Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anna N

Anna N

10-10-2010 om 15:16

Broedende kip in de tuin

Heb ik dat weer, er zit een kip in mijn tuin te broeden. Het beest heeft een hele onhandige plek uitgekozen, vlak naast de auto. Dat wordt nog lastig als ik met de auto wegga, want dan moet ik straatje keren in mijn voortuin. Ik ben echt bang dat ik dat beest overrijd. Bovendien wil ik helemaal geen broedende kip in mijn tuin, want straks komen de kuikentjes en die gaan dan weer de hele tijd door mijn planten heenscharrelen en mijn borders verzieken.

Hoe kom ik hier op een nette manier vanaf? Want hoewel ik ee hekel aan dieren in mijn tuin heb, vind ik het ook weer zielig om dat beest van het nest te jagen en de eieren weg te gooien. Iemand ideeën?

Anna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

10-10-2010 om 15:55

Maar

een kip is meestal toch van iemand?

Je kan even de da bellen hoe je het nest kipvriendelijk kan verplaatsen. Ik zou wel de eieren rapen en nest verplaatsen, maar als je dat lastig vindt en het goed wil doen, vraag even aan de da (of dierenboerderij oid).

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2010 om 18:40

Oppakken

Gewoon het zootje oppakken als ze er niet op zet en ergens neerleggen waar het beter uitkomt. Alle eieren er uit halen op één na, dan heeft ze toch nog wat te broeden. Af en toe even kijken, soms gaan ze bijleggen als ze geen minimumaantal onder d'r kont voelen
Kip zachtjes van nest afduwen en hoppetee.

Tirza

Tip van echte boerin

Een broedse kip is erg tam. Pak haar met een hand om de basis van beide vleugels(waar de vleugel in de rug overgaat). Ze zal dan rare gilletjes slaken. Met de andere hand de eieren in een kistje met wat hooi, zaagsel of oude bladeren leggen. Kistje bij de buuf over de heg zetten, Kip erin, klaar!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.