Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annelies B.

Annelies B.

15-03-2010 om 09:07

Brood met beleg invriezen?

Hallo,

Was gisteravond weer eens vergeten brood te maken voor dochterlief mee naar school.(Ze vertrekt al voor half 8 en dan ben ik nog niet beneden) Het pasgebakken brood was gisteravond nog te warm om te snijden en toen ik naar bed ging niet meer aan gedacht.

Kan ik belegd brood invriezen ?
Dan kan ze het zo uit de vriezer pakken 's morgens.
Het liefst eet ze vlees op brood.
Maar soms ook kaas. Kan dat ook ??

Hoor graag van jullie.

Annelies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

15-03-2010 om 09:12

Gaat prima

heel veel mensen doen dit.
Ik heb een tijd alle boterhammen voor een week in het weekend gesmeerd, dat scheelde tijd.

Kaas niet

maar vleeswaren, smeerkaas en sandwichspread gaan prima.

Kaas hebben we wel een keer geprobeerd maar dat vonden ze niet lekker.

Rembrand

Rembrand

15-03-2010 om 11:03

Doe ik altijd.

Hoi Annelies,
Ik bak ook zelf mijn brood en ik doe dit altijd in de ochtenduren zodat het tussen de middag klaar is. Wat er overblijft beleg ik en dat gaat in de vriezer. Vroeger wilden ze nooit kaas, maar tegenwoordig vinden ze dat ook uit de vriezer gewoon goed te eten.
Verder doe ik er geen zoet beleg op, want dat vinden ze niet lekker als het in de vriezer heeft gezeten.
M.

Brianna F

Brianna F

15-03-2010 om 12:23

Hier

Ik vries regelmatig brood met daarop ham en kaas in, die gebruiken ze dan voor tosties, maar ontdooid is het zo ook goed te eten.

Soort kaas?

Zou het invriezen afhankelijk zijn van de soort kaas? Wij hebben altijd oude kaas (het brokkelt nog nèt niet) en dat werd waterig vonden ze.

Wat voor kaas gebruiken jullie om in te vriezen?

Vic

Vic

15-03-2010 om 13:22

Vocht

Dat je kaas niet zo goed kunt invriezen, komt door het vocht in de kaas. Die cellen gaan door het vriezen kapot en daardoor kan de kaas uitdrogen. Ik zou dus denken dat het met oude kaas beter gaat dan met jonge, omdat daar minder vocht in zit.

Rembrand

Rembrand

15-03-2010 om 13:48

Jonge kaas.

Wellicht scheelt het dat de boterhammen nooit langer dan drie dagen in de vriezer zitten hier ?
M.

Brianna F

Brianna F

15-03-2010 om 15:59

Jong belegen

gaat altijd goed, maar scheelt waarschijnlijk ook dat ze geroosterd worden.

Tijden gedaan

Ik heb tijdenlang mijn boterhammen voor tussen de middag ingevroren. Smeerde ik eens in de week een hele stapel. Met belegen kaas, dat ging prima. Vleeswaren zal ook wel gaan lijkt me.

Mmm, misschien moet ik het maar weer gaan doen, maar dan voor zoon. Gaat het ook met zoet beleg?

Groeten,

Temet

Ik heb zojuist

weer pakjes staan maken van 3 broden en heb er zo her en der eens kaas opgedaan. Geen oude, maar extra belegen, ik hoor vanzelf wel of het bevalt.

Zoet beleg heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.

Zoet beleg....

doet het ook prima.

Hier gaan regelmatig boterhammen met hagelslag, chocopasta of jam de vriezer in. Nooit gehoord dat er iets niet OK was.

Annelies B.

Annelies B.

16-03-2010 om 22:09

Geweldig ...

... bedankt voor jullie reacties.
Ik ga het ook met kaas (jong belegen) proberen.
Mocht het niet in de smaak vallen hoor ik dat dan wel.

Laat nog wel weten of het brood met beleg uit de vriezer bevalt. Hoop van wel.
Ga morgen dus even extra brood bakken.

groetjes, Annelies

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.