Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

26-06-2010 om 19:18

Brandmelders piepen

In huis hebben wij 6 brandmelders en die piepen. Zo'n piepje een keer per 2 uur ofzo. Natuurlijk hebben we alle batterijen vervangen, maar ze blijven die piepjes houden. Wie herkent dit en wat kunnen we er aan doen?

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

26-06-2010 om 21:04

Wij hebben

dat een keer gehad, en toen lag het aan het merk batterij. Heel stom, snap ook niet hoe het kan. We hadden er Varta in zitten, die ook eerst vervangen (met weer Varta, nieuw uit het pak) maar hij bleef maar piepen. Hij deed het pas weer normaal met Duracell.

Maxime.M

Maxime.M

27-06-2010 om 17:53

Hmm ik heb nu duracell

Ik heb er nu Duracell batterijen inzitten, gloednieuwe. Vreemd hoor , ik snap er niets van. En het is ook een duur geintje om weer nieuwe batterijen te kopen, alle brandmelders hebben het terwijl ze het een paar jaar prima hebben gedaan.

Maxime

amk

amk

27-06-2010 om 21:55

Getest?

heb je ze na het plaatsen van de batterij ook getest? Bij sommigen is dat nodig na het plaatsen van een batterij.

ishtar

ishtar

28-06-2010 om 09:09

Bij ons

was het ook een nieuwe brandmelder.
Heel vreemd dat ze het nu pas doen, terwijl ze het al jaren goed doen.

Stofzuigen

Als hier de rookmelders gaan piepen (of zoals meestal het geval is midden in de nacht afgaan) en het niet aan de batterij ligt, is het meestal weer tijd om ze te stofzuigen.

Chris

Maxime.M

Maxime.M

28-06-2010 om 10:52

Nog raarder

Weet je wat nog vreemder is, de ene dag is het erger dan de andere dag !?!?! Bijvoorbeeld ik heb nu nog geeneen brandmelder gehoord, en ik ben al vanaf 8 uur op. De andere keer hoor ik ze om de haverklap.
Ik ben hier alleen in huis, dus geen andere bij-geluiden waardoor ik het mis ofzo.

Maxime

ik ga ze nu even allemaal testen, want ik weet niet of ik dat na het plaatsen van de nieuwe batterij gedaan heb

Warmte/zon

Tsja, zou de warmte er wat mee te maken hebben? Hier een brandmelder die afgaat als je op een zonnig moment de woonkamer gordijnen opentrekt: ding werkt ook optisch. En warmte, ik woonde jaren op kamers boven een winkel waar op warme dagen het (inbraak)alarm savonds of snachts altijd weer afging...

Maxime.M

Maxime.M

28-06-2010 om 11:59

Nee geen warmte

Hoi,

Nee het is al een tijdje, ook in de winter, de warmte heeft er niets mee te maken. Ik heb net trouwens (na het testknopje bij alle brandmelders even ingedrukt te hebben) (was even 5 minuten doof) toch weer een piepje gehoord. Dit moet de brandmelder in de bijkeuken of de gang zijn geweest (kon ik niet horen van een afstandje, welke het nou was)

Maxime

Beestjes?

Misschien niet het meest voor de hand liggende, zeker als je ze hebt gestofzuigd, maar ik ken een geval van een bedrijf waar de brandmelders maar af bleven gaan - bleken er beestjes (weet even niet meer welke) in te zitten! Spinnetjes, vliegjes, zilvervisjes - als die de brandmelder hebben uitgekozen als kraamkamer lopen die beesten door de optische melder heen - alarm! Dus nog een keer goed openmaken en kijken of er iets in zit?
(hoewel ik besef dat het dan vreemd is dat er nu een aantal melders tegelijk afgaan)

Ander apparaat?

Oh, bedenk ineens nog iets: weet je zeker dat het de brandmelders zijn en niet een ander apparaat? Dingen die bij ons ongeveer 1 keer per jaar piepen (en die je dus niet zo snel herkent): de huistelefoon die niet op z'n oplader staat, de koel- / vrieskast waarvan de deur niet goed is gesloten en daarom te warm wordt. Eventueel?

Maxime.M

Maxime.M

29-06-2010 om 15:19

Sorry maar nee

De brandmelders zijn brandschoon en het zijn écht de brandmelders die piepen. Nu weer even niet, maar gisteren om de 10 minuten ofzo... echt ik heb geen idee wat er toch mee is.

Maxime

Leeftijd melders?

Wat misschien ook kan, dat ze 'over de datum' zijn. Op die van mij staat aan de binnenkant bij de batterij iets als 'te gebruiken tot (jaartal)'. Maar geen idee of ze daarom gaan piepen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maxime.M

Maxime.M

30-06-2010 om 09:50

1 jaar , 3 jaar en 8 jaar ongeveer

Hoi,

Ik kom er niet uit. Ze piepen allemaal, zo nu en dan. Vaak in de ochtend niet en in de middag wel (of ik ben niet oplettend in de ochtend.. heb ze tot nu toe niet gehoord) de ene keer piepen ze om het uur, maar laatst om de 2 minuten. Vanuit de woonkamer kan ik niet herkennen welke piept, het zou die uit de bijkeuken kunnen zijn, of die uit de gang bij de voordeur, maar ook die nét bovenaan de trap hangt. Ik ben er inmiddels achter dat die in mijn werkkamer zich netjes gedraagt, die piept niet zomaar iedere keer. En ik weet dus ook niet of dat om de 2 minuten piepen van hetzelfde apparaat afkomt.
Ik heb ze laatst eens (toen dacht ik nog dat er maar 2 gek deden, ze op de eettafel neergelegd om te checken welke nu piept, maar dan hoor ik ook niet welke het nu doet) ik denk dus dat ik iedere dag er maar eentje bij mij moet houden ofzo, en de rest niet...om dan te checken welke nu raar doet? De leeftijden van die dingen zijn dus iets van 1 jaar, 3 jaar en 8 jaar oud. Ik heb ze 2 om 2 ooit gekocht. Eerst die van de gang beneden en boven. Later de bijkeuken en mijn werkkamer en nog later de zolder en mijn dochters kamer. Die van dochter heb ik trouwens al eens teruggestuurd naar de leverancier omdat ie spontaan (we hadden hem toen 3 maanden) afging zonder reden. Ik kreeg toen een nieuwe, maar laatst gebeurde het weer. Deze ligt dus nu hier zonder batterij erin, zodra ik de batterij erin doe gaat ie meteen oorverdovend piepen, dat ding is dus niet goed, merk Alecto en zou volgens de consumentenbond de beste moeten zijn. Ding kostte 5 euro bij de blokker dus terugsturen is bijna duurder dan een nieuwe kopen.
Suf allemaal he, ik wordt trouwens niet wakker van het gepiep hoor, snap 't alleen niet en weet het ook niet op te lossen, zeker omdat het ook zomaar een hele tijd rustig kan zijn (zeg maar 3 kwart van de dag) zit ik er ook niet de hele tijd op te letten (ja nu met dit draadje wel meer natuurlijk)

Maxime

Dan is het leeftijd ook niet...

want ik dacht dat ze een jaar of 10 mee zouden moeten kunnen gaan. Hè, vervelend hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.