Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

20-08-2009 om 18:50

Brandalarm ging spontaan af

Gisteren ging bij ons overdag plotseling het brandalarm af. We hebben een combi, dus ik vreesde voor koolstofmonoxide maar er bleek niks aan de hand. Ik was trouwens niet thuis maar mijn man schrok zich een hoedje.
Hoe kan dat nu??? Hij is misschien anderhalf jaar oud en was zeker niet de goedkoopste. Is ie nog wel betrouwbaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Batterij leeg?

Kan het zijn dat z'n batterij leeg is? De meeste rookmelders geven dan ook piepjes. En de onze gaan dan ook af alsof er brand is.

amk

amk

20-08-2009 om 20:54

Batterij

batterij lijkt mij ook het meest voor de hand liggend, die moet je ook 1x per jaar vervangen. Na 1,5 jaar zijn ze echt wel leeg en gaan dan piepen.

Rafelkap

Rafelkap

21-08-2009 om 08:19

O.k

wat dom, dat zal het wel zijn

Stofzuigen

Hier gaan ze om de zoveel tijd ook spontaan af en dan het liefst midden in de nacht. Is niet altijd de batterij, meestal kunnen we het probleem verhelpen door ze te stofzuigen.

Chris

Het kan ook komen dóór het stofzuigen

Wij hadden op een gegeven moment een heel oude stofzuiger, die niet meer zo goed was. Als je daarmee onder een rookmelder stond te zuigen, ging de melder ook af.

Rafelkap

Rafelkap

21-08-2009 om 18:27

Inspectie

Ik zal het ding eens inspecteren of ie stoffig is, anders zijn het de batterijen.

Teflon koekenpan

In de caravan begint bij ons het brandalarm te piepen zodra ik een koekenpan met anti-aanbak laag op het vuur zet. Zelfs als er nog niets in zit en de pan alleen wordt verwarmd.

Ik heb het al met verschillende koekenpannen geprobeerd, maar het is elke keer weer een heidens lawaai.

groetjes,
Karin TZ

Ingeborg ten Thije

Ingeborg ten Thije

03-09-2009 om 16:17

Stof of tocht

Hallo,

Maak je geen zorgen!! Dit heb ik zeker in de zomermaanden regelmatig.
Stof kan een probleem zijn, even de stofzuiger erop en al de stof is weg.
tocht is ook een probleem, ramen tegenover elkaar open wind enz. hierdoor kan er ook een melding komen.
Ik kan natuurlijk niet aangeven of het echt deze dingen zijn maar dat was bij ons het geval..

Grtn Inge

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.