altijd omdat we de korst te hard vonden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.