Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annie de Rooij

Annie de Rooij

10-06-2009 om 20:24

Brommer kopen?

Ik ga binnenkort waarschijnlijk op een andere locatie werken, een stuk dichterbij huis (15 km). Aangezien het een drukke route is, en eigenlijk maar een korte afstand, kwam ik ineens op het idee dat een brommer dan misschien wel handig is. Maar ja, hebben jullie dat wel eens gezien, een volwassene op een brommer? Het was mijn idee om dan alleen op dagen met mooi weer te gaan brommeren en met regen met de auto (heb een representatieve functie).
Zijn er meer volwassenen die op een brommer rijden? Moet je dan ook een brommerrijbewijs halen? Wat kost de verzekering?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Brommer

"Maar ja, hebben jullie dat wel eens gezien, een volwassene op een brommer?"
Hier in Amsterdam om de haverklap. En anders wel op een scooter, wat in de meeste gevallen ook niet meer is dan een brommer met een treeplank.

Amsterdamse makelaars hebben bijna allemaal een scooter, met de auto heb je hier namelijk altijd problemen. Dus de combinatie snelle outfit+scooter is hier vrij gewoon.

Jij hebt kennelijk een auto, en dus naar ik mag aannemen ook een rijbewijs. In dat geval hoef je geen brommerrijbewijs (brommercertificaat) te halen.
Ik als rijbewijsloze moet dat wel. Waarover ik een ander draadje ga openen

Groeten,

Temet

Handig

Het is in het algemeen lastig te zien hoe oud een brommerbestuurder is vanwege de helm! Ik weet wel dat een buurman hier die aan de andere kant van het land werkte, altijd met de brommer naar het station ging (ca. 9 km) en dan verder met de trein omdat dat veruit de snelste methode was. Je hebt geen last van files en het parkeren is ook bijna nooit een probleem.
Het lijkt mij ook reuze handig eigenlijk!

Prulletje

Prulletje

11-06-2009 om 23:18

Ik zou een elektrische fiets nemen. Denk ik.

Prulletje

Annie de Rooij

Annie de Rooij

13-06-2009 om 11:31

Ervaringsdeskundigen?

Zo'n hippe scooter lijkt me wel wat. Kun je daar een beetje handig spullen mee vervoeren (grote laptoptas)? Op zich lijkt het me ook best prettig om praktijklessen te nemen. Eigenlijk ben ik niet zo op de hoogte van wat de regels voor brommerrijders zijn.

Rafelkap

Rafelkap

14-06-2009 om 08:04

15 km

15 km is op de fiets ook wel te doen. Stinkt minder, minder lawaai en gezond.

lies

lies

14-06-2009 om 11:50

Bedenk

hoi
bedenk wel dat het ook weer herfst/winter gaat worden met regen, onweer, sneeuw, hagel, ijzel, ... is die brommmer dan nog handig?
en moet je bv in een pak naar je werk?

een scooter lijkt mij ook wel wat, maar dit zijn wel dingen om ook rekening mee te houden.

Lies

Mover

Mover

14-06-2009 om 13:45

Ook met de brommer

Ook ik ga met de brommer naar het werk als ik haast heb, als het regent; anders ga ik fietsen.
Enkele dingen waar je aan moet denken:
Weet niet wat de juiste benamingen zijn, maar je hebt twee hele grote verschillen, het ene draagt en helm, en kan harder 35km/40km. Het andere ding mag zonder helm, kan maar 20km of zo.
Helm (makkelijk kapsel is aan te raden, of je moet 's morgens niks aan je haar doen, en op je werk ruimte/tijd hebben om het in orde te maken)
Wat je voorkeur is voor snelheid is ook afhankelijk van afstand. Het langzame ding mag alleen maar op de fietspaden. Het ding met helm moet op sommige stukken tussen de auto's, weg van het fietspad (vind ik zelf soms eng).
Meeste dingen hebben tegenwoordig zo'n schermpje voor bij je benen, en een treeplank, scheelt in de kou/wind.
Goed regenpak scheelt enorm (ik heb altijd oude schoenen aan, en nette droge schoenen mee).
Iemand schreef over de winter; als je een auto hebt, dan kan je die altijd in tijden van vorst en heel slecht weer gebruiken.
Succes met je keuze.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.