Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pluk53

Pluk53

08-03-2011 om 15:42

Brood uit broodbakmachine

ben sinds een maand enthousiast gebruiker van een Aldi-broodbakmachine. Bak volkorenbrood in drie variaties: naturel, met noten, en met gedroogde-tomaten + olijven.
Op zich gaat het prima. Maar na 3 dagen valt het naturel gebakken brood in kruimels uit elkaar als je het snijdt. Wat is daar aan te verhelpen? Nog meer olie erbij? Op advies van vriend wat verpulverde vitamine-C tabletjes erbij als broodverbeteraar/anti-oxidant, maar dat help helemaal niks.
(Ik voeg geen suiker toe, brood rijst al prima zonder. )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

08-03-2011 om 15:59

Drie dagen

Is echt de absolute max voor zelfgebakken brood zonder broodverbeteraar. Dat zijn de middeltjes die bakkers toevoegen. Ja, alle bakkers 90% van de NL bakkers neemt zijn producten af van Zeelandia en die maken dat soort spul. Dat is er niet voor de thuisbakker. Na drie dagen hoor je een zelfgebakken brood al lang op te hebben

Tirza (hier eten ze het als ware het cake)

dc

dc

08-03-2011 om 16:13

Kleiner

Gewoon vaker kleinere broden maken (halve bijvoorbeeld). En wij bewaren het brood in een theedoek, dat werkt erg goed, maar 3 dagen is inderdaad wel het maximum. Meestal ook wel op dan.

Mamvantwee

Mamvantwee

08-03-2011 om 16:38

Na 1 dag al niet meer lekker

Ik vind zelfgebakken brood al na 1 dag niet meer lekker. Dan eten we het nog wel hoor, maar 2 dagen is dus wel het maximum. Daarna is het droof, oud en goed voor de vogeltjes...

+ Brunette +

+ Brunette +

08-03-2011 om 17:44

Eens met cobi

Brood van de bakker vries ik altijd zo snel mogelijk in, een vers ingevroren sneetje is veel lekkerder dan brood van een paar dagen oud. Je kunt een half uurtje voor je gaat eten de benodigde plakjes uit de diepvries halen of een half minuutje ontdooien in de magnetron.

Fiorucci

Fiorucci

08-03-2011 om 19:15

Maaar....

Brood zonder broodverbeteraar komt toch minder smakelijk uit de vriezer, vind ik, toch wat droger.

Vet

De truc om je brood langer goed te houden is VET, veel VET. Dat betekent meteen ook dat je meer gist en suiker moet toevoegen, want met vet in het deeg rijst het minder goed.

Maar makkelijkste is om gewoon elke dag brood te bakken, gewoon voor je gaat slapen ingredienten in de machine, timer aan en opstaan met een heerlijke broodgeur.

Rembrand

Rembrand

09-03-2011 om 09:40

Mijn broden halen dat niet.

Ik bak bijna elke dag en eet tussen de middag met Rembrandzoon vers brood. Wat over blijft maak ik klaar voor de andere zonen en vries ik als pakketjes in.
Ik vind zelfgebakken brood alleen maar lekker als het echt vers is.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.