Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

23-06-2010 om 21:50

Breipatroon

Hoi,

Heeft iemand misschien een breipatroon voor een soort babymutsje met lange sliert? (soort slaapmuts idee?) ik heb hieronder een plaatje;
http://4.bp.blogspot.com/_DixiIs-F7Ks/Sf9jmJWG05I/AAAAAAAABWk/iUmbeewJsyY/s1600-h/elf+hat+smile+with+watermark.jpg

Alvast bedankt!

Maxime

(ik wil 'm moeder laten breien, ik kan dat helemaal niet, dus het zou een patroon in het nederlands moeten zijn, of ik moet het zelf even voor haar vertalen als ik snap wat er staat (ik ken alleen geen brei termen)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maxime

Als je moeder een beetje kan breien, zou ze dit misschien zo wel uit haar mouw kunnen schudden.
Hét online brei-patroon medium is op dit moment Ravelry, maar dat is in het engels en de termen zijn heel anders dan de nederlandse.
Ik zou haar dit plaatje geven en vragen of ze zoiets zou kunnen maken.

Dorry

Maxime.M

Maxime.M

23-06-2010 om 23:17

Hmm nee

nee ik had haar het plaatje al laten zien maar ze zegt dat ze een patroontje nodig heeft. Mijn moeder is eigenlijk helemaal niet creatief maar kan wel netjes volgens een patroontje breien (ik kan helemáál niet breien) dus uit de mouw schudden is iets wat ze niet kan.

alvast bedankt voor het meedenken,

maxime

Jessica O

Jessica O

24-06-2010 om 06:58

Kijk eens

op de site van jessica tromp (geloof met .nl erachter). Daar staan ontzettend veel patronen op, misschien dat je daar iets vindt.

Jessica

Prakje

Prakje

24-06-2010 om 07:09

Of op...

garnstudio.com daar staan heel veel patronen op in het nederlands.

Maxime.M

Maxime.M

24-06-2010 om 08:26

Super (garnstudio)

Op die van Garnstudio staat inderdaad zo'n soort mutsje! Ik had ook al op die site die Jessica doorgaf gekeken, alleen die had niet dit model. Ik ga dit model eens aan mijn moeder laten zien, misschien kan ze hiermee uit de voeten.

Bedankt!
Maxime

Maxime

En mocht jij ook nog zoiets willen (en je moeder wil het maken), ik heb nog een patroon van een mutssjaal. Die wil ik van de winter gaan breien, gewoon de punt zolang doorbreien tot je hem lang genoeg hebt om hem als sjaal om te doen.

Maxime.M

Maxime.M

25-06-2010 om 09:21

Dank je

Hmm , zou je zo'n mutssjaal ook kunnen ombouwen tot de muts die ik graag wil (zie plaatje in eerste berichtje) ik kan mijn moeder natuurlijk gewoon zeggen dat ze eerder moet minderen met die lange sliert die een sjaal wordt en dan afhechten?

Maxime

Breed

Maar die sliert die sjaal wordt is in mijn patroon best breed hoor, maar ja, je kan het patroon natuurlijk altijd aanpassen.

Voor een babymutsje (dat wilde je toch?) zou ik dat patroon van garnstudio nemen.

Mocht je het patroon van die mutssjaal voor jezelf willen dan mail je me maar, scan in 'm op m'n werk even in voor je (savon at live punt nl).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.